inhouden/stotteren V70 2.4 170pk lpg-G3

Voor kenners: de "Roffel"
RG
Starter

Hierbij wat meer gegevens mbt. mijn V70 2.4 170pk lpg-G3 bj. 2003 km stand 138000 Vialle gasinstallatie sind oktober 2007 het inhouden en stotteren doet het bij constante snelheid en bij alle weer soorten.
Groet Ronny
raymond01
3rd Gear member

En op benzine. ?

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
RG
Starter

zowel als gas en benzine
DirkV70
2nd Gear member

Dan heeft het denk ik niet met de gas installatie te maken...
den toerist
5th Gear member

Dan zou het een bougie (-kabel) kunnen zijn die eventueel defect is.
raymond01
3rd Gear member

En de LMM.

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Retseknal
2nd Gear member

Beste,
(Zojuist een onderstaand verhaaltje geschreven bij een andere topic, dus met jou goedkeuring kopieer ik dit enkel even deze kant op ;-)
lmm is idd wel vaker een probleem bij deze volvo's. Wat echter bij een model op lpg na verloop van tijd kan voorkomen is het losrammelen van de LPI injectoren. Je kan zelf voelen of deze loszitten en zo ja dan is de kans groot dat de motor hierdoor valse lucht aanzuigt. Vastdraaien van de ijzeren bevestigingspuntjes op het inlaatspruitstuk heeft bij mijn V70 2.4 LPG3 voor een uitstekende tuning gezorgd en verwijderde het mm lampje op mijn dash.
Succes ermee.
Vriendelijk gegroet,
B.
robbbie
1st Gear member

Ook mijn volvo v70 170pk met vialle gasinst., bj 2001, km 159000, houdt af en toe in en gaat dan op noodprogramma lopen. na opnieuw starten is probleem verholpen.
Af en toe is het ook net of er een hapering optreed in de moter, net of 1 bougie 'n enkele keer niet vonkt, zowel op benzine als gas.
Lijkt het hierop of heeft iemand enig idee?
Gr Rob
ronald ce
2nd Gear member

verliest de wagen koelwater?zijn de koelwaterslangen hard?

bij mij was het de koppakking.

de storing begon met inhouden bij ongeveer 80 km/u
uitgelezen,lucht massa meter stuk.

storing een paar weken weg,weer uitlezen lambda sensor aan eind bereik.

vervangen en storing weer weg, 2 maanden later wat koelvloeistof weg.
diverse verbindingen van de gasverdampers gerepareerd.

weer slecht lopen uitgelezen knock sensor in open loop,38 graden voor onsteking maar de slangen stonden verdacht hard.

en weer wat koelwater verbruik,haal de bougies eruit nadat de wagen s'morgens wat rottig gaat lopen.

2 bougies nat van het koelwater,koppakking vervangen probleem opgelost.
Ramon&Ramon
7th Gear member

ik denk de klepspeling te strak!
EigenBaas
1st Gear member
Contacteer:

Ik lees een hoop over dit probleem en de zogenaamde ETS / ETM op dit forum. Geen leuk vooruitzicht als je tussen de 500-700 euri moet gaan betalen voor een regeleenheid van de GAS/BENZINE installatie...

Ik moet zeggen dat ik de concrete voorbeelden die hier worden genoemd (inhouden etc.) niet direct herken, maar wel een vermoeden heb dat ook mijn V70 slachtoffer gaat worden van dit fenomeen.

Situatieschets:
Ik sta afgelopen vrijdag op een campingplaats en wil mij auto verplaatsen. Ik had zojuist benzine getankt, dus qua brandstof zou het goed moeten gaan zou je denken. Helaas had ik echter vergeten ook wat extra LPG te vullen aangezien deze nog niet geheel leeg was d8 ik...

In de manouvres die ik maak slaat de motor continue af (dat is een benzine eigenschap als je diesel gewend bent, d8 ik). Alleen als ik lekker in de toeren ga zitten, komt de auto van zijn plaats en wil bewegen.

Bij het wegrijden de volgende ochtend, geen problemen... (Of lag het aan het toerental).

Vandaag de tweede keer; ik rijd thuis keurig achteruit van de oprit => Geen probleem. Ik rijd een 100 km naar Friesland en rijd de P op bij mijn klant...
Achteruit inparkeren gaf hetzelfde resultaat. Motor slaat af en wil bijna niet meer starten. Eindelijk de auto geparkeerd, maar het baart me een beetje zorgen dit gedrag van de V70.

Zou dit mijn voet zijn die te weinig druk geeft op de pedalen (meer toeren omdat anders het gewicht echter niet in beweging komt) of is hier meer aan de hand????

Wie herkent dit gedrag en denk aan een storing (en niet allemaal tegelijk roepen dat de storing bij de bestuurder ligt ;-) )
Retseknal
2nd Gear member

Halloha,
Idd wordt het probleem herkend van de eigen baas. Zelf vind ik ook dat de V70 op lpg soms een extra dot gas nodig heeft om weg te komen. Als ie echter vaak afslaat kan het ook de LPG-pomp zijn die meestal na 300000km wel vervangen moet worden. Hoop niet dat dit bij u het geval is...
Groet
EigenBaas
1st Gear member
Contacteer:

Retseknal, naast het 'kleine' stottertje, heeft de V70 een nieuw probleempje nu: lekkende olie...

Volgende week gaat de auto op de brug bij de dealer die hem heeft verkocht en worden alle slangetjes en rubbertjes gecontroleerd (want het lijkt er op dat de lekkage alleen is wanneer de motor nog warm is (en dus ook alle rubbertjes en slangetjes zacht)).

