Afstandbediening

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Lachie
1st Gear member

Jongens hoi,

Heeft iemand ervaring met het programmeren van een afstandbediening? Ik heb net een 2e hands afstandbediening uit de USA laten overkomen, maar ben nu benieuwd hoe ik e.e.a. werkend kan krijgen.

Het gaat om meest eenvoudige afstandbediening voor een Volvo V70 uit 1999. Er zitten maar drie knoppen op: open doen, dicht doen en de achterklep open doen - maar die werkt sowieso niet op een V70. Heb overigens nooit goed begrepen waarom ze die achterklep bediening niet aan de praat hebben gekregen. Ik had hetzelfde probleem in het verleden met mijn Volkswagen Pasaat stationwagen.

Moet ik naar de Volvo dealer?

Alvast bedankt.

Cheers
Ron 123gt
4th Gear member

Je moet i.d.d. naar de dealer, software moet ingelezen worden.
Bij mij werkt de afstandbediening ook voor de achterklep.
Ik heb pas bij de dealer een nieuwe afstandbediening besteld (had maar een werkende), toch een geintje van €130.00!

Groet,

Ron
960 2.5 24v '97

(V60 T4 R Design '12 verkocht)

(123gt 1967 verkocht )

(V70 2.5 at '98 verkocht)

(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)

(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)

mini 1986

mini clubman 1972
den toerist
5th Gear member

Die derde toets voor de achterklep werkt normaal gezien wel hoor.
Als ik me niet vergis moet je alvorens de wagen af te sluiten eerst die achterklep toets indrukken ( of eventjes ingedrukt houden ) en dan de wagen afsluiten met de gewone vergrendel toets. Dan blijft de achterklep los, tot je deze opend en daarna sluit (dichtgooid). Dan pas vergrendeld deze in het slot en gaat ook maar pas het alarm op actief komen te staan.
redikim
2nd Gear member

De afstandsbediening die je uit de VS hebt laten komen is die voor de USA markt?
Zo ja , is je auto een Amerikaanse uitvoering of een Europese.
Als de auto Europees is en de afstandsbediening VS dan zul je de afstandsbediening niet ingeprogrameerd krijgen omdat die met een andere frequentie werkt.
Europa werkt met 432,9 Mhz en de VS met 315Mhz.
Acher het klokkenspel van je instrumenten paneel zit een centrale die ook op een van die frequentie's werkt. Als die twee niet overeen komen is je moeite en geld er een uit de VS te laten komen voor niets geweest.

Wij adviseren klanten meestal om niet los 1 handzender aan te schaffen maar meteen een set te kopen waar twee handzenders en een centrale in zitten.
Die is welliswaar wat duurder maar goedkoper als twee losse handzenders en een losse centrale bij elkaar.

De toets voor de kofferruimte hoort inderdaad te werken.
Als je deze toets binnen enkele seconden twee maal kort achter elkaar indrukt ontgrendeld de kofferklep zich.
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.

S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé

Life is better lived together
C 30 T5
4th Gear member

Afstandbediening van een USA uitvoering gaat niet werken op een EU auto.

Helaas !
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”