Ik bezit sinds 1 maand een 440 1.8i uit 1996 de motor verbruikt veel olie en rookt goed blauw (230000 gelopen op gas) door de vorige eigenaar is de kop al vervangen nu komt het, ik kan een motor op de sloop kopen voor 150 euro (wel zelf uitbouwen) met 120000 kilometer op de teller en het is met een automaat de mijne is schakel, begrepen heb ik dat het vliegwiel ook overgezet moet worden.
Mijn vraag hoeveel tijd kost het een motor in en uit te bouwen?
Ik heb beschikking over een brug, takel en gereedschap kan iemand uitleggen in stappen hoe uit te bouwen?
Het is een overweging omdat het altijd afwachten is of een blok van de sloop goed loopt.
Motor vervangen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
ts wil handbak behouden denk ik.
Veel werk; ja tuurlijk
maar als je een motortakel hebt (belangrijker dan brug) is het te doen in een lange dag (met een beetje geluk). In ieder geval moet een weekend voldoende zijn.
Koop wel een vraagbaak, dat scheelt uren. En uiteraard niet vergeten om de koppeling te vervangen en evt alle rubberhoezen van je aandrijfassen.
Veel werk; ja tuurlijk
maar als je een motortakel hebt (belangrijker dan brug) is het te doen in een lange dag (met een beetje geluk). In ieder geval moet een weekend voldoende zijn.
Koop wel een vraagbaak, dat scheelt uren. En uiteraard niet vergeten om de koppeling te vervangen en evt alle rubberhoezen van je aandrijfassen.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02.06.2008 - 00:59
Misschien wel maar ik heb daar geen ervaring mee
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
zou zelf toch eerder motor vervangen dam de zuigerveren.
Tenminste, als je nieuwe zuigerveren plaats dan ook nieuwe zuigers en cilinderwanden bewerken.
Ik neem aan dat alles op[ elkaar in slijt, en dat nieuwe zuigerveren geen structurele oplossing geeft
Tenminste, als je nieuwe zuigerveren plaats dan ook nieuwe zuigers en cilinderwanden bewerken.
Ik neem aan dat alles op[ elkaar in slijt, en dat nieuwe zuigerveren geen structurele oplossing geeft
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Let erop dat de sub frames van automaat en schakel verschillen. Als je de handbak wilt houden dus je eigen subframe gebruiken.
En ben het met phillippevk eens, alleen de zuigerveren vervangen volstaat niet. En de ECU van een automaat is anders als van een schakelbak, kijk of je eigen ECU uitwisselbaar is met het "nwe' blok.
En ben het met phillippevk eens, alleen de zuigerveren vervangen volstaat niet. En de ECU van een automaat is anders als van een schakelbak, kijk of je eigen ECU uitwisselbaar is met het "nwe' blok.