Bover schreef:Nou ik rijd op 185/65/15. Dat is wat smalletjes maar werkt perfect. Ik had die maat nog van mijn Classic. Ik ben er mee in de sneeuw geweest en door de wat smalle maat drukt de band gelijk door de sneeuw op zoek naar vaste ondergrond. Wat mij betreft ok snowtrack, ook in de regen!yrrah schreef:Winterbanden, ze blijven de gemoederen bezighouden.
Ik heb een vraag speciaal voor 'ervaringsdeskundigen'. Heeft iemand ervaring met de rijeigenschappen van de volgende winterband:
FULDA KRISTALL SUPREMO? (195/60 R15).
Ik ben met name nieuwsgierig naar het rijgedrag bij sneeuw.
Yrrah.
Dank voor je reactie.
Ik ben ondertussen gezwicht t.a.v. de Fulda winterbanden na het lezen van een aantal verschillende tests. De Fulda komt er niet best af als het gaat om het rijgedrag in de sneeuw en dat is voor mij een heel belangrijk criterium.
Het gevolg was dat ik de 4 banden weer onder mijn auto vandaan heb laten halen door het plaatselijke bandenbedrijf.
(Het waren overigens tweedehands banden die ik voor een hele geschikte prijs had gekocht bij hetzelfde bedrijf).
Nu ben ik me er ook terdege van bewust dat je niet blindelings op allerlei tests moet afgaan. Vandaar dat ik ook vroeg naar eigen ervaringen.
(Ik heb wel eens het idee dat elk bekend bandenmerk een keer nr. 1 moet worden).
Desondanks blijft zo'n slechte score toch hangen. Ik heb nu 4 nieuwe Vredestein Snowtrack 2 laten monteren, die in ieder geval bij sneeuw aanzienlijk betere 'cijfers' laten zien.
Yrrah.