Hedenochtend heb ik een V50 2.4i gespot met LPG erin. Ik dacht dat deze totaal niet meer leverbaar waren.
Het was een zwarte MY2008. We zijn samen opgereden vanaf Rhoon naar Delft alwaar ik doorgereden ben.
V50 MY2008 met LPG ???
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Klopt, wij wilden ook LPG op onze V50 uit 2005. Maar af-fabriek levert Volvo dat niet meer.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41031
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
@Hakan.
Wouden zijn bossen
Wouden zijn bossen

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
lol
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27385
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Klopt, wij wouden wilden ook LPG op onze V50 uit 2005. Maar af-fabriek levert Volvo dat niet meer.
Heb het voor je aangepast Hakan
Heb het voor je aangepast Hakan

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
LPG op een V50 hoe ziet dat er uit? dakkoffer? lol als we dan toch op de kleine lettertjes letten....
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Zouden de moderators dit kunnen aanpassen zonder het hier te vertellen
Ik schaam me nu wel zo'n beetje..

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27385
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Schamen is nergens voor nodig Hakan, we zijn er hier op het forum toch om elkaar tenslotte te helpen 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
Ach een geintje op zijn tijd.... ik schrijf ook niet zonder fouten, en hoop dat niemand zich er aan stoort...
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Mijn vader is bezig met de aanschaf van een V50 op LPG. De dealer wil het ons inderdaad niet verkopen. Volvo specialisten en Mesman zien echter geen probleem en waarschijnlijk laten we het dan ook inbouwen in een V50 van 2006 met een 2.4
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
- Locatie: Nijmegen
Waarom zou je het risico op problemen nemen als er genoeg goede dieselalternatieven zijn? Daarbij komt ook nog dat een diesel (nar mijn mening) prettiger rijdt.HSRN850 schreef:Mijn vader is bezig met de aanschaf van een V50 op LPG. De dealer wil het ons inderdaad niet verkopen. Volvo specialisten en Mesman zien echter geen probleem en waarschijnlijk laten we het dan ook inbouwen in een V50 van 2006 met een 2.4
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
De LPG G3 geeft net zo weinig problemen als het rijden op benzine, de oude tijden van slijtage problemen etc. zijn voorbij. Wellicht dat de auto iets eerder aan bepaalde onderhoudsdingen toe is maar niet noemenswaardig.
Daarnaast is het verschil in prijs tussen diesel en benzine geslonken, terwijl gas minder in prijs gestegen is. Dus als je tussen de 15000 en zeg 25000 km rijdt is gas het goedkoopst (tenzij je veel in het buitenland zit, daar is gas nog niet overal even makkelijk te krijgen) Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever diesel rijdt omdat het prettigger rijdt en de actieradius groter is maar ik heb getwijfeld.....
Daarnaast is het verschil in prijs tussen diesel en benzine geslonken, terwijl gas minder in prijs gestegen is. Dus als je tussen de 15000 en zeg 25000 km rijdt is gas het goedkoopst (tenzij je veel in het buitenland zit, daar is gas nog niet overal even makkelijk te krijgen) Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever diesel rijdt omdat het prettigger rijdt en de actieradius groter is maar ik heb getwijfeld.....
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Wat is prettiger rijden, ik rijd net zo lief in een 2.4 als in een 2.0D. En ik denk dat het met problemen heel erg mee valt. Waarom zou een 850/x70 classic wel 4 ton op gas kunnen lopen en een V50 met hetzelfde (verbeterde) blok niet? Vanwege moderne elektronica zullen mensen zeggen. Maar dan neem ik aan dat dat meteen op het begin problemen moet geven, wanneer je nog Bovag garantie hebt, en 2 jaar garantie op de gasinstallatie. Waarom zou je nog elektronica problemen krijgen wanneer de installatie al 2 jaar goed functioneerd?Mike_V50 schreef:Waarom zou je het risico op problemen nemen als er genoeg goede dieselalternatieven zijn? Daarbij komt ook nog dat een diesel (nar mijn mening) prettiger rijdt.HSRN850 schreef:Mijn vader is bezig met de aanschaf van een V50 op LPG. De dealer wil het ons inderdaad niet verkopen. Volvo specialisten en Mesman zien echter geen probleem en waarschijnlijk laten we het dan ook inbouwen in een V50 van 2006 met een 2.4
Actieradius vind ik wel een goed punt. Maarja, gas kost minder als de helft t.o.v. diesel.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat kun je totaal niet met elkaar vergelijken.HSRN850 schreef: Waarom zou een 850/x70 classic wel 4 ton op gas kunnen lopen en een V50 met hetzelfde (verbeterde) blok niet?
het is niet alleen een volledig ander blok, maar ook (en dat is belangrijker) andere materialen.
het gebruikte soort staal/legering is van belang.
de 850/x70 classic motoren hebben het voordeel dat er geharde materialen zijn gebruikt, en dat is net een pluspunt voor een lpg motor.
De lood/bronslegering is bij deze motoren vervangen door een aluminiumlegering met een grotere hittebestendigheid.
dat wil niet zeggen dat het in de huidige motoren niet meer kan, maar het vraagt wel meer onderhoud, waaronder kleppen controleren/stellen.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
De tijd zal het leren. Mn vader heeft vandaag een V50 gekocht, eind juli wordt er LPG ingebouwd bij Mesman.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Ik heb er alle vertrouwen in.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Huug1978
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 18:51
Ik rijd zelf sinds 1.5 maand rond in een nieuwe lease V50 met LPG. Ik heb gekozen voor de 1.8 Flexifuel motor daar dit motorblok zeer hittebestendig is (bij E85 bio ethanol komen zelf nog hogere temperaturen vrij dan bij LPG).
Helaas moet de auto binnenkort terug naar de LPG inbouwer om de injectoren anders te plaatsen. De auto start zeer matig of slaat af tijdens file rijden. Wordt veroorzaakt door ijsvorming bij de injectoren. Oplossing is eindelijk klaar!
Verder is het rijden op LPG prima, al staat zo'n zwarte tankdop natuurlijk niet echt fraai ... Bovendien zie ik nu al problemen opdoemen wanneer er iets is met de auto; Volvo dealer wil er niets mee te maken hebben en gasinbouwer zegt dat het niet aan hem ligt. Hopelijk ga ik deze ervaringen niet krijgen.
De V50 is verder trouwens een topauto!! Ligt met verlaagd sportchassis als een blok op de weg. Ik krijg er veel complimenten over, zelfs van de Volvo monteurs zelf!
Helaas moet de auto binnenkort terug naar de LPG inbouwer om de injectoren anders te plaatsen. De auto start zeer matig of slaat af tijdens file rijden. Wordt veroorzaakt door ijsvorming bij de injectoren. Oplossing is eindelijk klaar!
Verder is het rijden op LPG prima, al staat zo'n zwarte tankdop natuurlijk niet echt fraai ... Bovendien zie ik nu al problemen opdoemen wanneer er iets is met de auto; Volvo dealer wil er niets mee te maken hebben en gasinbouwer zegt dat het niet aan hem ligt. Hopelijk ga ik deze ervaringen niet krijgen.
De V50 is verder trouwens een topauto!! Ligt met verlaagd sportchassis als een blok op de weg. Ik krijg er veel complimenten over, zelfs van de Volvo monteurs zelf!