waarom volvo beter is dan ford/niet echt een ford is

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
joepjazz
2nd Gear member

als je goed kijkt in een volvo dan zie je veel ford onderdeeltjes
V70
eXite
4th Gear member

Quota schreef:S60 is grotendeels ontwikkeld onder de paraplu van Volvo zelf, het onderstel is het laatste door Volvo zelf ontwikkelde onderstel, dus qua degelijkheid zou ik me ook nog maar geen zorgen maken. ennuh, voor 10.000 euri's is nog maar erg weinig ante ford spul te koop (de incidentele S60/S80 met veel kilometers daar gelaten)
Jij bedoelt post ford en eigenlijk bedoelt dragunov "per ford" ;)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
den toerist
5th Gear member

De S60 is tesamen met de V70 van de vorige generatie nog echt op en top Volvo.
Dit wil zeggen een Volvo ophanging, een subframe waar de motor op rust. Terwijl Ford een ander soort ophanging heeft, en het motorblok in de motorruimte 'hangt'.
Johann
5th Gear member
Contacteer:

De S-Max is een Volvo.. Althans, Als een Volvo Ford is dan is de S-max een Ford op datzelfde Volvo niveau.
André4x4
2nd Gear member

Ik heb nog niet genoeg ervaring met Volvo om iets over duurzaamheid/degelijkheid te zeggen. Ik heb een Volvo gekocht omdat ik ben afgegaan op het imago van degelijk en veilig (!!!) en de proefritten me bevielen en ik geen alternatief vond bij Audi, Lexus en MB. Heb lang over een Chrysler 300C na zitten denken.... Ik vindt het nog steeds een mooie auto (van buiten) maar wie rijd er mee, wat doet hij bij inruil en van binnen is hij kitscherig plastic... De Lexus waar ik goed en gemakkelijk in kan zitten en in/uitstappen kost mij te veel en de RX-en stuiteren te veel om comfortabel te zijn.

Als ik niet zo'n afkeer had gekregen van mijn oud Toyota dealer (Van Dorst) en Toyota nog steeds Camry's had gehad dan weet ik het niet of ik een Volvo had gekocht. Ik ben hartstikke blij met mijn XC70 maar ik heb al een paar garantie dingetjes gehad (klein allemaal, maar toch), meer dan ik met mijn Camry in 9 jaar heb gehad.

Ik rijd veel in huur auto's (in het buitenland) en ik heb ook in veel Ford varianten gereden. Voor mij zijn het auto's die me van A naar B brengen. Ik krijg er geen warm gevoel bij, maar ik heb er ook geen hekel aan. Ik geloof niet dat ik zelf ooit een Ford zou kopen.... Als ik het Volvo gevoel dat ik krijg van de XC70 vergelijk met de Ford's die ik heb gereden, dan gaat mijn voorkeur naar Volvo uit. Dit is vooral gebasseerd op de onderbuik en slechts in geringe mate op werkelijk ervaren kwaliteitsverschillen. Daarbij accepteer ik het 'plastic' als de keerzijde van een goedkopere aanschafprijs.

Of het Volvo for life word...? Dat hangt van deze wagen af en hoe de relatie met de dealer blijft. Over een paar jaar kan ik daar wat meer over zeggen. De bedoeling is dat ik toch minimaal 6 jaar met deze XC70 blijf rijden.
Met vriendelijke drivers groet,

André

Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
440pk
1st Gear member

Wij hebben een 440 uit '96 en een Mondeo Wagon uit 2002. Ik rijdt tevens zeer regelmatig in alle modellen van Volvo. Het afwerkingsniveau, het comfort en de luxe ligt bij Volvo een stuk hoger. De prijs daarentegen ook.
Ford's zijn prima auto's, voor dat geld koop je geen enkele andere auto van die kwaliteit met zoveel opties. Als ik Ford vergelijk met VW, is het toch wat luxer en het ziet er allemaal net wat leuker uit. Het onderstel van de Mondeo is ook echt super. Comfortabel en een zeer goede wegligging. Ford is helaas wel een merk waarbij je geen gevoel hebt, net als VW.
Volvo heeft dat wel, is gewoon een merk met karakter.
- 1996 Volvo 440 1.8i -
eddy3
4th Gear member

