hallo,
Ik heb net een V70 D5 uit 2002 aangescahft met ca 152.000 op de teller. Hij heeft een jaartje stil gestaan in een falliete boedel.
Tijdens het rijden valt soms heel kortstondig het vermogen van de motor weg, alle waarschuwingslampjes flikkeren 1 keer even heel kort en daarna kan ik mijn weg vervolgen. Het geheel duurt misschien maar een halve seconde.
Er is daarna geen melding of storing op de boardcomputer, en ook bij het uitlezen van de storingen in de garage zijn er geen meldingen. Het geeft mij echter uiteraard geen vertrouwen en ik wil graag weten wat het is en hoe ik het op kan lossen.
Kan iemand mij adviseren?
Gr,
Michel
V70 2002, Motor valt heel kortstondig uit tijdens het rijden
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
Misschien soldering van display niet goed?
Niet het zelfde maar toch: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16652
Kan ook zijn dat je accu niet zo geweldig meer is.
Bijvoorbeeld één cel kapot, omdat hij een jaar stil heeft gestaan.
Niet het zelfde maar toch: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16652
Kan ook zijn dat je accu niet zo geweldig meer is.
Bijvoorbeeld één cel kapot, omdat hij een jaar stil heeft gestaan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
Het probleem ligt niet in de display, ik merk dat het complete vermogen even heel kort wegvalt en er een motorische storing is. In totaal max een halve seconde, maar dan is het vermogen even helemaal weg en komt vrijwel meteen ook weer terug. Net of de motor even afslaat. Kan dit de accu zijn?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Ik heb dit exact zo meegemaakt met een fiat, hier bleek het na langdurig onderzoek te liggen aan het contactslot.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik bemerkte een tijdje terug het volgende:
Als ik eerst de motor startte en vervolgens het stuur verstelde (lees: naar me toe trok) sloeg de motor af. Om het afslaan te voorkomen, deed ik het sinds die tijd maar in de andere volgorde. :?
Maar:
Afgelopen weekend was ik bezig met mijn klokkenwinkel, en moest om die reden de stuurkolomafdekkap verwijderen. Toen zag ik tot mijn grote schrik dat de draad naar mijn contactslot toe bloot was komen te liggen, omdat deze tijdens het verstellen van het stuur langs het verstelmechanisme schuurde. :evil: De mantel bleek van het draadje versleten en maakte tijdens het verstellen van het stuur contact met de stuurkolom.
Oplossing:
Trek de grijs/zwarte kap die om je tellerklokken zit naar je toe en demonteer gelijk de bovenkant van de stuurkolom. Deze zitten aan elkaar vast met een "leren" flapje. Je hebt hiervoor geen gereedschap nodig. Je kijkt nu van boven in de stuurkolom en dan kun je zien of dat probleem zich ook bij jou voordoet.
Succes!
Als ik eerst de motor startte en vervolgens het stuur verstelde (lees: naar me toe trok) sloeg de motor af. Om het afslaan te voorkomen, deed ik het sinds die tijd maar in de andere volgorde. :?
Maar:
Afgelopen weekend was ik bezig met mijn klokkenwinkel, en moest om die reden de stuurkolomafdekkap verwijderen. Toen zag ik tot mijn grote schrik dat de draad naar mijn contactslot toe bloot was komen te liggen, omdat deze tijdens het verstellen van het stuur langs het verstelmechanisme schuurde. :evil: De mantel bleek van het draadje versleten en maakte tijdens het verstellen van het stuur contact met de stuurkolom.
Oplossing:
Trek de grijs/zwarte kap die om je tellerklokken zit naar je toe en demonteer gelijk de bovenkant van de stuurkolom. Deze zitten aan elkaar vast met een "leren" flapje. Je hebt hiervoor geen gereedschap nodig. Je kijkt nu van boven in de stuurkolom en dan kun je zien of dat probleem zich ook bij jou voordoet.
Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Oja, een flink bos met sleutels is ook vragen om problemen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:53
- Locatie: Amsterdam
Beste Starter,
Daar de auto stil heeft gestaan,zou ook de diesel in brandstof tank van mindere kwaliteit kunnen zijn. Je brandstof-filter kan verstopt zijn?
Groet,
C.L
Daar de auto stil heeft gestaan,zou ook de diesel in brandstof tank van mindere kwaliteit kunnen zijn. Je brandstof-filter kan verstopt zijn?
