Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Plaats reactie
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort. :D Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort. :D Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort. :D Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Foto van de auto hoe ik hem gekocht heb:

Afbeelding

Het filter en de veerpootbrug:

Afbeelding
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Verder ook nog een hoop audio in me auto:

Deze radio:

De KD-SH1000 speelt MP3/WMA bestanden af van USB geheugens en SD-cards, met een superieur geluid door de Advanced DSP en MOS-FET eindversterker. Het Dot-Matrix Fluorescent Display is uitstekend leesbaar en de bewegende informatie heeft een hoge resolutie en vloeiende bewegingen. Deze receiver kan ook op een iPod worden aangesloten voor een makkelijke bediening.
JVC KD-SH1000
Afbeelding

Rockford fosgate 800 watt subwoofer

Rockford fosgate monoblock voor de subwoofer
Door de bass trillen zelfs me buitenspiegels:D

Voor het ik 13cm speakers ingebouwd van Boston. Orgineel was 10cm.

Achter heb ik 10cm speakers van pioneer.
Geniet van het volledige geluidsspectrum met deze E-motion speakers. Deze geheel nieuwe, krachtige, High-Tech-modellen zijn uitgerust met extreem stugge IMPP-composietconus die wordt versterkt met een dubbele laag IMX-aramide & basaltvezels. Deze bieden een bijzonder hoog absorberend vernogen en uitstekende wamtebestendigheid, en geven uitsluitend helder en nauwkeurig studiogeluid met prima richteffect en natuurlijke, soepele tonen.
Pioneer TS-E1002i
10cm 2-weg coaxiaal speaker

Deze staan op een Boschman 2 kanaals versterker.

Geluid is helemaal af, gaat hard zat, want doet gewoon pijn aan je oren en dan vervormt het nog niet. Misschien nog wat dingen mooier afwerken.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Er klopt iets niet... het doet pijn aan je oren, maar het vervormd niet... Volgens mij mis ik iets.

Enniewee, leuk project. Wat voor VR6 heeft je maat? Golf? Corrado? Passat? Sharan?

Vooral die laatste moet niet zo moeilijk voor te blijven zijn...
Volvo 940 SE
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

wat zijn de nieuwe vermogens van je auto na het chippen enz? als je toch bij rica bent geweest mag ik aannemen dat je misschien de moeite hebt genomen om een voormeting en nameting te doen? laat eens horen waar ie nu toe in staat is!!!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

leuk projectje..laat die fotootjes maar komen..'tlijkt me enkel niet de bedoeling dat muziek pijn doet aan je oren.. ;-)

grts
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Zo hard zet ik de muziek ook niet. Als het maar mooi klinkt en alle tonen mooi zuiver.

Voormeting en nameting hebben ze niet gedaan. En hoefde ook niet zeiden ze. Lui daar doen een hoop en staan mooie projecten bij, alleen werd ik super slecht geholpen.

Wagen stond voor geparkeerd en gelijk ''mag ik je sleutels '' en hij reed hem naar binnen. Zei niks wat die deed om wat die ging doen. Liep naar boven met me computer en weer naar beneden en hielp daarna iemand anders. Laten me computer naar beneden en weer erin. En moest zelf wat vragen, anders werd er niks gezegd. Beetje vreemd vond ik het allemaal. Wist niet goed wat er gebeurde of wat er gedaan werd. Hij heeft wel nog een testrit gedaan en alles was meteen in orde zei die.

turdo druk schiet het rode in en als je hem in ze 1e versnelling vanaf 2000 toeren intrapt voel je hem wel wegschieten als de turbo mee gaat doen.
Loopt in elke versnelling stuk harder in toeren. Leuk speelgoed in ieder geval.

Filmpjes van acceleratie komen er ook aan.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Hier de OZ superleggera velg met toyo proxes band:

Afbeelding
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Mooi velg hoor! Alleen dat op de rollerbank niet nodig is, is onzin natuurlijk. Nu weet je nog niet wat de winst is, en of de motor nog een beetje z'n originele vermogen had.
Volvo 940 SE
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Ja ik vroeg het ook, maar vond het een beetje raar gaan daar. Was met een maat en we zaten elkaar al aan te kijken!?!

Maar hij loopt in ieder geval een stuk harder:D

Straks filmpje.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Als je een VR6 met 'slechts' die tuning wilt voorblijven, kom je denk ik van een koude kermis thuis.

