AutoRAI 2005

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24629
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Persbericht 1:

VCC: Volvo's slimme kijk op luxe

- Minimalistisch Scandinavisch design

- Blik op toekomstige estate-modellen

- Uniek systeem voor schone lucht in interieur

Amsterdam, 23 december 2004 - Een elegante uitstraling en een goede kwaliteit. Dat zijn de twee factoren die voor veel klanten van doorslaggevende betekenis zijn. De Versatility Concept Car (VCC) toont duidelijk aan hoe elegant Volvo's uit de V-serie er in de toekomst uit kunnen gaan zien. De VCC is te bewonderen op de Volvo-stand op de AutoRAI 2005.

Vanbuiten is het ontwerp van de Versatility Concept Car (VCC) tegelijkertijd eenvoudig en indrukwekkend. Dit komt waarschijnlijk doordat twee van Volvo's ontwerpbureaus zich met het design hebben beziggehouden: zowel de designstudio in het Spaanse Barcelona als die in het Zweedse Göteborg. Werp een blik op het nieuwe conceptmodel van Volvo en onmiddellijk zal een aantal zaken in het oog springen. Net als de Volvo?s V70 en S80 beschikt ook de VCC over een brede "schouderpartij". Sterker nog, dit "lichaamsdeel" is in de nieuwste aanwinst zelfs iets meer geprononceerd. De zachte voorkant past perfect bij de transparante achterkant. De kenmerkende V-vormige motorkap begint bij de grille, maar loopt verder door in de zogenaamde "Volvo-bridge".

Het rijke designverleden
Het designteam deed onder meer inspiratie op in het rijke designverleden van Volvo. Zo is de opvallend ontworpen achterkant met zijn glazen vijfde deur afkomstig van de Volvo P1800 ES, een ontwerp uit 1971. Deze glazen achterklep zagen we echter ook al in Volvo's Safety Concept Car. Ook de grote grille werd eerder toegepast, en wel in de Volvo 164 uit 1968. De grille van de Volvo 164 is onlosmakelijk verbonden met de luxe uitstraling van Volvo. Maar een sterk ontworpen grille speelt eveneens een belangrijke rol in de herkenbaarheid van een merk.

Static Bending Light
Meest opvallende detail aan de voorzijde van de VCC zijn de kleine dubbele, verticaal geplaatste koplampen. De binnenste twee ervan maken gebruik van een systeem dat Static Bending Light wordt genoemd. Dit betekent dat drie lichteenheden elk in een andere hoek zijn gericht. De bovenste richt zijn licht recht vooruit en dient als een conventioneel dimlicht. Gaat de auto links- of rechtsaf, dan zorgen sensoren die met het stuurwiel zijn verbonden ervoor dat achtereenvolgens licht nummer twee en drie in werking worden gesteld en zo de richting waarin de auto rijdt verlichten. Static Bending Light zorgt dus voortdurend voor de meest optimale verlichting, op zelfs de bochtigste wegen. Het spreekt voor zich dat hiermee de veiligheid van de auto en die van de inzittenden wordt vergroot. De buitenste koplampen bevatten het grootlicht en de markeringslichten. De vormgeving van de lichtjes van de richtingaanwijzers en die op de portiergrepen is mooi in lijn met het design van de koplampen.

In het ontwerp van de VCC valt verder op dat de auto geen B-stijl heeft. Dit is mogelijk doordat de achterportieren aan de achterzijde in plaats van aan de voorzijde om hun scharnieren draaien. Dit aspect van het ontwerp zorgt voor meer zicht op het opvallende interieur maar is, vanwege veiligheidsredenen ('suicide doors'), niet bedoeld voor toepassing op productiewagens. Het gebruik van hoogwaardig staal voor de constructie van de A-stijlen maakt het mogelijk dat deze stijlen slanker van formaat zijn. Hierdoor krijgt de bestuurder een beter zicht zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid. De forse 20-inch lichtmetalen velgen zijn voorzien van Run Flat 245/40/20-banden van Pirelli.

