windgeruis linkerportier

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
S60freerider
1st Gear member

Ik vind de S60 een erg stille auto. Zo stil dat het direct opvalt wanneer ergens tóch bijgeluid ontstaat.
Bij mij suist het linkerportier hinderlijk sterk vanaf plm. 60 km. per uur. Het is duidelijk rijwind, maar waar komt dat binnen? Erg lang luisteren en stuk vor stuk zones afdichten leverde geen resultaat op.
Garage heeft volgende gedaan: ruitrubber vervangen, spiegelnaad afgekit en portier gesteld. Veel heeft het niet geholpen.
Heeft iemand ervaring of een tip?
pukkie
1st Gear member
Contacteer:

Heb je en schade auto toevallig,of heeft de deur ergens tegen aan gezeten.De deur scharnier hoeft maar iets krom te zitten en je hebt de klachten waar je nu praat.Ik heb het meegemaakt met mijn volvo truck ,daar reed iemand tegen mijn deur aan die open stond er was niets aan te zien maar de schrnieren hadden een tikje gehad en sinds dien zat ik met windgeruis.
volvo s60 2.4 170 pk bjr 2004 www.oegematransport.nl
lodair
2nd Gear member

Hallo plukkie,
Mijn S60D5 2002, had ook portier wingeruis. Ik weet niet wat je precies hoort, maar bij mij veranderde de geluisfrequentie, een soort van trillen.
Natuurlijk van alles geprobeerd. Uiteindelijk had ik resultaat door ter hoogte van de buitenspiegel, aan de binnenkant van het portier een
driehoekachtige rubber flap met bisonkit aan het portier vast te kitten.
Daarna was het over. Succes met je zoektocht. Groeten van lodair.
S60freerider
1st Gear member

Lodair, is het mogelijk dat je een foto van deze oplossing plaatst?
Zou ik geweldig vinden!
lodair
2nd Gear member

S60freerider schreef:Lodair, is het mogelijk dat je een foto van deze oplossing plaatst?
Zou ik geweldig vinden!
Hallo freerider.
Lodair is helaas voor jou huomo-analogis. Ik heb geen digitale camera en
weet ook niet hoe het werkt. Ook nooit gemist. Maar het is heel simpel,
er is ook geen verschil te zien . Die flap zit los tegen de deur aan. Ik heb hem slechts vastgelijmt. Ik zal proberen het te beschrijven. Als je het aller buitenste smalle deurrubber (aan de deur bevestigd ) volgt tot ter hoogte van je buitenspiegel dan vind je aan de binnenkant v.d.deur een soort driehoekige rubber flap. Die flap is het eindpunt van voornoemd deurrubber.Het is alsof het zich daar verwijdt, en uitmond in de "flap".als je goed zoekt en kijkt, ga er effe voor zitten en eraan voelen, je ziet namelijk niet dat het los zit. Dan zal het herkenbaar voor je worden.Succes gewenst. Lodair. P.s. Mijn mobile heeft ook geen camera.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”