de boel reeds gedemonteerd , schoongemaakt en bekeken.
Remschijven geklokt ca. 0.05 mm. slingering. Remblokken lijken nog goed. Heb getracht on de zekering van ABS eruit te halen om te kijken of ABS de reden was, maar helaas blijft de motor dan niet meer lopen .(meerdere functies op deze zekering ). Voel niks aan het stuur, trekt niet, remkracht lijkt iets minder Als je je rem vasthoud en dan bijna stilstaat voel je dat de auto licht stotend tot stilstand komt. Wie heeft er een idee ??
bonkende voorremmen V70 classic '98
-
- 6th Gear member
Lucht in het systeem?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- edraket
- 7th Gear member
De blokken willen wel eens "plakkend" het laatste stukje over de remschijf gaan. had ik met de V70 classic ook last van. Als het dat is is het niet ernstig. Heeft met frictie te maken, waardoor de blokken gaan stuiteren.
Remolie kan het niet zijn. Dat heeft heel andere symptomen.
Remolie kan het niet zijn. Dat heeft heel andere symptomen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
meestal zit dat stoterige remmen in de achterschijven
ik had maandag zo,n zelfde probleem met een V70
achterschijven vervangen en het probleem was over.
ik had maandag zo,n zelfde probleem met een V70
achterschijven vervangen en het probleem was over.
-
- Starter
begin nu toch te twijfelen waar het vandaan komt, mede omdat ik ook niets aan het stuur voel. Nader onderzoek wees uit dat ik links achter inderdaad een slechte ( roest vlek ) op mijn schijf heb zitten. Sta nu alleen in dubio of ik rondom (4x) schijven en blokken zal doen, of alleen achter, en wat voor schijven . gewoon , sport of de speciale black edition via autopartsonline.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik zou dan eens voorzichtig alleen aan de achterkant beginnen.
Die V70 classic remt toch heel best verder. Zou niet meteen aan speciaal spul gaan denken.
(of heb ik op mijn turbo weer andere remmerij??)
Die V70 classic remt toch heel best verder. Zou niet meteen aan speciaal spul gaan denken.
(of heb ik op mijn turbo weer andere remmerij??)
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Dreksbak
- 1st Gear member
Ik zat met hetzelfde probleem. Schokkerig remmen en aan de voorkant net nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Totdat ik jullie oplossing las. En inderdaad, de achterremmen vervangen et voilá. Probleem opgelost.
-
- 2nd Gear member
850 / S/V70 met trillende remmen is 90% tot 95% de achterschijven !!

Meten is weten, als je weet wat je meet !!
- Dreksbak
- 1st Gear member
Nou wordt het vervelend. Het bonkende remmen was echt verdwenen met het vervangen van de achterschijven (en blokken). Merk Brembo, dus geen troep zou ik zeggen. Maar nog geen 5 duizend kilometer verder begint het weer, en het lijkt langzaam erger te worden. V70 classic, 1998, 2.5, 140Pk, 250.000 KM, automaat.
Wat is hier nou aan de hand ?
Ik heb inmiddels ook het fenomeen van het ABS waarschuwingslampje dat te pas en te onpas aan gaat. Ik neem aan dat dit niets met mijn bonkende remmen te maken heeft, maar het wel bekende soldeer contact is? (Iemand in Zuid-limburg die dat repareren kan, behalve de dealer ?)
Wat is hier nou aan de hand ?
Ik heb inmiddels ook het fenomeen van het ABS waarschuwingslampje dat te pas en te onpas aan gaat. Ik neem aan dat dit niets met mijn bonkende remmen te maken heeft, maar het wel bekende soldeer contact is? (Iemand in Zuid-limburg die dat repareren kan, behalve de dealer ?)
-
- 6th Gear member
komt het bonken wel achter vandaan?.
anders denk ik eerder aan een vastzittende remklauw.
de speling op voorste draagarmen en reactiestangetjes is al eens gecontroleerd?.
voor de ABS controller door te solderen is er zeker een adresje in Zuid Limburg.
maar je zal even moeten wachten, die meneer is beter af op dit moment, hij is op vakantie.
anders denk ik eerder aan een vastzittende remklauw.
de speling op voorste draagarmen en reactiestangetjes is al eens gecontroleerd?.
voor de ABS controller door te solderen is er zeker een adresje in Zuid Limburg.
maar je zal even moeten wachten, die meneer is beter af op dit moment, hij is op vakantie.

- Dreksbak
- 1st Gear member
Tja, komt het achter vandaan. Goeie vraag. In ieder geval heb ik eerder de remschijven en blokken voor vervangen, maar dat hielp niks. Toen achter en het was weg. Dus ik neem maar aan dat het daar vandaan komt. Het stuur trilt in ieder geval niet bij het remmen. Ook het rijden zelf is zo soepel als een Volvo maar kan zijn. Met bonkend remmen bedoel ik eerder schokkerig remmen. Er zijn geen nare geluiden of zo.
Ik zal eens aan mijn monteur vragen of hij begrijpt wat je hierboven schrijft. (ik weet wat een rem doet, verder dan dat haak ik af
:silly:
Voor ABS: ik kan wel wachten. Bij wie kan dan terecht ?
Thanks.
Ik zal eens aan mijn monteur vragen of hij begrijpt wat je hierboven schrijft. (ik weet wat een rem doet, verder dan dat haak ik af
:silly:
Voor ABS: ik kan wel wachten. Bij wie kan dan terecht ?
Thanks.