Eenvoudige elegantie
Het huidige modellenaanbod van Volvo kenmerkt zich over het algemeen door een eenvoudige elegantie. Dit komt misschien wel het best tot uitdrukking in het instrumentenpaneel van de Volvo S40 en V50. Door het aantal designelementen te beperken, heeft de bestuurder van deze auto een beter overzicht op zijn instrumenten. Het materiaal en de kleuren van het instrumentenpaneel passen daarnaast goed bij de andere elementen van het interieur. "We willen een zo rustig mogelijke omgeving voor onze klanten creëren", aldus Volvo Cars.

Het interieur van de VCC is gebaseerd op het Scandinavisch gevoel voor luxe, maar dan vertaald in typische Volvo-designkenmerken. Meer concreet: in de VCC zorgen kwalitatief hoogwaardige materialen, veel licht en een riant ruimteaanbod voor een rijk gevoel. Het interieur van de Volvo Versatility Concept Car is verder niet voorzien van zichtbare conventionele luchtinstroomopeningen. De toevoer van frisse lucht wordt in plaats daarvan via verborgen uitlaten geregeld. Dit voorkomt ongewenste spiegelingen in de voorruit en zorgt daarnaast voor een vrijwel geluidloze en gelijkmatige instroom van verse lucht. Extra lucht wordt door de middenconsole geleid.

Multifunctioneel stuurwiel
Door een nieuw ontwerp kunnen in het stuurwiel van de Versatility Concept Car meerdere functies worden verwerkt. Zo is onder meer de bediening van de Automated Shifted Manual versnellingsbak in het stuur ondergebracht. Het ergonomische voordeel is dat alle bedieningsknoppen altijd op dezelfde plek te vinden zijn. Verder is het mogelijk om de bestuurdersairbag op maat te laten ontwerpen, zodat hij te allen tijde de beste prestatie levert.

Middenconsole
De middenconsole doet denken aan de veel geroemde "centre stack" uit de Volvo S40 en V50. De console is vervaardigd uit geanodiseerd aluminium en is onopvallend in het interieur van de auto verwerkt. Hij loopt niet helemaal door tot aan het dashboard, waardoor een ruimtelijke werking ontstaat. In de middenconsole zitten twee touch-sensitive schuifjes waarmee de bestuurder en zijn bijrijder de temperatuur kunnen regelen. Met een lichte druk van de vinger schuiven de controls naar boven of naar beneden, afhankelijk van de gewenste temperatuur. De temperatuur zelf wordt aangegeven met led-lichtjes die van kleur veranderen; van koel blauw tot warm rood. De ventilator wordt met eenzelfde soort knop bediend, evenals de elektrisch bedienbare ramen. De middenconsole is tevens uitgerust met twee verstelbare, met leer beklede armleuningen. Onder de armleuningen zijn twee afzonderlijke bekerhouders geplaatst. De subwoofer voor het Premium Sound System heeft aan het uiteinde van de middenconsole een plek gekregen, waardoor hij een optimaal geluid voortbrengt.

Luxueuze stoelen
De stoelen van de VCC zijn voorzien van een luxueuze leren bekleding. Dit leer doet sterk denken aan dat van authentieke paardenzadels. Een goede kwaliteit Havana-huid is gecombineerd met een comfortabele vulling van Tempur-foam (een Zweedse uitvinding). De voorstoelen staan op rails die in de buitenste dorpels en in de middenconsole zijn weggewerkt. Dit zorgt voor een platte en gladde vloer voor de overige inzittenden. De veiligheidsgordels zijn volledig in de stoelen weggewerkt, waardoor een ontwerp zonder B-stijlen mogelijk is.
De achterstoelen zijn, door elektromotoren gestuurd, individueel verstel- en verschuifbaar, waardoor een grotere functionaliteit ontstaat. Zo is er te allen tijde een optimale afstemming tussen de gewenste hoeveelheid bagage en beenruimte te creëren. De hoofdsteunen kunnen, als die niet nodig zijn, worden neergeklapt, zodat er voor de bestuurder een beter zicht naar achteren ontstaat. Optioneel zit er verborgen in de armleuning achterin een geïntegreerd kinderzitje voor kinderen vanaf drie jaar. De verlichte WHIPS- (Whiplash Protection System) en SIPS- (Side Impact Protection System) logo's in de stoelen wijzen nog eens extra op het uitgebreide pakket veiligheidsvoorzieningen van de auto.

