Mijn zwager is bezig met een gebruikte V50, omdat bij echter met een caravan van van ongeveer 1200kg wil gaan rijden (plus bagage en vier personen) en de ervaring dat zijn huidige auto (ondanks juiste kogeldruk en zorgvuldige belading) behoorlijk doorhangt, zou hij graag een auto met niveauregeling willen hebben
De keuze van occasions met niveauregeling is beperkt, en de auto waarop hij zijn oog heeft laten vallen heeft het ook niet. Weet iemand of het achteraf nog ingebouwd kan worden (en misschien wat de kosten zijn). Kan een twaalf volt aansluiting in de kofferruimte ook nog achteraf worden ingebouwd.
Achteraf inbouwen niveauregeling mogelijk?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
12 volt in de kofferbak mag geen probleem zijn, dat zou ik zelf nog durven die bij de achterbank gebruik ik toch niet.
Niveauregeling hmmmm? Ik zou denken dat extra veren/transportveren makkelijker aan te brengen zijn. (die liet mijn pa standaard op de auto aanbrengen)
Niveauregeling hmmmm? Ik zou denken dat extra veren/transportveren makkelijker aan te brengen zijn. (die liet mijn pa standaard op de auto aanbrengen)
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
- Locatie: Nijmegen
Dat klopt, maar hij heeft nu een 307 SW, en met hulpveren eronder is de wegligging echt beroerd (is al meerdere malen naar gekeken). Zodra de gewone veren eronder zitten is de wegligging weer goed. En iedere keer voor de vakantie laten omwisselen is ook niet echt wat, vandaar dat hij graag niveauregeling zou willen.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14.10.2007 - 01:54
Ik rijd sinds vorig jaar met een V50 - 2.0D met caravan 1200kg. Goed beladen, kogeldruk van ca 60kg, in kofferbak koelkastje, voortent met stokken en twee kinderen op achterbank (11+14) rijd het niet verkeerd. Het doorhangen valt heel erg mee.
(Tja, mijn vorige auto: V40 2.0T - sport, met niveauregeling lag perfect op de weg. Hoe vol ook beladen. Kaarsrecht)
Die diesel sleurt 'm alleen nog makkelijker :twisted:
(Tja, mijn vorige auto: V40 2.0T - sport, met niveauregeling lag perfect op de weg. Hoe vol ook beladen. Kaarsrecht)
Die diesel sleurt 'm alleen nog makkelijker :twisted:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25.07.2006 - 21:03
- Locatie: Zuid Holland
Als je een gebruikte V50 zoekt dan kun je er op letten om een model met zgn. estate line te vinden: dat pakket heeft namelijk standaard roofrails, park assist achter en niveau regeling.
Werkt met vakanties met volle kofferbak echt prima en auto blijft keurig neutraal vlak liggen.
Succes met de zoektocht
Robert
Werkt met vakanties met volle kofferbak echt prima en auto blijft keurig neutraal vlak liggen.
Succes met de zoektocht
Robert
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Voor mijn V70 heb ik Nivomats op de sloop gekocht (en laten monteren): 350 euro.Mike_V50 schreef:Weet iemand of het achteraf nog ingebouwd kan worden (en misschien wat de kosten zijn).
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Heb zelf ook de estate-eline. Met caravan erachter van 1350 kg (beladen). Echte aanrader wanneer het achteraf in te bouwen is. Lijkt mij wel een dure aangelegenheid worden.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 07.02.2007 - 21:36
Als ik me niet vergis is het gewoon een kwestie van de schokdempers te vervangen door "nivomat" exemplaren.
Even googlen op "Nivomat ZF Sachs" en dan wordt je een heel pak wijzer hoe het systeem juist werkt.
Mijn vorige V50 (MY2005) had nivomat. En ook de wegligging in onbeladen toestand was OK. Maar heb wel de indruk dat mijn nieuwe V50 (MY2008) zonder nivomat strakker stuurt. Maar dat kan te maken hebben met het nieuwe modeljaar. Ik heb namelijk nogal van een aantal mensen gehoord dat de nieuwe V50 strakker stuurt. (lees sportiever, maar toch comfortabel)
Even googlen op "Nivomat ZF Sachs" en dan wordt je een heel pak wijzer hoe het systeem juist werkt.
Mijn vorige V50 (MY2005) had nivomat. En ook de wegligging in onbeladen toestand was OK. Maar heb wel de indruk dat mijn nieuwe V50 (MY2008) zonder nivomat strakker stuurt. Maar dat kan te maken hebben met het nieuwe modeljaar. Ik heb namelijk nogal van een aantal mensen gehoord dat de nieuwe V50 strakker stuurt. (lees sportiever, maar toch comfortabel)
Volvo XC60 D5 Summum
Volvo V40 Cross Country Summum
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@ Mike_V50: Ik weet niet of je hier wat aan hebt:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=