Ik lees hier geregeld opmerkingen over het belastinggeld waarvan bepaalde voertuigen worden gekocht.
Een beetje een dooddoener maar volgens mij als al die leaserijders eens in minder dure auto's zouden gaan rijden dan zouden heel wat producten een stuk goedkoper zijn. Veel mensen zouden normaliter niets eens een dergelijke (lease) auto kunnen kopen. Maar door de overspannen markt die we hebben gehad is het een gemeen goed geworden. En wie moet dat allemaal betalen.....juist de consument. Ik gun het trouwens iedereen om in een mooie en luxe auto te rijden maar hou eens op met dergelijke goedkope opmerkingen.
Zeker als een voertuig door de overheid wordt aangeschaft zit daar meestal een langere looptijd / afschrijving op dan de gemiddelde leaseauto.
Verder worden deze auto's vaak voor specifieke taken gekocht en worden 24 uur ingezet.
En en gemiddelde ict-er (niet beledigend bedoeld) heeft echt geen v50 d5 nodig. Een 1.6d volstaat. Maar ja als je demogelijkheid hebt waarom zou je niet die 2.0 of d5 willen rijden! Hier gaat het dus simpelweg om en luxeproduct. Bij de door de overheid aangeschafte voertuigen gaat het voor het grootste deel om doelmatigeheid en functionaliteit.
Ik zou graag die 911 weer bij de verkeerspolitie zien hahaha.
Of nog meer s60 t5. Die mensen die daar mee werken doen het om jou te helpen in geval van nooden/ of tegen hufterige weggebruikers.
En de reden waarover we altijd klagen, het bekeuringsbeleid zal je de politiek moeten aanrekenen. Die is beleidmaker en politie alleen maar uitvoerder.
Dus kies de juiste partij of laat je ongenoegen op de juiste plek horen of rij wat minder te snel.
gr.
KLPD bestelt 800 Volvo's
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
Jij zit veilig, maar een ander ook? Dan is in bepaalde gevallen 170 onverantwoordelijk. Ook voor een Volvorijder....Lambert schreef:Wat klinkt dat braaf... ik heb niet voor niets zo'n veilige volvo met 226 pk, wanneer ik 170 rijd is die net zo veilig als bij 120 hoor... het zijn meer de klunzen op de weg die het onveilig maken, die met 121 km per uur iemand die 119 gaan inhalen...Sorry, maar ben jij een Volvo rijder, ga je schamen.
Je past beter in zo'n Honda of Golfje, je weet wel van die boomklevertjes.
Ze zijn er voor onze veiligheid, om asocialen uit het verkeer te halen.
Je zal iemand met die snelheid iemand het licht uit de ogen rijden..... Dan praten we weer!
Het is in het verkeer net als in de gewone omgang....... gewoon rekening houden met elkaar.
De kluns is degene die geen rekening houdt met ander weggebruikers, als hij zonodig 170 moet rijden.
Raar is het dat als we in een auto stappen onze houding veranderd. Jammer
Heeft trouwens niets met braaf te maken, dat is een dooddoener. Is wel passend hier.

- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
in bepaalde gevallen, ja, maar we hebben niet benoemd waar en hoe volgens mij... dus oordeel niet te snel...Dan is in bepaalde gevallen 170 onverantwoordelijk.
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Daar heb je gelijk aan.Lambert schreef:in bepaalde gevallen, ja, maar we hebben niet benoemd waar en hoe volgens mij... dus oordeel niet te snel...Dan is in bepaalde gevallen 170 onverantwoordelijk.

