Zijn paarse (Black Pearl Current) V50 2.0.d van januari 2005 moest na een jaar ingeleverd worden. Ik had in een jaar tijd meer dan 75 dagen vervangend vervoer.... :evil:
Deze maandagochtend auto bleef problemen houden. Dus mijn chef zei in het voorjaar van 2006 : "Weg met die doos." :oops:
Ik heb nadien al een keer of 5 een enquete mogen ontvangen over de Volvo pech service. De huidige berijdster heb ik toen opgespoord. En die was me toch blij....., nee dus.
Conclusie: het lag niet aan mij zoals sommige boze tongen beweerden. :shock:
Anyway, ik werd in een z.g. pool auto geparkeerd.
(Dat zijn auto's die op voorraad staan, omdat de collega die er in reed, ons bedrijf had verlaten.)
Dat Spaanse Bankstel heeft een 140.000 weggereden.
Ik mag voortijdig afscheid nemen van de Seat.
Dat heeft te maken met een Alfa rijder die niet begreep dat als er matrixborden aan staan met 90, 70 en 50 dat er wel eens een file zou kunnen staan.
Resultaat: Maanden thuisgezeten, nekwervels stonden gekanteld, een scheur in een nekspier en een scheur in een schouderspier.
Na ruim een jaar heb ik nog steeds nekklachten.
Het rijden in een Toledo met sportonderstel en harde stoelen draagt niet bij aan de genezing.

Dus er mag een andere auto uitgezocht worden.
Heel wat proefritten gemaakt:
Citroën C5 met Hydropneumatische vering: perfect, nergens last van. Maar die mogen we niet leasen..
Ford Mondeo, veel te harde stoelen en vering. Ik voel ieder ribbeltje in de weg en dat trilt in m'n nek. (au)
Renault Laguna, idem. (Had ik niet verwacht vaan een Renault)
Toch maar in een Volvo gaan rijden :?:
Ondanks de 17" wielen, geen last van trillingen in m'n nek. Blijven goede stoelen.
Tenzij er nog een aap uit de mouw komt, zal het toch weer een V50 gaan worden. En nu maar hopen dat ik niet weer een maandagochtend auto tref.
Lange inleiding voor mijn vraag

De verkoopster begon tegen mij over een reserverwiel van € 25,-- i.p.v. het bandenreparatie setje.
Ik vraag mij af of het de bodem van de bagage ruimte hierdoor hoger komt te liggen :?:
Wie kan mij uitsluitsel geven ?
Cheers,
GND
P.S. Morgen nog een proefrit in een Passat, maar eigenlijk weet ik het al...