Wie kan mij vertellen wat ik voor obd kabel nodig ben voor mijn volvo v70 2.5tdi uit 2001?
Ik heb de software Vadis gekocht maar kan mijn computer niet uitlezen
wie kan mij helpen?
Ook wil ik graag mijn volvo via obd chippen wat heb ik nodig voor programma? de files heb ik ondertussen wel
met vriendelijke groet,
Richard
obd kabel
- HQ
- 1st Gear member
Ik heb zelf het internet afgestruint maar loop iedere keer weer tegen het fenomeen aan dat volvo zijn gegevens goed beschermt heeft.
De kabel is echter niet zo moeilijk vast te stellen dat is een interface die volgens mij een ISO 9141 verbinding tot stand brengt. ECHTER vadis krijg je er niet mee aan het werken daarvoor heb je het volvo VTC 2000 kastje nodig. Zeer duur!
Als er intussen lieden zijn die een manier hebben gevonden om alle DTC codes te ontcijferen cq de juiste apparatuur hebben gevonden voor een D5 diesel vanaf 2002 dan hou ik me aanbevolen...
De kabel is echter niet zo moeilijk vast te stellen dat is een interface die volgens mij een ISO 9141 verbinding tot stand brengt. ECHTER vadis krijg je er niet mee aan het werken daarvoor heb je het volvo VTC 2000 kastje nodig. Zeer duur!
Als er intussen lieden zijn die een manier hebben gevonden om alle DTC codes te ontcijferen cq de juiste apparatuur hebben gevonden voor een D5 diesel vanaf 2002 dan hou ik me aanbevolen...
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo all,
Erg ok dat jullie je hiervoor interesseren! Maar let op, de eprom herschrijven is niet iets wat je zomaar even doet...
Als je je can signaling en computer wilt lezen kun je een eind komen met een ELM327 box en een obd kabeltje.
Maar let op, alleen de kabel, dat gaat niet werken, je hebt echt een interface nodig. (geen normale pc die canproto praat..)
Als je Vadis hebt, loop je achter, je hebt VIDA nodig...
Tevens moet je je kunnen aanmelden online om bepaalde onderdelen te activeren (en software voor JOUW auto te downloaden), je kunt immers niet zomaar 'alles' er in zetten, dat werkt niet.
(eea moet matchen aan serienummers etc.)
De VTC2000 is zo'n interface.
Als je zelf met de ECU software aan de slag wilt, kun je een PPC box kopen.
Je krijgt daarbij een "chip" update voor je auto.
(software update).
groet
Bob
Erg ok dat jullie je hiervoor interesseren! Maar let op, de eprom herschrijven is niet iets wat je zomaar even doet...
Als je je can signaling en computer wilt lezen kun je een eind komen met een ELM327 box en een obd kabeltje.
Maar let op, alleen de kabel, dat gaat niet werken, je hebt echt een interface nodig. (geen normale pc die canproto praat..)
Als je Vadis hebt, loop je achter, je hebt VIDA nodig...
Tevens moet je je kunnen aanmelden online om bepaalde onderdelen te activeren (en software voor JOUW auto te downloaden), je kunt immers niet zomaar 'alles' er in zetten, dat werkt niet.
(eea moet matchen aan serienummers etc.)
De VTC2000 is zo'n interface.
Als je zelf met de ECU software aan de slag wilt, kun je een PPC box kopen.
Je krijgt daarbij een "chip" update voor je auto.
(software update).
groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- NOS
- 7th Gear member
Ik heb een algemene interaface gekocht wij www.elektuur.nl.
- HQ
- 1st Gear member
Ik heb maar een ELM327 interface besteld en laat wel weten wat de uitkomsten zijn.
Ik ben overigns met het volgende project bezig:
Op de auto komt een GSM zendertje met SIM kaartje (www.dspro.com)wat je kunt opbellen. Dat zendertje kan dan een relais aansturen.
De bedoeling is dat ik op die manier mijn standverwarming kan inschakelen op afstand. Inplaats van de timer die in de auto zit. Deze gaat namelijk niet verder dan 24 uur programmering. Of heeft volvo toevallig ook zo'n gadget leverbaar?
Ik ben overigns met het volgende project bezig:
Op de auto komt een GSM zendertje met SIM kaartje (www.dspro.com)wat je kunt opbellen. Dat zendertje kan dan een relais aansturen.
De bedoeling is dat ik op die manier mijn standverwarming kan inschakelen op afstand. Inplaats van de timer die in de auto zit. Deze gaat namelijk niet verder dan 24 uur programmering. Of heeft volvo toevallig ook zo'n gadget leverbaar?
- RichieB
- 6th Gear member
HQ, is het nog gelukt met je ELM327? Ik zit te kijken op de www.scantool.net site, en vraag me af of eem ELM323 niet goed genoeg is? Die ondersteunt ISO9141-2 en ISO14230-4 of heb je voor een V70 uit 2004 echt ISO15765-4 nodig?
- HQ
- 1st Gear member
Nee niet gelukt, heb het apparaat terug gestuurd. Blijkt dat je toch het originele volvo uitleessysteem nodig hebt voor de zaken die ik wilde weten. Ik heb nu een goede relatie met een lokale subdealer die me bij staat als ik iets wil weten dta was met name belangrijk voor het afstellen voor het rijden op 100 % koolzaad wat nu wel goed gaat.