Groet,
C.L
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
hallo,
Dank voor de suggesties. Inmiddels is er ook een zoemend geluid waarneembaar achter de regelunit van de airco, temperatuur, etc. Ik ben niet zo technisch en durf niet zo goed zelf te gaan snuffelen.
Maandag een afspraak gemaakt bij Scandinavian Cars om even naar de door jullie genoemde punten te kijken.
Dank voor de tips! Eventuele verdere tips zijn uiteraard welkom!
Gr,
Michel
Dank voor de suggesties. Inmiddels is er ook een zoemend geluid waarneembaar achter de regelunit van de airco, temperatuur, etc. Ik ben niet zo technisch en durf niet zo goed zelf te gaan snuffelen.
Maandag een afspraak gemaakt bij Scandinavian Cars om even naar de door jullie genoemde punten te kijken.
Dank voor de tips! Eventuele verdere tips zijn uiteraard welkom!
Gr,
Michel
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Dat zoemende geluid hoort. Het is het ventilatortje wat achter die kleine opening zit in je dashboard. Deze zorgt ervoor dat de lucht van het interieur naar de sensor wordt geblazen van de ECC. (Als ik het mis heb wordt ik wel verbeterd...) Soms gaat deze door stof wat stroef lopen en hoor je een zoemend geluid.
Remedie is het paneel ervanaf halen en het lagertje schoonmaken. Staat elders op het forum beschreven.....
Remedie is het paneel ervanaf halen en het lagertje schoonmaken. Staat elders op het forum beschreven.....
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Klopt helemaal, Musicus 
Oosterveld, heb je de wagen ook in Eelde aangeschaft?

Oosterveld, heb je de wagen ook in Eelde aangeschaft?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
Nee, bij Trendcars in Maasbree. Waarom vraag je dit?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Omdat ik nieuwsgierig was/ben waarom je de auto (dan) naar Eelde brengt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
Ik ben overigens vandaag met de auto naar Bunnik gereden en hij is me een aantal keren weer afgeslagen. Bij verschillende toerentallen, bij bochten en op rechte stukken. Als ik hem meteen weer start loopt het ook weer meteen. Ik laat hem maar even staan tot maandag...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
We hebben nog een andere Volvo V40 en deze is daar in onderhoud, naar volle tevredenheid.
We hebben vertrouwen in deze garage en ik hoop dat het iets kleins is.... Helemaal teruggaan naar Maasbree (Venlo) doe ik liever alleen wanneer het een duurdere reparatie of complexer probeleem blijkt.
We hebben vertrouwen in deze garage en ik hoop dat het iets kleins is.... Helemaal teruggaan naar Maasbree (Venlo) doe ik liever alleen wanneer het een duurdere reparatie of complexer probeleem blijkt.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Aha, duidelijk.
Start de D5 trouwens wel direct, of moet de startmotor eerst wat slagen maken voor dat de diesel aanslaat?
Start de D5 trouwens wel direct, of moet de startmotor eerst wat slagen maken voor dat de diesel aanslaat?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
Hij start normaal gesproken direct
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
Waar heb jij de auto in onderhoud?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dan is de kans dat er problemen met de verstuivers zijn weer wat kleiner. Want daar hebben de oude D5's nogal eens last van.
Ik zit sinds kort bij de Combigarage in Westerbroek. Kijk hier maar even.
Ik zit sinds kort bij de Combigarage in Westerbroek. Kijk hier maar even.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 19:57
- Locatie: Groningen
Hij start prima, en loopt ook goed. Ik heb ook niet het gevoel dat de Turbo achterwege blijft. Ineens valt hij gewoon uit. Ik kan hem vrijwel meteen erna ook weer starten zonder veel moeite. Kan dit gewoon een defecte accu zijn? Als het het contact zou zijn; zou het fenomeen dan niet frequenter zijn bij veel bochten dan bij een rechte weg?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Heb je al even gekeken, of de accu überhaupt wel goed zit aangesloten? Als ze de accupool er gewoon even los overheen hebben geschoven (dus zonder aan te schroeven) kun je ook rare capriolen van je auto verwachten.
Ik begrijp uit de bewoordingen dat er zaken werden gefactureerd die niet waren uitgevoerd? Hmmm
Ik begrijp uit de bewoordingen dat er zaken werden gefactureerd die niet waren uitgevoerd? Hmmm
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race