Duitse Autobahn, daar kan het (soms) en mag het (nog wel).
Maar het blijft uitkijken, als iemand je met 250 voorbij wil.
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
arjen schreef:Een beetje een dooddoener maar volgens mij als al die leaserijders eens in minder dure auto's zouden gaan rijden dan zouden heel wat producten een stuk goedkoper zijn. Veel mensen zouden normaliter niets eens een dergelijke (lease) auto kunnen kopen. Maar door de overspannen markt die we hebben gehad is het een gemeen goed geworden. En wie moet dat allemaal betalen.....juist de consument. Ik gun het trouwens iedereen om in een mooie en luxe auto te rijden maar hou eens op met dergelijke goedkope opmerkingen.
Ditzelfde geldt voor ieder ander, ook voor privé aankoop, dus iets genuanceerder zou op z 'n plek zijn...arjen schreef:En en gemiddelde ict-er (niet beledigend bedoeld) heeft echt geen v50 d5 nodig. Een 1.6d volstaat. Maar ja als je demogelijkheid hebt waarom zou je niet die 2.0 of d5 willen rijden! Hier gaat het dus simpelweg om en luxeproduct. Bij de door de overheid aangeschafte voertuigen gaat het voor het grootste deel om doelmatigeheid en functionaliteit.
En dat 't de leaserijders zijn, grote onzin, de meesten (ik zeg niet allemaal) gaan hier net zo mee als met privé bezit, verder zijn leasewagens vrijwel altijd veel beter onderhouden dan menig privé-wagen.
En over de boetes voor snelheidsovertredingen; ik hoorde eens een opmerking daarover waar ik me wel in kon vinden: Zie het als extra wegenbelasting die je betaald als je harder wil rijden dan de toegestane snelheden waar je voor betaald met de gewone wegenbelasting

- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
aan 170 kan je in belgie je rijbewijs kwijt zijn. En 170 valt vaak nog mee, Zondagavond nog naar brussel gereden en met 140 reed ik bijna constant rechts, zo veel volk. Op zo'n moment is het schandalig om boetes te geven, maar gisterenavond leek 140 mij al te vlug. Nu moeten de beleidsmakers dit nog snappen.
Die bedrijfswagens volgen ook een mooie logica. De bedrijven willen de beste mensen en jij kan kiezen voor een job met de zelfde voordelen, alleen bied de ene een V50 en de andere een clio, waarvoor zal je kiezen. Privé is het hetzelfde, als je het kan en wil betalen, waarom niet?
Die bedrijfswagens volgen ook een mooie logica. De bedrijven willen de beste mensen en jij kan kiezen voor een job met de zelfde voordelen, alleen bied de ene een V50 en de andere een clio, waarvoor zal je kiezen. Privé is het hetzelfde, als je het kan en wil betalen, waarom niet?
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Ditzelfde geldt voor ieder ander, ook voor privé aankoop, dus iets genuanceerder zou op z 'n plek zijn...
En dat 't de leaserijders zijn, grote onzin, de meesten (ik zeg niet allemaal) gaan hier net zo mee als met privé bezit, verder zijn leasewagens vrijwel altijd veel beter onderhouden dan menig privé-wagen.
En over de boetes voor snelheidsovertredingen; ik hoorde eens een opmerking daarover waar ik me wel in kon vinden: Zie het als extra wegenbelasting die je betaald als je harder wil rijden dan de toegestane snelheden waar je voor betaald met de gewone wegenbelasting .
Ik zeg toch ook niets over hoe lease rijders met hun auto omgaan??
Ik geef alleen maar aan dat we met ons allen als we de keuze hebben iets moois willen rijden. De door overheid aangeschafte auto's worden geselecteerd met functionaliteit en doelmatigheid als voorwaarden. Dus niets mis mee.
En als je boetes ziet als wegenbelasting ipv kosten van een overtreding heeft denk ik alles te maken met acceptatie. Nogmaals, de wetgever maakt een wet en die wetgever is door het volk gekozen. Politie en justitie zijn uitvoerende organen en geen regelmakers.
Ik krijg denk ik 1 snelheidsovertredingen per jaar bij 18000 a 20000 km. Dat is zonde van het geld maar ik rij wel bewust geregeld te snel. Dus valt het bekeuringsbeleid nog wel mee. Ik accepteer dus gewoon een straf (boete).
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Smart! :deathlyobsessed: (ow die smiley heb ik genomen omdat die stoer is, niets persoonlijksarjen schreef:En de reden waarover we altijd klagen, het bekeuringsbeleid zal je de politiek moeten aanrekenen. Die is beleidmaker en politie alleen maar uitvoerder.
Dus kies de juiste partij of laat je ongenoegen op de juiste plek horen of rij wat minder te snel.
gr.

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zelfs daarmee kan je te hard rijden :mrgreen:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Leuk zo'n Rallye... Ik heb een tijdje in een Griffe gereden in nieuwstaat..fredhead schreef:Zelfs daarmee kan je te hard rijden :mrgreen:
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Griffe is ook erg mooi speelgoed 
Heb wel de plannen om nog een Keer een 205 Dima cabrio te kopen, maar is voorlopig nog allemaal toekomst muziek...