De bagage wordt ook in stijl vervoerd
In de Volvo Versatility Concept Car is ook veel aandacht besteed aan het ontwerp van de bagageruimte. Deze moest eenzelfde uitstraling hebben als het passagiersgedeelte. Daarom zijn de kleuren en de hoogwaardige materialen met zorg uitgezocht. Daarnaast is veel aandacht besteed aan details. Zo heeft men bijvoorbeeld gekozen voor een zacht lederen bekleding van de laadvloer. Op deze manier is een luxueuze uitstraling ontstaan zonder tekort te doen aan de functionaliteit van de kofferruimte.

In het bagagecompartiment is een aantal ingenieuze toepassingen verwerkt. Zo is de laadvloer elektronisch te bedienen via knoppen die in de D-stijl zijn weggewerkt. Na een druk op de knop glijdt de vloer uit de laadruimte, waardoor het inladen gemakkelijker verloopt. Onder de laadvloer bevinden zich twee opbergruimtes voor eten en drinken; de ene is verwarmd, de andere gekoeld. De bagageruimte is verder uitgerust met een safe, die in het rechterpaneel is verwerkt, en met een uitneembare, lederen koffer in het linkerpaneel. Ook het bagageafdekscherm wordt elektronisch bediend; dat kan zowel vanaf de bestuurderspositie als vanaf de D-stijl. Als het scherm niet wordt gebruikt, kan het in de achterbank verdwijnen. Het achterschot van de laadbak, tot slot, wordt van afstand bestuurd via de V-Pulse.

Zonnedak & schone lucht
Tegen het dak van de VCC, dat met een X-vormig frame is versterkt, bevindt zich een sfeervolle verlichting. Deze wordt bediend door schuifjes in de dakconsole. Een verlicht IC-logo (Inflatable Curtain) herinnert de bestuurder aan het extra veiligheidssysteem dat in het dak van zijn Volvo is verwerkt. Het zonnepaneel in het dak is semi-transparant en vergroot het gevoel van ruimtelijkheid. Daarnaast zorgt het voor de energie voor het Volvo Ambient Air Cleaner-systeem (VAAC). Dit is voortdurend verantwoordelijk voor een schone lucht in de auto, zelfs wanneer de motor niet loopt.

Verlichte portieren
De portieren van de Versatility Concept Car bevatten grote, in leder uitgevoerde, opbergruimtes. De handgrepen van de portieren zijn gemaakt van geborsteld, geanodiseerd aluminium en zijn voorzien van contrasterend gepolijste randen. De binnenzijden van de portieren zijn bekleed met dezelfde leersoort als dat van de stoelen en de bovenkant van het instrumentenpaneel. Ook de vloer van de auto past geheel bij het "leer"-thema van het interieur. Een weefsel van Nubuck-lederen draden zorgt voor veel comfort voor de voeten van de inzittenden. Ook de afdekking van de bagageruimte is uitgevoerd in het fijnste Zweedse zadelleer.

