Hoi forumleden,
Hoewel ik weet dat bovenstaand onderwerp al regelmatig aan bod is geweest, stel ik de vraag toch even opnieuw. De problemen zijn vaak toch net weer even anders en daarmee de antwoorden ook.
Ik heb begin dit jaar in een V70 met 2 ton op de teller een Vialle LPG-3 installatie laten inbouwen. Bouwjaar 99, motor 2.4.
Dat rijdt uitstekend, totdat ik van de snelweg afkom en de bebouwde kom inrij. Met optrekken, zo tussen de 40-60 km/hr, merk je duidelijk dat hij inhoudt en soms ook daarna bij het rijden bij deze snelheid. Maar alleen als ie al een tijdje gereden heeft.
Op benzine geeft hij geen problemen.
Ik heb een afspraak bij de inbouwer en die laat er een storingsmonteur naar kijken.
Hebben jullie nog ideeen waar het aan kan liggen en die ik de monteur kan meegeven?
Alvast bedankt,
Tim
Inhouden op LPG bij warme motor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 14.12.2007 - 16:45
Beste Tim,
Onlangs heb ik ongeveer hetzelfde probleem gehad met 3 ton op de teller.
Na wat zoekwerk bleken de inspuitpijpjes in het spruitstuk verstopt te zijn.
Het gaatje is namelijk maar 1 mm. De inpuitpijpje zijn vrij simple te vervangen (tap er indraaien en er uit treken).
Rijdt wee als vanouds
Groet, Dirk
Onlangs heb ik ongeveer hetzelfde probleem gehad met 3 ton op de teller.
Na wat zoekwerk bleken de inspuitpijpjes in het spruitstuk verstopt te zijn.
Het gaatje is namelijk maar 1 mm. De inpuitpijpje zijn vrij simple te vervangen (tap er indraaien en er uit treken).
Rijdt wee als vanouds
Groet, Dirk
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Oke, dank je Dirk.
Neem ik mee in mijn lijstje voor de storingsmonteur.
Wat voor gasinstallatie heb jij, en wel of geen turbo?
Er werd mij ook nog gevraagd wat meer details: het is geen Turbo, het is een LPI Vialle, en er is (nog) geen Flaslube ingebouwd. Overigens zegt de ene gasninbouwer dat Flaslube wel aan te bevelen is en de ander zegt dat het niet nodig is.
Ook zou het aan de elektronische gasklep kunnen liggen.
Neem ik mee in mijn lijstje voor de storingsmonteur.
Wat voor gasinstallatie heb jij, en wel of geen turbo?
Er werd mij ook nog gevraagd wat meer details: het is geen Turbo, het is een LPI Vialle, en er is (nog) geen Flaslube ingebouwd. Overigens zegt de ene gasninbouwer dat Flaslube wel aan te bevelen is en de ander zegt dat het niet nodig is.
Ook zou het aan de elektronische gasklep kunnen liggen.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Flashlube is een middel dat de kleppen smeert. Google het maar eens, of zoek het op in oude berichten van dit forum, het staat er vol mee. Vooral aanbevolen bij motoren met vaste klepstoters. Met name bij nieuwere modellen en de 2.4 ltr. Maar let op, ik weet dit ook allemaal maar van lezen op dit forum en bellen met gasinbouwers!
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
niet twijfelen om Flashlube te laten installaren bij dit type motor.
belangrijk is dat je het ook regelmatig controleert en bijvult.
zonder ga je geheid met verbrande kleppen te maken krijgen.
Tenminste als de motor vaste klepstoters heeft, daar bestaat idd nogal wat twijfel over.
Mesman moet je normaal zo kunnen zeggen of je vaste klepstoters hebt, aan de hand van chassisnummer.
klepspeling is dan belangrijk.
dat de inspuitpijpjes verstopt zijn na een goeie maand, lijkt me wel snel. (heb ik trouwens nog nooit voorgehad)
laat de foutcodes anders ook eens uitlezen bij de dealer.
de ETM is ook een verdachte.
belangrijk is dat je het ook regelmatig controleert en bijvult.
zonder ga je geheid met verbrande kleppen te maken krijgen.
Tenminste als de motor vaste klepstoters heeft, daar bestaat idd nogal wat twijfel over.
