Ik heb al enige tijd last van startproblemen met mijn 240 estate ('93). Lange tijd heb ik gedacht dat het alarm de boel blokeerde, want als ik de volvo guard een tijdje van het stroom afhaalde (5 min. ongv.) wilde die wel weer starten. Tot een tijd terug. ineens was dit niet voldoende en kwam ik er bij toeval achter dat het met startkabels wel goed ging. Dus, nieuwe accu er in (wat overigens niet nodig leek, maar ik was er een beetje klaar mee) ging een dikke maand goed...en nou is het weer ellende. zelfde probleem. alleen met start kabels nog aan de praat te krijgen. Ook al heeft de auto soms maar een minuut stil gestaan. En soms heeft die 2 dagen stil gestaan en is er geen probleem. Ik snap er niets van!! iemand een idee?
Barry
Startonderbreking
- Jordos
- 3rd Gear member
Werkt de startmotor soms niet, of slaat de motor niet aan?
Uit je verhaal maak ik op dat de startmotor soms niet werkt. Dan lijkt het me verstandig je elektrische systeem na te kijken. Startmotor krijgt voeding via een aparte kabel (hoewel ik dat niet specifiek weet van een 240), direct van je accu. Kan best dat die kabel ergens niet goed contact maakt, of veel weerstand (corrosie) ondervind. Check ook je aarde.
Ik heb toevallig laatst van accu gewisseld, en daarbij knapte opeens diezelfde kabel. Was helemaal gecorrodeerd.
En anders je startmotor vervangen?
Succes!
Uit je verhaal maak ik op dat de startmotor soms niet werkt. Dan lijkt het me verstandig je elektrische systeem na te kijken. Startmotor krijgt voeding via een aparte kabel (hoewel ik dat niet specifiek weet van een 240), direct van je accu. Kan best dat die kabel ergens niet goed contact maakt, of veel weerstand (corrosie) ondervind. Check ook je aarde.
Ik heb toevallig laatst van accu gewisseld, en daarbij knapte opeens diezelfde kabel. Was helemaal gecorrodeerd.
En anders je startmotor vervangen?
Succes!
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
-
- 1st Gear member
Da's geen slecht idee. Toevallig merkte ik gisteren dat een van de zekeringen die direct op de accu + pool zit (en ik denk van de startmotor) niet goed vast zat. Misschien was dat het probleem wel. Ik ga vandaag de boel eens goed schoonmaken. bedankt voor de tip.