Verder is bewust gekozen voor het gebruik van decoratieve aluminium elementen, zowel in het exterieur als in het interieur. Dit is op een aantal verschillende manieren gedaan. Geborsteld bijvoorbeeld, maar ook geanodiseerd, gezandstraald en gepolijst. De sfeerverlichting versterkt het luxueuze gevoel. De kleurenschema's van het interieur en het exterieur, ten slotte, zijn speciaal ontwikkeld om het harmonieuze plaatje compleet te maken. Bestuurders kunnen er vanaf nu eigenlijk niet meer omheen: Volvo begeeft zich langzaam maar zeker steeds meer op het pad van de haute couture.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24629
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

persbericht 2:

Volvo veiligheid centraal op de AutoRAI

- Volvo's veiligheidsfilosofie in beeld

- Volvo Versatility Concept Car (VCC)

- Primeur: Volvo Ocean Race editions in gelimiteerde oplage

- Primeur: Volvo XC90 met V8-motor

- Primeur: Volvo S40 en V50 Sports Line

Amsterdam, 23 december 2004 - De Volvo-stand op de AutoRAI 2005 heeft twee belangrijke thema's. Allereerst staat Volvo's veiligheidsfilosofie centraal. Er is aandacht voor de nieuwste snufjes, zoals het Blind Spot Information System (BLIS) en er staat een speciale BLIS-simulator. Tevens is een historisch overzicht te zien van alle veiligheidsvindingen die Volvo door de jaren heen heeft geïntroduceerd. Naast dit thema presenteert Volvo de Volvo Ocean Race. 2005 is immers het jaar van de start van dit prestigieuze evenement. Op de stand staan ondermeer de XC90, XC70 en V70 in Volvo Ocean Race edition. Publiekstrekker is de VCC Concept Car. Volvo is te vinden op standnummer 09.004 in de Randstadhal (hal 9) van het RAI-tentoonstellingscomplex.

Veel automerken timmeren tegenwoordig aan de weg met hun veiligheids-voorzieningen, die vooral zijn afgestemd op het behalen van de maximale score in de Euro NCAP-botsproeven. Maar Volvo gaat verder. Het Zweedse merk loopt al meer dan 75 jaar voorop in de ontwikkeling van veiligheidsvoorzieningen in auto's en zal dat blijven doen. Door jarenlange research en door de inzet van Volvo's unieke Safety Centre beschikken Volvo's over veiligheidssystemen die verder gaan dan de eisen die Euro NCAP stelt. Een voorbeeld: Volvo's unieke anti whiplashstoelen, waaraan Euro NCAP geen sterren toekent. Natuurlijk scoren Volvo's maximaal in de genoemde botsproeven, maar de fabrikant blijft trouw aan het eigen principe dat de inzittenden en de omgeving maximaal beschermd moeten worden. Sterren of geen sterren. Ter illustratie toont Volvo op de AutoRAI ondermeer een overzicht van alle vindingen door de jaren heen.

Volvo Ocean Race editions
In november 2005 gaat in het Spaanse Vigo de beroemde zeilrace om de wereld weer van start. De Volvo Ocean Race zal volgens de bekende route van Europa via Afrika naar Australië en van daaruit naar Amerika gaan. Tenslotte wordt tegen de zomer van 2006 door de deelnemers de oversteek gemaakt naar Europa. Om dit evenement te vieren is de aankleding van Volvo's stand op de AutoRAI voor een deel in nautische stijl.
Belangrijker op deze autotentoonstelling is het feit dat Volvo de speciale Volvo Ocean Race editions van de V70, XC70 en XC90 zal onthullen. De modellen, die in gelimiteerde oplage worden geproduceerd zijn in elk geval herkenbaar aan de speciale "Ocean Blue" lakkleur, zilverkleurige stootlijsten en dakrails, speciale velgen en een aantal bijzondere details in het interieur. Meer informatie wordt in januari 2005 bekendgemaakt.

Overig productnieuws
Op de Volvo-stand zijn een tweetal nieuwe modellen te zien die reeds eerder werden getoond aan de pers: de Volvo S40 en V50 in Sports Line uitvoering en de XC90 V8. De S40 en V50 Sports Line zijn te herkennen aan de grote 17-inch wielen, bescheiden spoilersets en verlaagd onderstel. De XC90 V8 moet het vooral hebben van zijn fantastische V8-krachtbron met 315 pk. Zoals het een echte Volvo betaamt heeft de XC90 V8 een bescheiden uiterlijk. Slechts de afwijkende grille en luchtinlaat aan de voorzijde en de verchroomde uitlaatpijpen en V8-badge aan de achterkant verraden dat het hier gaat om de nieuwe topversie van Volvo's populaire SUV.