Heb wel de plannen om nog een Keer een 205 Dima cabrio te kopen, maar is voorlopig nog allemaal toekomst muziek...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Of imbicielen die iemand gaan inhalen met 170 ipv 125.....Lambert schreef:Wat klinkt dat braaf... ik heb niet voor niets zo'n veilige volvo met 226 pk, wanneer ik 170 rijd is die net zo veilig als bij 120 hoor... het zijn meer de klunzen op de weg die het onveilig maken, die met 121 km per uur iemand die 119 gaan inhalen...Sorry, maar ben jij een Volvo rijder, ga je schamen.
Je past beter in zo'n Honda of Golfje, je weet wel van die boomklevertjes.
Ze zijn er voor onze veiligheid, om asocialen uit het verkeer te halen.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ik sprak een paar jaar geleden een man van de federale poiltie te brecht (Belgie), als hij zo'n sukkel als jij aan de kant zet die zo'n loser verhaal afsteekt zegt hij doodleuk: allee mijn baas heeft mij buiten gestuurd om klootzakken zoals u te bekeuren, dat zullen ze in nederland niet snel zeggen maar wel denken.pure100 schreef:een troost. de overheid koopt ze van onze dure belastingcenten. droevige bijkomstigheid is dat de berijders ons, trouwe belastingbetalers er mee berooft onderweg als je maar iets verkeerd doet. Dit in de overtuiging dat ze iets goeds doen voor de maatschappij. spreek je ze er op aan dan is hun motto: "we doen alleen ons werk". En dan vinden ze het ook nog vreemd dat ze van niemand respect krijgen. heb je ze echt nodig dan hebben ze geen tijd. droevig dat dit soort figuren met een gemiddeld iq van een goudvis ook nog in zulke mooie autos mag rijden. maar das natuurlijk bijzaak!
Wie met vuur speelt moet niet janken als hij op de blaren moet zitten... Rij ik te hard en wordt ik bekeurd hoor je mij in ieder geval niet janken..
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03.06.2008 - 18:37
Je moet toch ergens boeven mee vangen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3717471.stm
http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/ ... _politie_h
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3717471.stm
http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/ ... _politie_h
V70 MY09, 2.4D Summum (met chip), Titanium Grey, Beige/Offblack,Canula 17in
- 440pk
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 01.06.2008 - 21:59
- Locatie: Noord-Holland
Ik ga met Lambert mee. De deskundigen zijn het er mee eens dat aanrijdingen niet ontstaan door overschrijding van de maximumsnelheid (te hard is iets anders) maar door onoplettendheid. Ik heb VRO gehad en als iedereen deze opleiding zou krijgen zouden er een stuk minder ongelukken plaatsvinden.
- 1996 Volvo 440 1.8i -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Sluit ik me naadloos bij aan. (sro+) :shockingzap:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Sluit mij aan met de ARA.Barry (Grillmeister) schreef:Sluit ik me naadloos bij aan. (sro+) :shockingzap:

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
De 2 K's: Kennis en Kunde :shockingzap:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens flitsservice heeft Blik op de weg deze R rijden:
Nu zijn de eerste R modellen pas op kenteken gezet met LR (of sommige net daarvoor) maar in ieder geval met de goede koplampen en MY04 spiegels. En het is inderdaad een T5 als je het kenteken pakt.
Maar toch geestig dat ze daar even een R neus op hebben geplakt!
Nu zijn de eerste R modellen pas op kenteken gezet met LR (of sommige net daarvoor) maar in ieder geval met de goede koplampen en MY04 spiegels. En het is inderdaad een T5 als je het kenteken pakt.
Maar toch geestig dat ze daar even een R neus op hebben geplakt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Tja dan hebben ze wel een probleem er zijn toch veel auto,s die sneller zijnpimp schreef:za 28 okt 2006
Politie bestelt 800 Volvo's
door onze autoredactie
AMSTERDAM - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft 800 nieuwe Volvo's besteld. De komende vier jaar wordt het hele KLPD-wagenpark vervangen.
Het korps maakt nu nog gebruik van de Volvo V70, maar dit model wordt vervangen door de kleinere V50. Stoelen, veiligheid en betrouwbaarheid gaven voor de KLPD de doorslag. Het merendeel van de politiewagens wordt met een 180 pk dieselmotor uitgerust. De topsnelheid bedraagt 220 km/u. De Volvo-importeur in Beesd is erg blij met de order.
Dat wordt wedstrijdje doen met de KLPD :razz: