De motor nagelt heel goedkoop bij een hoog toerental. Het klinkt een beetje als de eerste VW-transporter, met motor aan de achterzijde.
De oorzaak is gelukkig :x de vacuumpomp, daarin zit een stiftje dat dit vervelende geluid maakt.
1. Moeten dit soort mankementen per omgaande worden vervangen, of kan dit wel even blijven zitten.
2. Betekent het een nieuwe pomp of kan een nieuw stiftje ook volstaan.
Heel veel dank !
vacuumpomp 'nagelt'
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Tikkende vacuumpomp is heel normaal en geen directe reden voor paniek. Motoren kunnen er 3 ton mee lopen (bij mij is hij bij 319 vervangen, het genagel begon me te irriteren).
Er zijn mensen die alleen het stiftje vervangen hebben, maar dat met wisselende resultaten qua levensduur. Goede pomp koop je op Ebay voor +/- 200 euro. (tornau motoren GMBH)
Er zijn mensen die alleen het stiftje vervangen hebben, maar dat met wisselende resultaten qua levensduur. Goede pomp koop je op Ebay voor +/- 200 euro. (tornau motoren GMBH)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...