Zo'n open dak heb ik op een 480 nog nooit gezien. Staat te koop in Duitsland voor €1970,00.
http://www.autocenter-vido.de/
480 met vouwdak
- EvolvE
- 5th Gear member
Is een naderhand in te bouwen dak.
Ziet niet echt mooi uit, en is niet echt handig voor de stevigheid van de
auto.
Zie je in Nederland vrij veel op Fordjes Ka en Renault Twingo's.
Ziet niet echt mooi uit, en is niet echt handig voor de stevigheid van de
auto.
Zie je in Nederland vrij veel op Fordjes Ka en Renault Twingo's.
- rene en erica
- 4th Gear member
hier in de straat heeft iemand zoiets in zijn mazda 121.het dakje op de foto heeft jammergenoeg zijn beste tijd gehad.
groet'n uut grunn
- Exeres
- 6th Gear member
zo'n dakje kan je gewoon bij Webasto halen in Nederland 
http://www.webasto.nl/am/nl/am_auto_sunroofs_789.html

http://www.webasto.nl/am/nl/am_auto_sunroofs_789.html
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
@EvolvE: je zou inderdaad denken dat zo'n vouwdak niet goed voor de stevigheid van je auto is. Jedoch, voel zelf eens hoe stevig je huidige dak is. Dat vind ik zwaar tegenvallen eigenlijk. Je duwt het zo makkelijk naar beneden dat je denkt dat er zwaar bezuinigt is op het plaatstaal daar. Alleen de B-stijl die door het dak loopt biedt daar wat meer stevigheid. Als je die kan laten zitten en je vouwdak er overheen kan schuiven houd je een net zo stevige auto over als aan het begin denk ik.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- EvolvE
- 5th Gear member
Volgens mij moet bij zo'n dak de doorlopende balk t.h.v. de b-stijl er480S60 schreef:@EvolvE: je zou inderdaad denken dat zo'n vouwdak niet goed voor de stevigheid van je auto is. Jedoch, voel zelf eens hoe stevig je huidige dak is. Dat vind ik zwaar tegenvallen eigenlijk. Je duwt het zo makkelijk naar beneden dat je denkt dat er zwaar bezuinigt is op het plaatstaal daar. Alleen de B-stijl die door het dak loopt biedt daar wat meer stevigheid. Als je die kan laten zitten en je vouwdak er overheen kan schuiven houd je een net zo stevige auto over als aan het begin denk ik.
ook uitgeslepen worden, want je kan het dak helemaal open maken.
En ik heb vaker in twingo's en ka's gereden met en zonder zo'n dakje
gereden en het verschil is heel duidelijk merkbaar (vooral voor in de
sportief genomen bochten

- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
@EvolvE: Dit is een zichzelf in stand houdende redenatie. Eerst zeggen dat voor een vouwdak de balk THV de B-stijl weg moet en daarna zeggen dat je auto er minder stevig van wordt.
Maar goed, zoals ik al zei, als de balk blijft zitten waarbij het vouwdak er overheen schuift zijn we het denk ik beiden er over eens dat je een stevige auto met vouwdak over houdt. Of het technisch mogelijk is, is vers 2.
Maar goed, zoals ik al zei, als de balk blijft zitten waarbij het vouwdak er overheen schuift zijn we het denk ik beiden er over eens dat je een stevige auto met vouwdak over houdt. Of het technisch mogelijk is, is vers 2.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen