Levensduur Geartronic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.05.2007 - 23:41
Dat Volvo's lang meegaan is algemeen bekend maar wat mag je verwachten van de levensduur van de automatiche versnellingsbak en van de Geartronic in het bijzonder? Beiden zijn toch wat complexer dan een handgeschakelde dus er kan meer kapot.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 25.03.2008 - 17:12
Van mijn huidige 850 uit '96 met 330k op de teller is de automaat toch wel voelbaar versleten. Hij schokt bij zowel opschakelen als terugschakelen en stottert soms zelfs in stationair. Niet het eeuwige leven dus. Ca 50k geleden transmissievloeistof vervangen, wat tijdje hielp, maar niet significant.
- gjburg
- 2nd Gear member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 20:09
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Ik ben nog zoekende in het forum naar geartronic problemen.
Maar een goede vriend heeft een XC90 T6 uit 2003 maar hij heeft zijn auto net bij de dealer kunnen krijgen. De versnellingsbak slipt door en kon enkel met de geartronic in de 3e versnelling bij de dealer krijgen. Hij begon al slecht te schakelen na de wintersport toen is de software van de Bak gereset en nu doet hij het helemaal niet meer
Dealer zegt dat het een revisie moet worden en komt wel eens voor maar naar mijn inziens mag zo'n bak toch niet na 110.000 km al op zijn?
GJ,
Maar een goede vriend heeft een XC90 T6 uit 2003 maar hij heeft zijn auto net bij de dealer kunnen krijgen. De versnellingsbak slipt door en kon enkel met de geartronic in de 3e versnelling bij de dealer krijgen. Hij begon al slecht te schakelen na de wintersport toen is de software van de Bak gereset en nu doet hij het helemaal niet meer
Dealer zegt dat het een revisie moet worden en komt wel eens voor maar naar mijn inziens mag zo'n bak toch niet na 110.000 km al op zijn?
GJ,
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41031
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
mods breakgjburg schreef:Ik ben nog zoekende in het forum naar geartronic problemen.
Maar een goede vriend heeft een XC90 T6 uit 2003 maar hij heeft zijn auto net bij de dealer kunnen krijgen. De versnellingsbak slipt door en kon enkel met de geartronic in de 3e versnelling bij de dealer krijgen. Hij begon al slecht te schakelen na de wintersport toen is de software van de Bak gereset en nu doet hij het helemaal niet meer
Dealer zegt dat het een revisie moet worden en komt wel eens voor maar naar mijn inziens mag zo'n bak toch niet na 110.000 km al op zijn?
GJ,
Geen XC90 in de 70 rubriek svp.
In de XC90 rubriek wordt hier al over gesproken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41031
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods breakSupergrover schreef:Van mijn huidige 850 uit '96 met 330k op de teller is de automaat toch wel voelbaar versleten. Hij schokt bij zowel opschakelen als terugschakelen en stottert soms zelfs in stationair. Niet het eeuwige leven dus. Ca 50k geleden transmissievloeistof vervangen, wat tijdje hielp, maar niet significant.
Een 850 bak is geen geartronic en je zit dus helemaal in de verkeerde rubriek.
ON TOPIC blijven svp
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Dit soort dingen lijkt me onmogelijk om algemeen te beantwoorden. Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe de bak gebruikt is.
Als je een race rijstijl hebt, dan zaldie een stuk minder lang mee gaan dan wanneer je een rustige rijstijl hebt.
Ik kan je alleen wat vertellen over de automatische versnellingsbak. Ik heb een T5, waarvan je kan verwachten dat er sportief mee gereden wordt. Ik heb deze pas geleden gekocht, 7 jaar oud en 161000 km op de teller, doet het mijns inziens nog prima. Dat zou voor jou een indicatie kunnen zijn, maar het kan ook zo zijn dat de vorige eigenaar een hele rustige rijstijl had... blijft koffiedik kijken.
Als je een race rijstijl hebt, dan zaldie een stuk minder lang mee gaan dan wanneer je een rustige rijstijl hebt.
Ik kan je alleen wat vertellen over de automatische versnellingsbak. Ik heb een T5, waarvan je kan verwachten dat er sportief mee gereden wordt. Ik heb deze pas geleden gekocht, 7 jaar oud en 161000 km op de teller, doet het mijns inziens nog prima. Dat zou voor jou een indicatie kunnen zijn, maar het kan ook zo zijn dat de vorige eigenaar een hele rustige rijstijl had... blijft koffiedik kijken.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Mijn T5 was met een niet al te rustige rijstijl na 231.000km aan een revisie-bak toe, kosten Eur 2.050,- Hij begon serieus slecht te schakelen. Na revisie rijdt hij inmiddels weer 3.000km als nieuw.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
- Maestro
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 10:39
- Locatie: Delden (Twente)
Mijn 2.4T heeft een automaat-5 en (ik ben niet de eerste bereider) inmiddels dik 294K op de teller. Schakelen gaat lekker soepel. Hoop dat dat nog lang zo blijft...
'01-'04: Volvo 850 2.5 Station 400.000km
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green
KM: 315.000+
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green

KM: 315.000+
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
waar laten doen?T5Fred schreef:Mijn T5 was met een niet al te rustige rijstijl na 231.000km aan een revisie-bak toe, kosten Eur 2.050,- Hij begon serieus slecht te schakelen. Na revisie rijdt hij inmiddels weer 3.000km als nieuw.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- m.mulder
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 26.05.2008 - 21:25
- Locatie: Huizen
Dag Volvo-liefhebbers.
Afgelopen week mijn Volvo V70 bj 2001 met 290.000 km (!) op de teller
voor controle bij Autrans te Dronten laten nakijken EN de olie laten verversen.
Er is mee proefgereden en de automaat heeft even aan de hartbewaking gehangen. (computer-diagnose-laptop zeg maar...)
De automaat is prima in orde. Zucht......
Voor nog geen 170 euro was ik klaar. Kortom, wordt er op normale wijze gebruik gemaakt van de autoversnelling dan kan deze nog heeeeeeel lang mee. NB: Een nieuwe revisiebak kost rond de 2500 a 3000 euri.
Doe uw voordeel er mee.
Een blije Volvo-rijder.
Menno
Afgelopen week mijn Volvo V70 bj 2001 met 290.000 km (!) op de teller
voor controle bij Autrans te Dronten laten nakijken EN de olie laten verversen.
Er is mee proefgereden en de automaat heeft even aan de hartbewaking gehangen. (computer-diagnose-laptop zeg maar...)
De automaat is prima in orde. Zucht......
Voor nog geen 170 euro was ik klaar. Kortom, wordt er op normale wijze gebruik gemaakt van de autoversnelling dan kan deze nog heeeeeeel lang mee. NB: Een nieuwe revisiebak kost rond de 2500 a 3000 euri.
Doe uw voordeel er mee.
Een blije Volvo-rijder.
Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.