Ik ben in het bezit van een Volvo 440 bj 1995 1.6i.
Als ik wil starten moet ik eerst de startonderbreker uit zetten.Nu het probleem,als ik de sluetel van de startonderbreker erin doe gaat het ledje gewoon branden.Maar hij start niet.De controlrlampjes gaan niet aan en de motor start niet.De verlichting ,ruitenwissers en radio doen het wel gewoon.Had dit probleem al eerder maar hij starte toen na een paar seconden.Kan iemand mij helpen met dit probleem.B V D
Startonderbreker of iets anders?
- 440rijder
- 2nd Gear member
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad, 2 keer in de 8 maanden dat ik de auto nu in mijn bezit heb. Beide keren door aanduwen gestart, vermoed dat het ook de startonderbreker was, omdat ik geen tik of wat dan ook hoorde bij omdraaien van de sleutel. 1 keer een duwtje gehad van het studentenhuis op de hoek, de andere keer was ik alleen...beetje listig maar aanduwen, á la A-team in de auto springen en koppeling in, in de 2, en op laten komen. Kan echt
.
Nu al 2 maanden geen last van gehad...:fingers crossed:

Nu al 2 maanden geen last van gehad...:fingers crossed:
- Iroll
- 6th Gear member
Zou ook het contactslot kunnen zijn. In het begin zal het af en toe voorkomen, maar na verloop van tijd zal het steeds vaker gebeuren. remedie is contactslot vervangen. Als het je startonderbreker zou zijn dan had je hem met aanduwen ook niet aan de praat gekregen. Als het de volgende keer weer gebeurt rommel dan eens met je contactsleutel in het contactslot, kijken of dat helpt.
-
- Starter
Heb hem nog steeds niet aan de praat gisten deed hij het even maar toen ik weg moest weer niet.Ik heb een startonderbreker van VDO 2000t erinstaan verder staat er nog bij KBA9529.Kan het ook aan de accu spannig liggen?En weet iemand iets over deze startonderbreker.Ik kan niks vinden op het net.Zijn deze te overbruggen? BVD
- Iroll
- 6th Gear member
Ik heb hier wel het manual voor je van de originele startonderbreker. Weet niet of die van jou origineel is?
http://volvo480.northernscum.org.uk/fil ... e_1992.pdf
http://volvo480.northernscum.org.uk/fil ... e_1992.pdf
-
- Starter
Heel erg bedankt maar ik heb een VDO immobilizer 2000t die er later door de dealer is ingebouws.Er zit een TNO/TUV certificaat bij>Heel erg bedankt voor de moeite .Kan iemand mij verder helpen met dit type onderbreker.BVD
Sea
Sea
- 440rijder
- 2nd Gear member
Is het mogelijk om het systeem geheel te omzeilen? Vandaag had ik weer ruzie met het systeem en ik zou graag proberen of het zonder de startonderbreker weg is. Eventueel een bezoekje aan de Volvodealer is vrij makkelijk, maar als ik het zelf afkan is dat beter natuurlijk.
- 440rijder
- 2nd Gear member
Gisteren wederom het bekende probleem gehad. Nu het een paar keer is gebeurd weet ik ook dat het uitsluitend voorkomt als ik eerst het contact op aan (ontsteking etc actief) zet, en pas dan het magneet-sleuteltje in het bestemde gaatje steek. Eer volgt dan een stevige 'klik', maar vervolgens doordraaien met de contactsleutel geeft geen actie van de startmotor. Wachten tot het lampje weer knippert, en dan eerst het sleuteltje insteken en starten werkt dan ook niet meer. Alleen door middel van aanduwen wil de auto op dat moment starten.
Is dit een of ander beveiligingssysteem wat is ingebouwd, en stel dat ik mijn startonderbreker niet meer wil gebruiken (want het stelen van een 440 is niet lucratief genoeg meer lijkt mij), hoe kan ik dat ding deactiveren? Kwestie van uitbouwen?
Is dit een of ander beveiligingssysteem wat is ingebouwd, en stel dat ik mijn startonderbreker niet meer wil gebruiken (want het stelen van een 440 is niet lucratief genoeg meer lijkt mij), hoe kan ik dat ding deactiveren? Kwestie van uitbouwen?
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Denk eerder dat je startmoter ietwat vast staat. geef eens een klap op de startmoter als je er bij kan komen, en probeer hem dan nog eens te starten.
- 440rijder
- 2nd Gear member
Dat heb ik inderdaad ook eerder gehoord, maar in dat geval zou er 'random' startproblemen moeten zijn. Ik kan me niet indenken dat ik door het 'in de verkeerde volgorde' uitschakelen van de startonderbreker de startmotor iets scheef krijg, want alleen als ik dat doe heb ik problemen (en de simpele oplossing -wel in de goede volgorde doen- vind ik niet geruststellend genoeg
)