Koop een APEXI AVCR, en een grote(re) intercooler... Graadje koudere bougies en afhankelijk van je turbodruk een APEXI SAFC. Daarna een freeflow uitlaatsysteem (2.5 / 3 inch) zonder dempers.

Alleen al een open luchtfilter en een freeflow (vanaf de turbo) geeft al een giga verschil (logisch ook).
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

zeer vreemd verhaal van dat rollenbank. ik zou daar echt benieuwd naar zijn. kost je beetje meer maar je weet ook een boel meer.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9141&hl=nl

Hier een filmpje van sprint 0-100. Niet helemaal goed, te veel weelspin:D
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26885
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je komt inderdaad niet echt goed weg.

Denk dat ik je met mijn Rallye misschien nog net voorblijf met wat je nu aan de auto hebt gedaan.
Boven de 100 zal je het zeer zeker winnen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Bart Giesen schreef:Als je een VR6 met 'slechts' die tuning wilt voorblijven, kom je denk ik van een koude kermis thuis.

Koop een APEXI AVCR, en een grote(re) intercooler... Graadje koudere bougies en afhankelijk van je turbodruk een APEXI SAFC. Daarna een freeflow uitlaatsysteem (2.5 / 3 inch) zonder dempers.

Alleen al een open luchtfilter en een freeflow (vanaf de turbo) geeft al een giga verschil (logisch ook).
Had tegen de vr6 gereden met deze modificaties: open filter en kat weg en open demper. Toen was de vr6 een stukje sneller maar niet heel veel.
Het was een 174 pk vr6.

Wil ook meer veranderen, maar weet nog niet goed wat en of het veel helpt.
Die AVCR en SAFC zijn hele dure dingen en dat is om je setup iets mooier af te stellen. Ben je 800 euro kwijt en bereik je denk niet super veel mee. Meer turbodruk wil ik zeker niet. Moet wel heel blijven.

Wat ik al in me hoofd had is dit:

Grotere intercooler
Denso bougie
Bougie kabels 8,5 mm
Benzinedrukregelaar ( weet niet of dit helpt op mijn setup?? )
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26885
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mag er trouwens vanuit gaan dat het tegen een Golf VR6 was?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Was een golf vr6 uit '92. Aan de hand van hem kan ik zien of ik sneller word, eerst hield ik hem net niet bij. Van het weekend nog een keer proberen en zal het proberen te filmen.

OZ velgen heb ik eronder gelegd en het ziet er een stuk beter uit.

Afbeelding
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Ziet er prima uit zo met die velgen eronder :) Ben wel beetje gek op multispaak :D Mooie kleur ook, je auto ;)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Heb tegen de vr6 gereden en gaat gelijk op.

0-100 was ik steeds beter weg, moet ook eerder schakelen helaas en dan komt de vr6 weer iets terug.
Snelweg naast elkaar vanaf 120 gaat gelijk op lopen niet in op elkaar.

1x voorbij de 180 liep hij iets uit, omdat de vr6 een hogere top heeft denk ik.

Volgende aanpassing is een cold air intake van hottuning.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Weer wat gedaan en ingekocht.

Heb nieuwe orginele schokdempers liggen van volvo. Hier moeten bumpstops op gemonteerd worden. Alleen een probleem schokdempers zijn dicht en weet niet of het bovenste omhulsel eraf kan, zodat de bumpstop geplaats kan worden.

Cold air intake binnen en gemonteerd. Silicone slangen zijn trouwens ongehoord duur :shock:

Vacuum slang naar de blowoff valve was iets te kort dus deze vervangen en gelijk een blauwe voor het zicht. Werkt nu ook iets beter, want slangetje zat iets geknikt eerst.

Grill aangepast met racegaas en zwart gespoten. Ziet er wat sportiever uit en laat ook meer lucht door.

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Oh ja en gisteravond nog tegen een golf 4 gti gesport. Zat achter mij te duwen en liet hem langs zij komen bij het kruispunt en gaf toen wat gas. Volgende kruispunt naast elkaar weg en bleef er gewoon naast :D

Alleen eerst volgende bocht nam hij veel gemakkelijker, mijn wegligging is nog 3x niks maar komt verandering in.

5 juli worden me veren gemonteerd.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”