Mistlampen op Ph 1

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
sanderjohan
Starter

Weet iemand of een Volvo V40 van 1997 (Ph 1) ook al is voorbereid op mistlampen? Ik wil graag een setje kopen, maar ik weet of het moeilijk is om deze aan te sluiten. Zelf heb ik niet zoveel verstand van electronica.

Verder zal er wel een schakelaartje binnen geplaatst moeten worden. Zijn er originele van Volvo verkrijgbaar?
menjo
7th Gear member

Als je airco hebt liggen de kabels er in ieder geval. Verder moet je dan geloof ik een nieuw relais toevoegen en een kabeltje van de relaiskast naar de schakelaar aanleggen. Ook moet de schakelaar dus aangepast worden.
sanderjohan
Starter

Bedankt voor de reactie.

Ik heb een geregelde airco dus dan zouden de kabels aanwezig moeten zijn begrijp ik. De relais en dergelijke kun je neem ik aan bij de dealer halen. Verder heb ik begrepen dat bij de Ph2 een aanpassing aangebracht moet worden in de computer. Is dat bij de Ph1 ook zo?
Volvo V40 1997, G3 LPG
menjo
7th Gear member

Nee bij Phase 1 hoeft dat niet. Onderdelen zijn inderdaad wel los te krijgen bij de dealer, die weet ook wel wat je precies nodig hebt.
rnstreng
2nd Gear member

inderdaad de kabels liggen er gedeeltelijk maar je hebt nodig :

maar een nieuwe schakelaar is +/- 110 een relais is 35
de missende kabels +/- 20 euro (van schakelaar naar zekeringenkast en naar het lamopje in het dashboard en naar het relais) en de lampen zijn ook 85 euries per stuk.

(alle nieuwprijzen, en kan per dealer verschillen)
Volvo S40 LPG G3 1998
Volvo S40 LPG G3 2004
Volvo C30 SPORT 2008
Volo V50 Limited edition 2012
arnoud
8th Gear member

Vorige maand heb ik ze in mijn '98 V40 gezet, en je kunt een stuk beter de complete set kopen, dan ben je in 1x klaar en een stuk goedkoper dan de losse onderdelen. (Kan zo snel even niet de factuur vinden maar dacht dat de hele set rond de 200 euro was)..

Het is trouwens niet de complete schakelaar die ik moest vervangen, maar alleen de knop zelf, in de oude zit een palletje aan de binnenkant die het kantelen naar de voorkant-mistlampen stand verhinderd.

Zie hier voor de scan van de handleiding die ik heb gemaakt.

Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.
locus
3rd Gear member

Het is trouwens niet de complete schakelaar die ik moest vervangen, maar alleen de knop zelf, in de oude zit een palletje aan de binnenkant die het kantelen naar de voorkant-mistlampen stand verhinderd.

Dus maw, als ik toch nog besluit mistlampen in te bouwen, zou ik mijn huidige schakelaar dus aan kunnen passen met slechts het verwisselen van die knop ? Of hangt het dan toch weer af van de uitvoering (lees voorbekabeling) die je al dan niet hebt?

Ben zo vrij geweest ff een kopie te trekken van je inbouw manual, waarvoor dank! Off topic: ga je je site nog verder uit/afbouwen?
arnoud
8th Gear member

locus schreef:Dus maw, als ik toch nog besluit mistlampen in te bouwen, zou ik mijn huidige schakelaar dus aan kunnen passen met slechts het verwisselen van die knop ? Of hangt het dan toch weer af van de uitvoering (lees voorbekabeling) die je al dan niet hebt?
De set waarvan je de handleiding hebt gedownload is voor in ieder geval alle modellen van 1998 en eerder, dus ja, je hoeft alleen de feitelijke knop te verwisselen.
Zoals als je kunt zien in de handleiding is er alleen verschil met een model waar nog geen bekabeling aanwezig is in de motorruimte (variant B) en waar het wel is (variant A).
Ik had gelukkig de kabels er al wel liggen, maar het was alles bij elkaar toch nog een flinke klus.
Ben zo vrij geweest ff een kopie te trekken van je inbouw manual, waarvoor dank! Off topic: ga je je site nog verder uit/afbouwen?
Was ik wel van plan, maar heb veeeel van dat soort plannen :)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”