Mesman moet je normaal zo kunnen zeggen of je vaste klepstoters hebt, aan de hand van chassisnummer.
klepspeling is dan belangrijk.
dat de inspuitpijpjes verstopt zijn na een goeie maand, lijkt me wel snel. (heb ik trouwens nog nooit voorgehad)
laat de foutcodes anders ook eens uitlezen bij de dealer.
de ETM is ook een verdachte.
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Bij Mesman waren ze inderdaad zeer duidelijk over Flashlube: doen!
Ik zal ze nog eens bellen over het type motor.
Maar wat is ETM???
Ik zal ze nog eens bellen over het type motor.
Maar wat is ETM???
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Het inhouden doet hij nu ook bij 100 km/u. :x
Vandaag een afspraak gemaakt om de computer/motor te laten uitlezen bij een in een Volvo's gespecialiseerde garage (geen dealer). Lijkt me toch wel goed om te doen, voordat de storingsmonteur van de gasinbouwer er naar gaat kijken.
Overigens stond er in de gebruikershandleiding dat de motor in deze auto uitgerust is met hydraulische klepstoters.
Helaas hadden ze niet vermeld van welk type motor ze uitgaan.
Ze verwijzen wel naar het typeplaatje onder de motorkap.
Is er een andere plaats dan de Volvo-garage waar je die codes 'op naam' kunt brengen?
Heeft er iemand ervaring als je Mesman opbelt met zo'n vraag?
Dan kan ik ook makkerlijker kiezen of Flashlube er nu wel of niet ingebouwd wordt.
Vandaag een afspraak gemaakt om de computer/motor te laten uitlezen bij een in een Volvo's gespecialiseerde garage (geen dealer). Lijkt me toch wel goed om te doen, voordat de storingsmonteur van de gasinbouwer er naar gaat kijken.
Overigens stond er in de gebruikershandleiding dat de motor in deze auto uitgerust is met hydraulische klepstoters.
Helaas hadden ze niet vermeld van welk type motor ze uitgaan.
Ze verwijzen wel naar het typeplaatje onder de motorkap.
Is er een andere plaats dan de Volvo-garage waar je die codes 'op naam' kunt brengen?
Heeft er iemand ervaring als je Mesman opbelt met zo'n vraag?
Dan kan ik ook makkerlijker kiezen of Flashlube er nu wel of niet ingebouwd wordt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 20:46
hoeft de rotor of verdelerkap niet te zijn..heb het precies het zelfde gehad...kijk de rubberen slangetjes maar eens na van jou gasklep mede het rubberen slangetje die van jou gas/luchtklep gaat naar de ven. in mijn geval was het rubber slangetje precies aan de onderkant gescheurd...op dat moment heeft hij valse lucht en daar gaat de motor stoteren vooral bij een hoge belasting en onregelmatig stationeer lopen
hoeft de rotor of verdelerkap niet te zijn..heb het precies het zelfde gehad...kijk de rubberen slangetjes maar eens na van jou gasklep mede het rubberen slangetje die van jou gas/luchtklep gaat naar de ven. in mijn geval was het rubber slangetje precies aan de onderkant gescheurd...op dat moment heeft hij valse lucht en daar gaat de motor stoteren vooral bij een hoge belasting en onregelmatig stationeer lopenhoeft de rotor of verdelerkap niet te zijn..heb het precies het zelfde gehad...kijk de rubberen slangetjes maar eens na van jou gasklep mede het rubberen slangetje die van jou gas/luchtklep gaat naar de ven. in mijn geval was het rubber slangetje precies aan de onderkant gescheurd...op dat moment heeft hij valse lucht en daar gaat de motor stoteren vooral bij een hoge belasting en onregelmatig stationeer lopen
hoeft de rotor of verdelerkap niet te zijn..heb het precies het zelfde gehad...kijk de rubberen slangetjes maar eens na van jou gasklep mede het rubberen slangetje die van jou gas/luchtklep gaat naar de ven. in mijn geval was het rubber slangetje precies aan de onderkant gescheurd...op dat moment heeft hij valse lucht en daar gaat de motor stoteren vooral bij een hoge belasting en onregelmatig stationeer lopenhoeft de rotor of verdelerkap niet te zijn..heb het precies het zelfde gehad...kijk de rubberen slangetjes maar eens na van jou gasklep mede het rubberen slangetje die van jou gas/luchtklep gaat naar de ven. in mijn geval was het rubber slangetje precies aan de onderkant gescheurd...op dat moment heeft hij valse lucht en daar gaat de motor stoteren vooral bij een hoge belasting en onregelmatig stationeer lopen
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Ik zal het Forum even op de hoogte houden van de ontwikkelingen:
Vandaag bij de Vialle inbouwer geweest met mijn V70 99 2.4. Gelukkig bleek na controle het euvel in de Vialle-installatie te zitten en niet in mijn motor. Ze hebben de injectiebuisjes vervangen voor andere, met een hoek van 70 graden. De klachten waren daarna nog niet over. Er is druk gebeld met Vialle en een foutenlogboek is opgestuurd. Maandag verwachten ze een reactie en dan krijg ik een toefoontje hoe ze het willen gaan oplossen: andere programmatuur of onderdelen vervangen.
