Bifuel verkocht

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
HSRN850
4th Gear member

AlexV70 schreef: Zodoende heb ik ook de beschikking over de "boekjes" (hoewel die ook niet altijd opgaan).
Ik heb ook beschikking over de "boekjes". Maar toch vind ik dat er auto's voorbij zijn gekomen, die scherp geprijsd waren, maar die door jou toch te duur bevonden werden... :S Maar wanneer je direct uit de lease koopt, zonder garantie, kan het nog wel scherper ja.

Wij wachten rustig af. Succes!
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gast

HSRN850 schreef:Ik heb ook beschikking over de "boekjes". Maar toch vind ik dat er auto's voorbij zijn gekomen, die scherp geprijsd waren, maar die door jou toch te duur bevonden werden... :S
Die boekjes kan je verschillend lezen. Ik weet van garage's die de klanten ook een pagina voorhouden. :P Je moet ze wel kunnen lezen.
Ik kijk bij die boekjes bij "handel", maar ook dat gaat niet altijd op.
Als het een volle en nette auto is kom je daar idd niet altijd mee weg.
Ik zit ook wel eens te laag.... :lol:

Maar met km-standen van ± 180.000 is die 19.200 HANDEL prijs wel reël.
Ze (boekje) gaan uit van 2005 met max 120.000 km, Dus wel even de km's doorrekenen. :wink: (en dat gaat hard)

Maar ook de handelaar moet wat verdienen.
Tel er eens ± € 750 tot 1000,- ,- bij op (doorstoten), dan kom je redelijk in de buurt.
Mits er niet nog een handelaar tussen zit. :?
Oja.... en niet weer terug komen hé...... voor garantie. Als je goedkoop wil, loop je ook de kans dat je moet bloeden.
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

AlexV70 schreef: Die boekjes kan je verschillend lezen. Ik weet van garage's die de klanten ook een pagina voorhouden. :P Je moet ze wel kunnen lezen.
Een nieuwe wereld gaat open voor een argeloze Volvo geinteresseerde.... Vanaf nu weet ik dat welke ik ook koop bij dealer of zelfs bijv. Wegkamp, ik betaal teveel. :?

Ik heb nog wel wat vragen:
1. Op die zilveren bij Mercedes krijg je 6 maanden BOVAG. Hoeveel zou je dan bij de prijs van 19200 moeten optellen?
2. Over de "boekjes": wat doen opties als mobility line met de prijs? Die zijn vaak stukken duurder vanwege dat leuke schermpje dat omhoog komt uit het dashboard.
3. Ik snap helemaal niets van sommige prijsverschillen bij de dealers. Bij Hooftman Alphen staat een BlackSapph EdII GT uit okt 04 voor 27900 en bij Bouwsema Veendam ongeveer net zo een voor 36950. Zelfde opties, beide MY2005, zelfde km, 3 maanden jonger weliswaar. Maar 9000 Euro duurder :?
Bij Furness in Zwolle staat een Summum 185pk Family volgepakt met opties (alleen geen parking support) voor 35445 met 107000km, bij Hooftman Schoonhoven staat een (weliswaar AWD en FourC en parking support) voor 44900 en dan is ie nog 8 maanden ouder ook.

Benieuwd naar jullie reacties...
Groet,

Selwin Pieter
NielsPHEV
7th Gear member

heb het bij de voorbeelden van je niet gecontroleerd, maar doorgaans zijn dit soort jonge auto's duidelijk voordeliger wanneer de BTW niet meer verekenbaar is aangezien in dat geval de wagen nauwelijks interessant is voor een bedrijf.

Ik betaalde 6 weken gelden overigens 38 k€ (inclusief BPM, BTW en invoerkosten) voor een overjarige nwe V70 185 pk D5 en heb die zelf geimporteerd....
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

NielsS60 schreef:heb het bij de voorbeelden van je niet gecontroleerd, maar doorgaans zijn dit soort jonge auto's duidelijk voordeliger wanneer de BTW niet meer verekenbaar is aangezien in dat geval de wagen nauwelijks interessant is voor een bedrijf.

Ik betaalde 6 weken gelden overigens 38 k€ (inclusief BPM, BTW en invoerkosten) voor een overjarige nwe V70 185 pk D5 en heb die zelf geimporteerd....
Opvallend genoeg is de BTW van de duurste niet verrekenbaar en die van de goedkope wel...

