D5 vs 2.0d
-
- 4th Gear member
Zo ontzettend veel verschil zit er niet in koppel tussen de 2.4d en de 2.5t. Ik vind het verschil tussen de GT 5 en 6 bak erg groot. Maar, ik heb nooit in een 2.4d of D5 gereden icm GT.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik welRene68 schreef:Maar, ik heb nooit in een 2.4d of D5 gereden icm GT.

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 3rd Gear member
Ik ook en ik zou niet willen ruilen. Maar ik doe 90% snelweg (inmiddels 23000km) en dan schakel je niet zoveel, zelfs niet met manueel. Maar bij de steeds vaker voorkomende files kan ik me niet voorstellen dat een manueel even gemakkelijk cq. confortabel is als een GT. Dat gedoe met die koppeling is er voor mij teveel aan geworden.
Ik vermoed dat de GT's in de demowagens van de garages de kluts kwijtraken, want die in mijn wagen doet echt wat ik ervan verwacht. Naar het schijnt zou de GT zich aan je rijstijl aanpassen ( en ik geloof dat ook). Hij is reageert nerveuzer als je zelf nerveus gaat rijden en andersom.
Je moet ook met een automaat leren rijden en dat doe je echt niet tijdens een proefrit. Ik heb inmiddels met zeer veel auto's en bijna evenveel automaten gereden en iedere bak reageerde anders. Een aanpassingsperiode is zowiezo nodig.
Maar zoals reeds vaker gezegd: iedereen moet doen wat hij zelf het leukste vindt.
Ik vermoed dat de GT's in de demowagens van de garages de kluts kwijtraken, want die in mijn wagen doet echt wat ik ervan verwacht. Naar het schijnt zou de GT zich aan je rijstijl aanpassen ( en ik geloof dat ook). Hij is reageert nerveuzer als je zelf nerveus gaat rijden en andersom.
Je moet ook met een automaat leren rijden en dat doe je echt niet tijdens een proefrit. Ik heb inmiddels met zeer veel auto's en bijna evenveel automaten gereden en iedere bak reageerde anders. Een aanpassingsperiode is zowiezo nodig.
Maar zoals reeds vaker gezegd: iedereen moet doen wat hij zelf het leukste vindt.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
Gelukkig hé, dat wij dat kunnen en mogen in de vrije lage landen :!:Belgianmac schreef:Maar zoals reeds vaker gezegd: iedereen moet doen wat hij zelf het leukste vindt.
Ik doe weinig autosnelweg en het is uiteraard heel verstandig dat je de keuze van de bak afstemt op het overwegend gebruik. Dat die GT's van demowagens de kluts kwijtraken kan natuurlijk ook. Vaak wordt er op proefritten toch wat vinniger gereden dan in het dagelijks verkeer, zodat ik me kan inbeelden dat je dan een nerveuze GT krijgt.
Vergeet ook mijn opmerking over de tijdslijn niet : ik reed er meermaals mee in augustus, en jou auto is een stuk recenter.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault