Problemen met spoiler

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
DennisC30
1st Gear member

Beste allemaal,

Ik ben gisteren voor de tweede keer naar de garage geweest om mijn spoiler opnieuw te laten monteren. Hij had wederom los gelaten.
Tot mijn grote verbazing was er op dat moment nog een C30 met het zelfde euvel. Ik heb met iemand van Volvo gepraat over dit probleem en hij zei me dat dit vaker voor komt.
Ze zijn nu aan het achterhalen waaraan dit kan liggen en hebben het probleem ook aan het hoofdkantoor gemeld. Ze denken dat het wellicht aan de lijm/tape ligt waarmee ze de spoiler monteren.
Zelf denk ik dathet ligt aan de manier van schroeven, de spoiler wordt alleen aan de bovenkant geschroefd en niet onderaan de twee 'zijsteunen'.

In ieder geval lijkt het mij de moeite waard dat iedereen die het zelfde probleem heeft (gehad) het even hier meld, met daarbij de eventuele oorzaak. Dan kunnen we dit communiceren richting Volvo zodat zij er iets aan kunnen doen!

Bij mij zit hij in ieder geval keurig vast met dank aan de geweldige service van Volvo de Beemd. Dat mag ook wel eens gezegd worden denk ik!

Groeten,

Dennis
Volvo C30 1.8 Momentum - 17"; Zaurak velgen
T.Mulder
2nd Gear member

gaat het bij jouw om de standaard spoiler? of de optionele uit het sportpakket?
C30 T5 R-Design
V60 D4 R-Design
DennisC30
1st Gear member

T.Mulder schreef:gaat het bij jouw om de standaard spoiler? of de optionele uit het sportpakket?
Bij mij gaat het om de optionele spoiler.

gr.
T.Mulder
2nd Gear member

Maar is de spoiler tijdens normaal rijden losgekomen? of is het in de wasstraat (of iets dergelijks) gebeurd? Ik heb namelijk al een paar verhalen gelezen dat de wasstraat de boosdoener was.
Ik vind het namelijk wel erg vreemd als dit tijdens normaal gebruik los kan raken
C30 T5 R-Design
V60 D4 R-Design
DennisC30
1st Gear member

T.Mulder schreef:Maar is de spoiler tijdens normaal rijden losgekomen? of is het in de wasstraat (of iets dergelijks) gebeurd? Ik heb namelijk al een paar verhalen gelezen dat de wasstraat de boosdoener was.
Ik vind het namelijk wel erg vreemd als dit tijdens normaal gebruik los kan raken
De eerste keer, was de oorzaak onbekend. Kan niet van een wasstraat zijn gekomen omdat ik hem altijd met de hand waste.
De tweede keer was het inderdaad een wasstraat (was een keer lui). Neemt echter niet weg dat zo'n ding niet los mag laten in een wasstraat. Er van uitgaande dat zo'n wasstraat niet te lomp doet.
Nogmaals, de eerste keer is hij vanzelf losgelaten. Maar ook als blijkt dat de wasstraat het grootste probleem blijkt te zijn kunnen ze daar vast iets mee bij Volvo..

Gr.
T.Mulder
2nd Gear member

DennisC30 schreef: Neemt echter niet weg dat zo'n ding niet los mag laten in een wasstraat. Er van uitgaande dat zo'n wasstraat niet te lomp doet.
Dat ben ik volkomen met je eens.

Ik ben zelf ook erg lui en heb hem al regelmatig door zo'n wassende straat gegooid. Je merkt wel dat er wat stress op de spoiler komt te staan door de borstels, maar gelukkig geen problemen gehad met een loszittende spoiler (*afkloppen*).

Maar hopen dat je probleem nu voorgoed is opgelost.
C30 T5 R-Design
V60 D4 R-Design
Poolrev
5th Gear member

Bij mij zitten die twee steuntjes met dubbelzijdig tape op de ruit inmiddels ook los. En dat komt niet door de wasstraat, want daar kom ik niet met de mijne :). Vind 't nog niet echt een probleem, maar meldt 't wel zometeen alstie z 'n beurt moet.
Eddy S60
6th Gear member

Ik heb hem er nu ongeveer een maand opzitten, en zit nog steeds goed vast.Ik heb wel in garage gehoord dat het vaak komt als je veel in de wasstraat komt.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Paul
Geartronic member

Nou die van mij ligt nog bij de garage, zal vragen of ze hem extra goed vast zetten
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MattMax
Starter

DennisC30 schreef: .....
In ieder geval lijkt het mij de moeite waard dat iedereen die het zelfde probleem heeft (gehad) het even hier meld, met daarbij de eventuele oorzaak. Dan kunnen we dit communiceren richting Volvo zodat zij er iets aan kunnen doen!
...
Bij mij hetzelfde probleem. De bevestiging van de spoiler liet zowel aan de linker- als rechterzijkant los. Bij een snelheid van rond de 60 km/u begon de spoiler te resoneren. Trouwens geen wasstraat gebruikt en ook geen duurzaamheidstesten uitgevoerd op de spoiler.
DennisC30 schreef: Bij mij zit hij in ieder geval keurig vast met dank aan de geweldige service van Volvo de Beemd. Dat mag ook wel eens gezegd worden denk ik!
Bij mij toevallig hetzelfde verhaal. Ook bij mij heeft Volvo de Beemd het probleem weer verholpen (nu ongeveer 2 maanden geleden) en tot op heden zit die nog muurvast.
DennisC30
1st Gear member

Dag Allemaal,

Was ik eind juni nog zo blij dat de spoiler weeer vast zat, nu zie ik dat op sommige plaatsen de tape/lijm wederom loslaat.. Het gaat slechts om kleine stukjes en de spoiler zit nog goed vast. Ik vind het alleen raar dat het al na een week of drie begint los te laten.. Ik heb geen wasstraat gebruikt, dus dat kan het niet zijn.. Iemand een idee?

Groeten Dennis
Poolrev
5th Gear member

Uitdroging van de lijm zeer waarschijnlijk...
Qinx
2nd Gear member

Wat voor lijm gebruiken ze dan? Ik heb goede ervaringen met ruitenkit (waarmee ruiten dus aan de auto geplakt worden), en dat laat nooit meer los, zelfs niet als je het wèl wil (ik heb mijn vorige auto in onderdelen verkocht, dus ik weet waar ik het over heb...) Je moet natuurlijk wel zorgen dat er zogveel mogelijk hechtingsoppervlak is tussen de voetjes en de ruit, maar aangezien het een volvo spoiler en een volvo ruit betreft, mag dat het probleem niet zijn...
Guestuser

Ik heb hetzelfde probleem....

Ik heb begrepen dat MY07 modellen een slecht gemonteerde spoiler hebben ...en houden... Niets aan te doen. MY08 en verder schijnt dit verbeterd te zijn. Ik heb dit echter niet zelf vastgesteld.

Kijk maar eens hoe het gemonteerd is. Beetje dubbelzijdige tape en een paar schroeven. Ik irriteer mij er niet meer aan en ben er aan gewend geraakt. Ik denk er afentoe nog aan als ik het "achterraam" sluit. Hij zit vastgenoeg door die schroeven en ook de wasstraat blijft hij nog steeds overleven.
MichelR
6th Gear member

Mijn model 07 zit als een huis (knock on wood..)
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Plaats reactie

Terug naar “C30”