Goede deal lijkt me voor 38000 Euro. Helaas nog teveel voor mijn budget...
Groet,

Selwin Pieter
HSRN850
4th Gear member

SelwinPieter schreef:
AlexV70 schreef: Die boekjes kan je verschillend lezen. Ik weet van garage's die de klanten ook een pagina voorhouden. :P Je moet ze wel kunnen lezen.
Een nieuwe wereld gaat open voor een argeloze Volvo geinteresseerde.... Vanaf nu weet ik dat welke ik ook koop bij dealer of zelfs bijv. Wegkamp, ik betaal teveel. :?
Zo zou ik het niet zien. Zo zit de handel gewoon in elkaar. En je betaald gewoon extra voor service en garantie. AlexV70 maakt de keuze een auto te kopen zonder garantie. Wanneer er binnen 6 maanden het één en ander kapot gaat, wordt het prijsverschil steeds kleiner. Dat is gewoon een gok, die zeker het overwegen waard is.

Vaak worden prijsverschillen bij dealers inderdaad bepaald door BTW of marge-auto's. Maar zoals het hier dan is, kan ik het ook niet verklaren.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

HSRN850 schreef:
SelwinPieter schreef: Een nieuwe wereld gaat open voor een argeloze Volvo geinteresseerde.... Vanaf nu weet ik dat welke ik ook koop bij dealer of zelfs bijv. Wegkamp, ik betaal teveel. :?
Zo zou ik het niet zien. Zo zit de handel gewoon in elkaar. En je betaald gewoon extra voor service en garantie. AlexV70 maakt de keuze een auto te kopen zonder garantie. Wanneer er binnen 6 maanden het één en ander kapot gaat, wordt het prijsverschil steeds kleiner. Dat is gewoon een gok, die zeker het overwegen waard is.
En die gok ben ik bereid te nemen, mits de prijs dan goed is. Een auto die voor 24900 bij de dealer staat krijg in niet mee voor 19200, ook niet als ik afzie van garantie. Althans, dat denk ik zelf niet maar misschien iemand anders wel? Misschien heeft Alex zich verkeken op de waarde van de opties, er zit namelijk een RTI op.
Groet,

Selwin Pieter
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

AlexV70 schreef:Die boekjes kan je verschillend lezen. Ik weet van garage's die de klanten ook een pagina voorhouden. :P Je moet ze wel kunnen lezen.
He Alex,
Kun je me zo'n boekje doormailen? Of de relevante pagina's voor een Volvo V70? Ben erg benieuwd... :)
Groet,

Selwin Pieter
Gast

Boekje cq relevante pagina's zal ik hier niet plaatsen.
Om de doodsimpele reden dat er copyright op zit.
Daar ga ik mijn handen niet aan branden. :P

Idd zal je bij de Volvo dealer geen hoge korting krijgen.
Om de simpele reden dat ze zitten met een inruil prijs. Ergens moet het verrekend worden. :wink:
Ik kon laatst op een V70 (2005 ± 125.000 km geen RTI, geen dakrail), die er stond voor € 33.000,- duizend euro korting krijgen, maar dan moest ik hem zo meenemen. Ik had al aangegeven dat ik geen inruil had.
Ik heb de verkoper lachend aangekeken en gevraagd of hij al zijn klanten de gek aan stak.
Daar schrok hij van en vroeg toen wat ik in gedachten had, ik heb hem 22.500,- geboden.
Strakke prijs, maar ik wist al dat hij hier niet aan kon voldoen, door zijn inruilprijs, wat begrijpbaar is.
Als handelsprijs was het niet raar. Hij begreep mijn reactie en heeft zich ook verontschuldigd.

Opzich zitten bijvoorbeeld http://www.wegkamp.nl en http://www.pacauto.nl , niet zo raar met hun prijzen, alleen wil ik het niet betalen.
Oceanracer
Geartronic member

Wie wil het niet: Voor een dubbeltje op de eerste rang. :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Hallo zoek tocht beëindigd.
Hier het resultaat: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=332502#332502
Stop er op dus. :P
liquid_force
6th Gear member

hans anesthesie schreef:Liquid Force heeft het ook in zijn S60. Ik denk dat het gaat tegenstaan deze kleur leer.
ff een hele late kick :)

Het staat mij nog steeds niet tegen ... blijf het geweldig vinden!!
Gast

liquid_force schreef:
hans anesthesie schreef:Liquid Force heeft het ook in zijn S60. Ik denk dat het gaat tegenstaan deze kleur leer.
ff een hele late kick :)

Het staat mij nog steeds niet tegen ... blijf het geweldig vinden!!
Kan je geen ongelijk geven, volgens krijg je dan niet alleen van het rijden een kick. :P
Zou zo van interieur veranderen, dus wie wil ruilen (donkere oranje) :wink:
Oceanracer
Geartronic member

Wie wil er nu nog iets met Oranje, hahaha...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Donker zei ik toch, je weet wel van somber. :wink:
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:Wie wil er nu nog iets met Oranje, hahaha...
Als we zo gaan beginnen, pas dan maar op: rijden we straks nog allemaal LADA......

:eeeeek:
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”