Maar vindt je dan bijvoorbeeld niet dat een 850 beter was qua degelijkheid dan een S60 die onder de vlag van ford is
Zeer zeker niet!850 was een plezierige auto,maar toch slijtageonderheviger dan men S60.Op 68000km met nieuwe 850,toch redelijk veel uitgaven moeten doen die je niet onder de noemer "normale slijtage" kunt plaatsen.Nee,dan was men S60 in vergelijk toch wel een uitzonderlijk slijtvaste wagen!Na 120000km alleen maar het normale onderhoud,zelfs remschijven en remblokken waren nog de originele!!Heb nochtans een snelle rijstijl,daar waar mogelijk!Enige dat is vervangen zijn achtreenvolgens alle 4 de deursloten,die kuren begonnen te krijgen,maar dit was onder garantie,tot zelfs bijna 3 jaar na aanschaf,daar dit een erkend probleem was bij volvo,maar voor de rest een fantastische en stevige wagen,ook stukken degelijker van interieur t.o.v de 850.
Boswachter
4th Gear member

440pk schreef:Wij hebben een 440 uit '96 en een Mondeo Wagon uit 2002. Ik rijdt tevens zeer regelmatig in alle modellen van Volvo. Het afwerkingsniveau, het comfort en de luxe ligt bij Volvo een stuk hoger. De prijs daarentegen ook.
Ford's zijn prima auto's, voor dat geld koop je geen enkele andere auto van die kwaliteit met zoveel opties. Als ik Ford vergelijk met VW, is het toch wat luxer en het ziet er allemaal net wat leuker uit. Het onderstel van de Mondeo is ook echt super. Comfortabel en een zeer goede wegligging. Ford is helaas wel een merk waarbij je geen gevoel hebt, net als VW.
Volvo heeft dat wel, is gewoon een merk met karakter.
nou ik heb altijd met liefde VW of een afgeleide ervan (Seat) gereden, en eerlijk gezegd vond ik ze prima rijden. Als er nu vw golf variant van het zelfde bouwjaar voor dezelfde prijs op de markt waren geweest had ik waarschijnlijk de golf gekocht, maar de golf is zwaarder, minder zuinig en iets duurder in onderhoud.
De V50 1.6d heeft ook een beter milieulabel, en dat is de voornaamste reden dat ik voor de V50 heb gekozen.
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)

2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
440pk
1st Gear member

Ik heb ook niets gezegd over de rijeigenschappen van VW... Daar valt niets op aan te merken hoor. Het zijn fijne wagens en ze rijden prima. Wat ik bedoel te zeggen is dat de modellen vrij saai zijn, ze hebben geen lef om grote veranderingen door te voeren. Als je het standaard dashboard van een VW ziet dan vind ik dat erg saai. Een en a grijs plastic zonder enig gevoel voor design in de auto geplakt. Vind ik trouwens ook van de standaarddashboards van Audi.
Voor een Golf van 18000 euro mag je best wat meer verwachten. Het dashboard van een Fiesta ziet er bijvoorbeeld al wat leuker uit met die "chroom"accentjes.
- 1996 Volvo 440 1.8i -
DavidV50BE
1st Gear member

Ford is gewoon de baas en pomp geld in de fabrieken van Volvo maar de modellen zijn nog echt zweeds daar heeft de amerikaan niks mee te maken Volvo is Volvo en Ford is Ford het enige da telt is da Volvo winst maakt, de modellen kan hen niks schelen volgens mij lauter het geld...
VOLVO V50 1.6D BJ.2006 TOP LINE + RTI + Chiptuning
Michael Oud
5th Gear member

Zo! Dat is duidelijk getypt!
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”