Volvo S60 kopen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
jeroen.ijmuiden
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46

Hallo allemaal!

ik ben nieuw hier en begin meteen met een vraag. Gister heb ik proef gereden in een S60 Bi-Fuel, hij reed echt heerlijk! Maar nu de rationele aspecten, wat zijn de voor en nadelen van een S60 en waar moet ik rekening mee houden als ik een S60 Bi-Fuel met 180.000 km, airco en de hele rataplan koop? Wil niet weer zo'n zeperd als met de Fiat Stilo JTD die ik 2.5 maand geleden heb gekocht.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

heb er zelf ook 1 gehad, ook gekocht met zo`n km stand, kijk even op de "bi-fuel topic", daar staan genoeg zaken en goed om te weten, maar feit blijft mits bij de juiste specialist(onderhoud) is en blijft het een geweldige auto.
nadeel kan zijn een klein tank, voordeel zeer goedkoop zeker nu
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
Geurt
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 01.09.2007 - 09:13

Nadeel vind ik in een S60 de ruimte achterin, nu zit ik daar zelf nooit maar je kunt bijna niet fantsoenlijk een volwassen persoon achterin zetten.

Voordeel: Heerlijke reiswagen, ruime kofferbak, mooi model, te veel om op te noemen.
S60 2.4 170pk drivers edition aut.
S60 2.4 140pk handgeschakeld.
V40 1.8 phase II aut.
jeroen.ijmuiden
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46

Precies, ik zit zelf niet achterin dus ;)

Heb berekend dat het verschil tussen LPG en Benzine voor mij ongeveer 1000 euro per jaar is. Gaat dit verschil dan in het onderhoud zitten of niet? Ik rij ongeveer 15 a 20000 km per jaar. Wat eigenlijk benieuwd wat de dingetjes waren waar je rekening mee moet houden in het onderhoud vandaar. Dat vertellen de verkopers namelijk niet ;)
Volvo V70 II 2000 (242.000)

Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

- duur onderhoud (airco, ophangrubbers etc)
- groooooote draaicirkel
- beenruimte achterin (maxicosi past nét)
- interieurkwaliteit niet op Audi niveau
- stuurt niet superstrak

+ degelijke carrosserie
+ motor (D5) trekkracht, zuinig
+ stoelen!
+ betrouwbaar
+ mooi & tijdloos design
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
jeroen.ijmuiden
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46

Ok, dat eerste puntje is idd wel iets om over na te denken. De rest is een kwestie van wennen denk. Zou het voordeel van lpg van ongeveer 700 per jaar opwegen tegen de extra kosten? Of valt dat allemaal wel mee?
Volvo V70 II 2000 (242.000)

Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Even terug komen over de onderhouds kosten. Ik vind dat nog wel mee vallen. Mijn S60 is niks duurder dan mijn Vivaro in het onderhoud.
Ik zou zeggen gewoon kopen het zijn beresterke auto's.
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

En z'n S60 daar kan toch echt geen Audi A4 tegen op.
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Tsja...je moet er geluk mee hebben.
Ik denk wel dat kritische onderdelen van de LPG installatie net rond de 200.000 km aan vervanging toezijn. Misschien goed om langs een LPG specialist te rijden!
Verder is kleppenstellen bij sommige motoren (BiFuel weet ik niet) een zeer dure aangelegenheid, omdat de halve motor uit elkaar moet. Ook dat moet je van tevoren checken.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gast

Gaat echt om het onderhouds verleden bij LPG.
Bij BiFuel aandacht voor:
  • Gasverdeelhuis + electronische aansturing.
  • Zijn de droge en natte filters zijn vervangen?
  • De verdampers zijn over het algemeen goed, je kan de druk laten controleren.
En als laatste, maar dit geld voor elke Volvo na 2000 op gas, KLEPSPELING laten controleren.

De rest is gelijk aan een "gewone" S60. Tik ook even ETM in bij zoek. :wink:
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

ja als het een goed onderhouden auto is zou ik er zo weer voor gaan!
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
jeroen.ijmuiden
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46

Ok ja heb de onderhouds history nog niet gezien, wat kan een s60 aan km's hebben met lpg?
Volvo V70 II 2000 (242.000)

Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Heel veel, als je er flink wat geld tegenaan gooit. Kijk in de onderhoudshistorie even naar de distributieriem, rubbers, stuurkogels, wiellagers en airco condensor. Die zijn bijna aan de beurt bij 2 ton. ETM is een apart verhaal, ook een aandachtspunt.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gerard van Hoeven
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 29.09.2007 - 10:34

Een Bifuel kan volgens mijn informatie heel wat aan. Onderhoud is naar mijnidee belangrijker dan kilometerstand an sich. Let op de 'neppers' met achteraf inbouw! Als je van autorijden houdt en niet op elk tientje hoeft te letten, zou ik ook een keer een proefrit met een D5 maken. De Bifuel is gewoon de tamste motor. Een S60 komt qua reparatiegevoeligheid helaas niet zo gunstig uit onderzoeken naar voren, maar mijn eraring is tot nu toe positief. Het enige storende vind ik de rammels, resonanties en kraakjes.
jeroen.ijmuiden
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46

Opzich rij ik nu ook al diesel (fiat stilo) maar rij er te weinig voor en dan wordt het een dure hobby. Daarom ben ik aan het kijken voor een LPG wagen, dat is net effies iets goedkoper.
Volvo V70 II 2000 (242.000)

Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Alles is in principe al gezegd. Een S60 met 200.000 km op de teller is nog altijd betrouwbaar. Ook op LPG.
Maar vooral bij de Bi-Fuels (origineel!) is goed onderhoud gewoon het belangrijkst. Echt dit moet gewoon altijd gedaan zijn. Anders koop je een kat in de zak en dan is een D5 onder de streep toch voordeliger!

En reken erop dat bij een "verwaarloosde" Bi-Fuel je behoorlijke kosten aan je broek krijgt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
marwess
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 12.08.2006 - 17:38
Locatie: brabant

condensor met filter/droger vervangen inclusief vullen voor een bedrag van 375 euro of alleen vullen 75 euro dus onderhoud airco valt op zich best mee

gr
martin
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”