VCC Concept Car
Een regelrechte publiekstrekker op de Volvo stand in de Randstadhal is de spectaculaire concept car VCC. Met deze grote stationwagon werpt Volvo een blik op toekomstige estate-modellen. Het design kenmerkt zich opnieuw door een zuiver Scandinavisch minimalisme, zoals we dat tegenwoordig van de Volvo designers gewend zijn.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24629
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Persbericht 3:

Volvo gaat verder dan Euro NCAP

- Volvo zet eigen veiligheidsfilosofie door

- Overzicht van 75 jaar veiligheid

- Nieuwste snufjes te zien

Amsterdam, 23 december 2004 - De laatste tijd is er veel te doen rond de zogenaamde Euro NCAP-botsproeven en de "sterren" die naar aanleiding daarvan aan auto's worden toegekend. Hoe méér sterren, hoe veiliger de auto, zou je denken. Alleen....is dat het héle verhaal? Op de AutoRAI brengt Volvo 75 jaar veiligheidsfilosofie in beeld. Daarnaast toont Volvo de laatste snufjes op veiligheidsgebied, zoals het Blind Spot Information System (BLIS). Tevens staat op de Volvo-stand een speciale BLIS-simulator.

Geen twijfel mogelijk, de sterren die Euro NCAP uitdeelt staan een auto goed. En Volvo zal de eerste zijn die dit initiatief in het kader van de veiligheid toejuicht. Het is immers genoegzaam bekend dat Volvo het thema veiligheid al tientallen jaren tot merkwaarde heeft verheven en in zijn genen meedraagt. Volvo for Life. Tóch is een kanttekening op zijn plaats. Het aantal Euro NCAP-sterren dat een auto krijgt wijst namelijk alléén op het feit dat de betreffende auto aan een aantal eerder gestelde minimumeisen voldoet. Desondanks gaan de claims in sommige advertenties van collega-merken veel verder en wordt een maximaal aantal sterren "vertaald" in een kwalificatie voor het algehele veiligheidsniveau. Dát nu, gaat Volvo Cars te ver.

Stiekem
Je kunt als autofabrikant vrij eenvoudig aan de Euro NCAP-criteria voldoen, door die criteria tijdens de ontwikkeling van een auto als uitgangspunt te nemen. Als je het daarbij laat verdien je het maximaal aantal sterren. Maar wat nu als een fabrikant, zoals Volvo, door jarenlange research véél verder kan gaan (en ook gaat) met de toepassing van dergelijke voorzieningen? Helaas voor Volvo levert dat in de Euro NCAP-waardering niets extra's op, omdat het dan veelal om voorzieningen gaat die het Euro NCAP-veiligheidsinstituut (nog) niet meeneemt. Voorbeeld. De nieuwste Volvo's beschikken over een geavanceerd systeem dat waarschuwt als een van de achterinzittenden tijdens het rijden de gordel losmaakt. Wanneer een kind dat bijvoorbeeld stiekem doet, wordt de bestuurder daarop gewezen. Euro NCAP echter, eist slechts dat er een simpel zoemertje gaat op het moment dat de bestuurder zijn of haar gordel niet draagt. En dus beperken de meeste fabrikanten zich daartoe. Waarom zou je je méér moeite en investeringen getr
oosten als de puntentoekenning toch gelijk blijft? Volvo gaat in zulke gevallen wél verder.

