Om te kijken hoeveel liter er in mijn gastank kan, wil ik de gastank helemaal leegrijden.
Nu heb ik eens gehoord dat je dit beter niet kunt doen, omdat een of andere gasklep dan afsluit die je niet meer zelf openkrijgt.
Weet iemand hier meer van?
Vraag over leegrijden G3 gasinstallatie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32
Ik heb een vialle ams systeem. In het boekje staat dat als je de gastank leegrijdt en hij overschakelt op benzine je na het tanken van gas eerst de motor een halve minuut stationair op benzine moet laten lopen of er een aantal minuten mee moet rijden en dat je dan pas weer op gas kunt schakelen.
Ik heb het nog niet meegemaakt. De keren dat ik gas leegreed moest ik hem handmatig op benzine zetten en startte hij meteen op gas na het tanken.
Ik heb het nog niet meegemaakt. De keren dat ik gas leegreed moest ik hem handmatig op benzine zetten en startte hij meteen op gas na het tanken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 11.06.2008 - 21:27
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik altijd heb gehoord dat LPG tanks beter niet leeg gereden kunnen worden omdat er inderdaad problemen met kleppen kunnen ontstaan, maar ook met droge motor onderdelen...
Aangezien mijn lampje kapot lijkt, heb ik de dagteller als mijn ijkpunt en moet zeggen dat als ik de auto rond de 400 km voel trillen of inhouden, ik de benzine knop omzet en z.s.m. GAS ga tanken...
Aangezien mijn lampje kapot lijkt, heb ik de dagteller als mijn ijkpunt en moet zeggen dat als ik de auto rond de 400 km voel trillen of inhouden, ik de benzine knop omzet en z.s.m. GAS ga tanken...
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Dat hangt ook af -neem ik aan- welke installatie je hebt.De vraag is ook: als het waarschuwingslampje op het dashboard gaat branden, hoeveel gas zit er dan nog in??
Ook ik heb gehoord dat je je gastank niet helemaal moet leegrijden, aangezien dat schade aan je installatie kan veroorzaken.
Ik hou zowel mijn dagteller als lampjes in de gaten (en de gasprijzen bij de pomp...) om te bepalen wanneer ik moet tanken.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 11.06.2008 - 21:27
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat het inhouden en GOED kijken op het ijkpunt de laatste tijd zich terugbetaald in rijplezier. Op tijd tanken zorgt voor veel minder horten en stoten (al had ik laatst toch een VIEZE ESSO LPG in de tank, wat een horten en stoten gaf die brandstof zeg....)