Conclusie van de gasinbouwer was: het probleem zit 'm in de Vaille installatie en we zijn er zeker van dat we het kunnen verhelpen.
Wordt vervolgd.
Vandaag bij de Vialle inbouwer geweest met mijn V70 99 2.4. Gelukkig bleek na controle het euvel in de Vialle-installatie te zitten en niet in mijn motor. Ze hebben de injectiebuisjes vervangen voor andere, met een hoek van 70 graden. De klachten waren daarna nog niet over. Er is druk gebeld met Vialle en een foutenlogboek is opgestuurd. Maandag verwachten ze een reactie en dan krijg ik een toefoontje hoe ze het willen gaan oplossen: andere programmatuur of onderdelen vervangen.
Conclusie van de gasinbouwer was: het probleem zit 'm in de Vaille installatie en we zijn er zeker van dat we het kunnen verhelpen.
Wordt vervolgd.
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Dag forumleden, vandaag een flinke domper
Na wat foutjes in de communicatie tussen de gasinbouwer en Vialle NL kreeg ik vandaag te horen dat mijn klachten niet verholpen kunnen worden bij de gasinbouwer.
Reden: de klachten en fouten zijn ook geconstateerd bij het rijden op benzine.
Tsja, en daar sta je dan.
Kun je terug naar de Volvo-garage.
Ga maar eens zoeken waar het aan kan liggen.
Gelukkig heeft degene waar ik hem van gekocht heb, goede contacten met een Volvo-garage en hij wil me graag verder helpen.
Hij is net zoals ik van overtuigd dat het gewoon een goede en geweldige bak is.
Tot later, en nu duimen maar dat ze in ieder geval iets kunnen vinden.

Na wat foutjes in de communicatie tussen de gasinbouwer en Vialle NL kreeg ik vandaag te horen dat mijn klachten niet verholpen kunnen worden bij de gasinbouwer.
Reden: de klachten en fouten zijn ook geconstateerd bij het rijden op benzine.
Tsja, en daar sta je dan.
Kun je terug naar de Volvo-garage.
Ga maar eens zoeken waar het aan kan liggen.
Gelukkig heeft degene waar ik hem van gekocht heb, goede contacten met een Volvo-garage en hij wil me graag verder helpen.
Hij is net zoals ik van overtuigd dat het gewoon een goede en geweldige bak is.
Tot later, en nu duimen maar dat ze in ieder geval iets kunnen vinden.
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Gisteren de V70 opgehaald.
Euvel was voor de Volvo-monteur snel duidelijk, gevonden en verholpen: Niet goed werkende elektronische gasklep.
Vervangen en nieuwe software.
Auto rijdt weer als een trein.
Dank voor alle reacties, en Ludo, jij gaf direct al het goede antwoord! :salute:
Cruisecontrol die kuren had is ook gemaakt. Zoals vaker hier op het forum geschreven lag het aan de pedaalstandsensor.
Euvel was voor de Volvo-monteur snel duidelijk, gevonden en verholpen: Niet goed werkende elektronische gasklep.
Vervangen en nieuwe software.
Auto rijdt weer als een trein.

Dank voor alle reacties, en Ludo, jij gaf direct al het goede antwoord! :salute:
Cruisecontrol die kuren had is ook gemaakt. Zoals vaker hier op het forum geschreven lag het aan de pedaalstandsensor.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Ruim 650 euro, incl software, maar ook de (met prachtige naam) pedaalstandsensor van de CC.En wat heeft dit je gekost?
Eerst maar eens de Volvocomputer laten uitlezen...
Succes.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]