@summum, die van jou kan naar 175PK/235 nm.
@edgar, ik niet, Rica wel. En we zijn Rica dealer / programmer.
Interessepeiling chiptuning met groep / meeting bij tuner?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4844
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Enig idee wat dit in de praktijk zou betekenen voor de prestaties? Levert dit een vlottere acceleratie, een hogere topsnelheid, of wellicht beide?VolvoTech schreef:@summum, die van jou kan naar 175PK/235 nm.
En zou bij gelijkblijvend gebruik een gunstiger verbruik te verwachten zijn? (Ik snap dat dit natuurlijk niet opgaat als je de prestaties maximaal benut, vandaar mijn vraag bij gelijk gebruik)
En tenslotte, zou het geen nadelig effect hebben voor mijn geartronic? (Is die niet nauw verbonden aan het motormanagement waardoor een minder prettige schakeling zou kunnen ontstaan na tuning?)
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4844
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Via de oude prijslijsten zie ik dat af-fabriek het prestatieverschil tussen de 140 en 170 pk versie (met automaat) als volgt is:
Acceleratie 0-100: 10,7 sec (140) om 9,0 sec (170)
Topsnelheid: 200km/u (140) om 215km/u (170)
brandstofgebruik zou precies gelijk zijn.
Zijn dit de verschillen die met de tuning ook gehaald zouden worden?
Acceleratie 0-100: 10,7 sec (140) om 9,0 sec (170)
Topsnelheid: 200km/u (140) om 215km/u (170)
brandstofgebruik zou precies gelijk zijn.
Zijn dit de verschillen die met de tuning ook gehaald zouden worden?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
@ summum;
Motormanagment wordt aangepast, bak gaat daarin mee.
Heb je dus geen last van!
Verder :
hogere top, maar vooral sneller bij die top.
minder schakelende automaat
effectiever vermogen
verbruik gaat echt omlaag, opgaven fabriek zijn met fabrieks instellingen.
Motormanagment wordt aangepast, bak gaat daarin mee.
Heb je dus geen last van!
Verder :
hogere top, maar vooral sneller bij die top.
minder schakelende automaat
effectiever vermogen
verbruik gaat echt omlaag, opgaven fabriek zijn met fabrieks instellingen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
@Volvotech, op de website kan ik niet de huidige 2.5t terugvinden (200 pk ipv 210). Ik heb de motor wel ergens gevonden en met de rica chip komt daar wel er veel verbetering in qua pk's maar ook zeker in koppel. De GT wordt hierbij verder niet genoemd. Nou lees ik dat je schrijft, de bak gaat mee, waarmee je dus wil zeggen dat het motormanagement vwb schakelmomenten e.d. ook wordt 'gechipped'?
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Bij maatwerk wordt per auto hier rekening mee gehouden (ben zowiezo een voorstander van maatwerk).Summum schreef: En tenslotte, zou het geen nadelig effect hebben voor mijn geartronic? (Is die niet nauw verbonden aan het motormanagement waardoor een minder prettige schakeling zou kunnen ontstaan na tuning?)
Er zijn wel wat mensen op dit forum die hier eravring in hebben na maatwerk. Volgens mij Ben ook..
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Als één van de aanbieders ook een B200FT aan kan en wil passen heb ik ook wel interesse. Mits de prijs me aan staat (ivm eventuele verhuizing).
Volvo 940 SE
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33108
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nou ik zat net op de A12 toch weer veel te makkelijk op de 170, dus ik hou het nog even bij het standaard.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
@summum,
De GTR wordt gereset bij een softwar overschrijving en begint zich weer opnieuw in te leren.
(dit gebeurt elke paar 100 km's trouwens, weet voor de nieuwe niet bij welk aantal km's).
Maar na tuning vanaf "schoon" en dat maakt verschil.
De GTR wordt gereset bij een softwar overschrijving en begint zich weer opnieuw in te leren.
(dit gebeurt elke paar 100 km's trouwens, weet voor de nieuwe niet bij welk aantal km's).
Maar na tuning vanaf "schoon" en dat maakt verschil.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Big Blue
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
- Locatie: West Vlaanderen
Ik kon niet meer wachten op de groepstuning en heb dan maar een PPC besteld bij Bob van Volvotech en ben zeer tevreden over de service en het resultaat ook natuurlijk.
Ik kan dit iedereen aanraden.
Ik kan dit iedereen aanraden.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27166
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Geloof dat de 2.0D van mijn V50 naar 174 Pk gaat en 385 Nm koppel, klopt dit zo'n beetje?
En zal het verschil in verbruik duidelijk merkbaar zijn?
En zal het verschil in verbruik duidelijk merkbaar zijn?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hoi fredhead,
Ongeveer idd, 380Nm bij 2000rpm, 178Pk.
Ongeveer idd, 380Nm bij 2000rpm, 178Pk.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27166
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Oké dank je voor de bevestiging 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Heb je ook een oplossing voor een B200FT, wat worden dan de resultaten?VolvoTech schreef:Hoi fredhead,
Ongeveer idd, 380Nm bij 2000rpm, 178Pk.
Volvo 940 SE
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hoi Michael,
Geen ervaring, maar weet dat het kan. Je Turbo loopt nu op 0.5Bar en kan bijvoorbeeld naar 0.8bar etc. Ofwel, redelijk handwerk.
Doen we graag, maar wordt handwerk.
Groetjes
Geen ervaring, maar weet dat het kan. Je Turbo loopt nu op 0.5Bar en kan bijvoorbeeld naar 0.8bar etc. Ofwel, redelijk handwerk.
Doen we graag, maar wordt handwerk.
Groetjes
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Is dat dan ook met aanpassing van de ingespoten hoeveelheid brandstof, of enkel verhoging van de turbodruk? Ik neem aan dat je van te voren dus ook geen exacte prijsopgave kunt doen?
Volvo 940 SE
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
En dan weet ik dat ik een oud aggregaat heb... Mijn roffel gaat zelfs met tuning die waarden niet halen.... :evil:fredhead schreef:Geloof dat de 2.0D van mijn V50 naar 174 Pk gaat en 385 Nm koppel, klopt dit zo'n beetje?
En zal het verschil in verbruik duidelijk merkbaar zijn?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...