Geen koprol
Ander voorbeeld. In Euro NCAP-verband worden er punten toegekend wanneer een auto een simpele, stalen dwarsbalk in de portieren heeft. Ook al zou die balk bij een aanrijding minder bescherming bieden dan een sterke deur zónder balk, dan verdient de auto met balk wèl punten en de sterke deur geen. Ook worden er bijvoorbeeld géén punten toegekend voor Volvo's veelvuldig bekroonde, actieve anti whiplash-stoelen (WHIPS) en talloze andere voorzieningen van Volvo's researchafdeling. Recent voorbeeld hiervan is het revolutionaire waarschuwingssysteem BLIS, dat objecten in de beruchte "dode hoek" signaleert. Dit zal vermoedelijk al vele levens hebben gered voordat Euro NCAP ertoe overgaat een waardering voor dit systeem in te stellen. Ook hebben alle Volvo's een uitzonderlijk stevige dakconstructie, terwijl de Euro NCAP-tests geen koprol omvatten. Een dergelijke constructie kost in het ontwikkelingsstadium véél geld, wat Volvo er graag voor over heeft, nogmaals zónder dat het punten of sterren oplevert.

Rustgevend interieur
In theorie bestaat zelfs de mogelijkheid dat een Volvo volgens de normen van Euro NCAP géén maximaal aantal sterren krijgt. In zulke gevallen heeft Volvo dan bewust gekozen voor een - vaak gecompliceerdere - constructie die volgens Volvo in het merendeel van de praktijk(on)gevallen domweg beter werkt dan de constructie die Euro NCAP als minimum stelt. En ja, dan is er nog de zogeheten actieve veiligheid, waaraan zaken als een rustgevend interieur, uitmuntende stoelen, optimale ergonomie en een uitstekende klimaatregeling in grote mate bijdragen. Allemaal kenmerken waaraan Volvo enorm veel waarde hecht, omdat al honderden - zo niet duizenden - keren gebleken is dat dit effect heeft op het veiligheidsniveau.

Winstbejag
Het moge duidelijk zijn dat de criteria die Euro NCAP hanteert niet altijd overeenkomen met de doelen die Volvo zich al ruim 75 jaar(!) stelt. Nogmaals, Volvo waardeert de toegenomen aandacht voor veiligheid. Anderzijds mag het behalen van sterren nooit uit winstbejag tot doel worden verheven, alleen uit overtuiging. Volvo blijft daarom dan ook trouw aan het principe dat de inzittenden en hun omgeving maximaal beschermd moeten worden. Ook al levert dat geen extra ster op en brengt het meer kosten met zich mee. Want de ene vijfsterrenauto is de andere niet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

XC90 V8 een primeur? Ding wordt toch allang verkocht ???
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24629
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Nederlandse of zelfs Europese primeur!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

zoals op de autorai zoals gewoonlijk oud nieuws dan heb ik het natuurlijk over de XC90 v8 de halve wereld heeft hem al gezien en dan komt die ook nog is naar Nederland

Lijkt me wel leuk om de VCC eens in het echt te zien maar ik vind hem iets te robust aggresief meer voor amerikaanse markt het is denk niet echt een europese auto maar de techniek die er is zit is erg goed maar ik denk toch dat er nog wat dingen aan moeten veranderen
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Maar het is toch een concept car? Dat betekent dat er nog heel erg veel aan gaat veranderen voordat ie op ons wordt losgelaten. Als ik de voormalige conceptcars bekijk, dan zaten er ook gigantische verschillen tuusen het concept en de latere realiteit.

Ik hoop alleen wel dat dat minimalistische dashboard een beetje wordt losgelaten. In de praktijk moet je de knopjes namelijk blindelings kunnen vinden, in plaats van dat gepriegel met kleine knopjes vlak naast elkaar zoals bij de nieuwste inzichten bij Volvo.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Dashboard zoals in de 850, grote knoppen, geen gedoe. Zo hoort het gewoon. Kleine knopjes heb ik wel op de radio zitten.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zo is dat! Volvo for men! (denk aan het Volvologo).
En mannen hebben nu eenmaal dikke vingers...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”