We w88 het wel weer af, maar in ieder geval servicevan de garage (ik had geen garantie gekocht aangezien ik van mening was dat de auto in goede staat was (we hebben zelfs de vloer in de showroom bekeken en daar was GEEN olie te vinden, maar dat komt dus waarschijnlijk door de koude motor en weinig kilometer de afgelopen tijd (binnenrijden / buitenrijden))

OVERIGENS zoek ik nog een achterruiterwisserhandle ...
EigenBaas
1st Gear member
Contacteer:

UPDATE:

De auto heeft op de brug gestaan en is een dag nagekeken door de Volvo garage EN dealer. Men heeft de motor een uurtje laten draaien om te zien of er nog lekkage was en men had geconstateerd dat er niets lekte...

Ik moest echter wel in de gaten blijven houden hoe het ging met de olie lekkage, want als het weer terug zou komen, moest men verder in de motor gaan kijken...

Thuis gekomen kijk in onder de auto en zie een druppel hangen... Ik denk dat ik inderdaad de auto de komende tijd HEEEEEEEEL goed in de gaten moet gaan houden.

Ze hebben overigens de motor opnieuw gekit ?!?!?! Men zei dat de motor van de V70 GEEN pakkingen had, maar dat alles gekit is op de motor (of ik dit geheel goed verwoord is, is natuurlijk de vraag. Ik ben geen auto expert namelijk).

Vooralsnog houd ik de auto in de gaten in ieder geval, want zonder olie rijden is erger dan een beetje olie op de oprit....
EigenBaas
1st Gear member
Contacteer:

Nagekomen bericht:
Het stotteren en inhouden van de auto (op dit moment weer) denk ik dat ligt aan de VIEZE bougies. Aangezien ik geen auto expert ben, zal ik dus in de handleiding (PDF) eens gaan opzoeken waar die dingen zitten in de motor en trachten de bougies weer eens even schoon te maken en zien of het helpt (die stomme olie ook altijd :-( )

Iedere aanwijzing / signalement van de bougies in de motorruimte van een V70 zijn overigens welkom!!! Ik heb namelijk GEEN twee linkerhanden en als de locatie is gelocaliseerd ben ik niet vies van een paar vieze handen om een probleem op te lossen !!! :-)
VolvoC70T5
2nd Gear member

ik dacht dat ze aan de bovenkant zaten, je moet even de kap eraf halen die erover heen zit en dan kun je er bij (volg de bougieskabels..)
ronald ce
2nd Gear member

dan kan je lang zoeken,bougiekabels zitten er sinds 2000 niet meer op.
afdekplaat verwijderen,bobines demonteren.
dan kun je bij de bougies.
en als bougies zo snel vuil worden heeft dat een oorzaak.

mijn vrouw haar autol ekte ook olie,na het vervangen van de achterste krukas keerring en carterventilatie/olie afscheider was de lekkage verholpen
v70parelmoer
Starter

Na alle problemen met betrekking tot slecht starten en lopenop zowel gas als benzine ksn het ook zijn dat in de verdamper een lekmembraam zit dit is te controleren door rechts op de verdamper het vacuum slangetje eraf te halen en als je dan een dot gas in je neus ademt is hij lek, heb zelf dit probleem gehad bij mijn v70 verdamper gereviseerd en probleem was over terwijl ik al enkele maanden aan het armoien was hiermee.
Uitleg: als het membraam kapot of lek is dan komt zowel gas als benzine vrij tijdens het starten en wil ie dus zowat niet maar ook tijdens het rijden krijgt hij dit dubbel, hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
EigenBaas
1st Gear member
Contacteer:

ronald ce schreef:dan kan je lang zoeken,bougiekabels zitten er sinds 2000 niet meer op.
afdekplaat verwijderen,bobines demonteren.
dan kun je bij de bougies.
Ok... Nu even in normale autoleken taal;
* Ik open mijn klep en kijk...
* Ik moet een afdekplaat zien. Over de motor ? (Ja, ben een echte leek van al dat leasen...) => Maar wil wel heel graag leren wat ik allemaal zelf aan de car kan (ver)sleutelen.
* Ik haal de kap weg en demonteer WAT ?!?!?!?
* Einde zoektocht voor mij. Wie kan me iets meer verduidelijking geven?!?!?
Ronald ce schreef: en als bougies zo snel vuil worden heeft dat een oorzaak.
Ik vermoed dat de olie lekkage (veel minder dan voorheen) hiervan de oorzaak is (zie eerdere reacties hierboven). Dat is ook de reden dat ik wil weten hoe ik de bougies schoon kan maken en weer prettig kan rijden tot dat ik de voiture een weekje moet inleveren omdat men de gehele motor gaat kitten <= blijf het apart vinden en houtje-touwtje oplossing-achtig aandoen, maar goed het zal wel zo zijn.
ronald ce schreef: mijn vrouw haar autol ekte ook olie,na het vervangen van de achterste krukas keerring en carterventilatie/olie afscheider was de lekkage verholpen
Hij laat olie los rechtsvoor, is dat ongeveer dezelfde locatie ????
RG
Starter

tot op heden het probleem niet kunnen oplossen nieuwe bougies en nieuwe LMM laten vervangen het probleem doet voor op dit moment bij het optrekken en tussen de snelheden 100 en 120 km per uur zowel gas als benzine het is net of de auto tussen deze snelheden geen trekkracht heeft en trilt dan, de injectoren zitten goed vast.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”