ik hoor al een paar weken dat de kleppen wat te los staan van mijn 145 combi. vanmiddag hoor ik opeens een luid geratel. het leek op een stang die los had gelaten en over de grond stuiterde maar het bleek onder de motorkap uit te komen, het klinkt vanuit onder het kleppendeksel aan de achterzijde van het blok. onder het deksel is niets te zien, zou ik te lang met te lossen keppen gereden hebben? wat zou er dan nu aan de hand zijn? gebroken klep?, gebroken klepstoter, wie weet waar ik moet beginnen?
ik heb de auto meteen uitgezet en op zijn plek geduwd.
groetjes,
vovolientje.
metaal geluid motorblok
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
-
- Starter
nee, was het maar waar, het geluid van pingelen ken ik wel.
het klinkt alsof er een zware moer los ligt onder het kleppendeksel en rondgeslingerd wordt.
ik ga even in het boek duiken vandaag en de carterpan er onderuit halen, want dan kan ik geloog ik bij de bigendlagers, kijken of er speling op zit of er iets los ligt.
groetjes,
V
het klinkt alsof er een zware moer los ligt onder het kleppendeksel en rondgeslingerd wordt.
ik ga even in het boek duiken vandaag en de carterpan er onderuit halen, want dan kan ik geloog ik bij de bigendlagers, kijken of er speling op zit of er iets los ligt.
groetjes,
V
-
- Starter
heb ik meteen gedaan, er was niets te zien. de kleppen gesteld en nogmaals geprobeerd. meteen weer uitgezet.
er zit wel erg weinig olie in: of de olielamp werkt niet meer goed of ik heb snel olie verloren of verbruikt.
vanmiddag eens goed bijvullen en met heel erg veel mazzel is het dan weer goed. wel wat slijtage in het blok natuurlijk, maar ik denk niet teveel.
gr.
V
er zit wel erg weinig olie in: of de olielamp werkt niet meer goed of ik heb snel olie verloren of verbruikt.
vanmiddag eens goed bijvullen en met heel erg veel mazzel is het dan weer goed. wel wat slijtage in het blok natuurlijk, maar ik denk niet teveel.
gr.
V
- 240estate
- 2nd Gear member
Gebroken klep/klepstoter lijkt me niet als je de kleppen goed kon stellen.
Klepspeling verdwijnt toch na verloop van tijd? Wat bedoel je met: ïk hoor al een paar weken dat de kleppen wat los staan"
Heb je drijfstanglagers al gecontroleerd?
Klepspeling verdwijnt toch na verloop van tijd? Wat bedoel je met: ïk hoor al een paar weken dat de kleppen wat los staan"
Heb je drijfstanglagers al gecontroleerd?
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
-
- 1st Gear member
Dit kan ook het grote distributie tandwiel zijn, waar het metalen hart is losgekomen van het kunststof(pertinax).
Is een veelkomend gebeuren bij het originele kunststoffen tandwiel, bij B18 & B20 motoren.
Optie is om een metalen tandwiel te nemen.
Alleen goed te zien wanneer de distributiedeksel is verwijderd.
Bij gasgeven gaat het geluid weg klopt dat?
Is een veelkomend gebeuren bij het originele kunststoffen tandwiel, bij B18 & B20 motoren.
Optie is om een metalen tandwiel te nemen.
Alleen goed te zien wanneer de distributiedeksel is verwijderd.
Bij gasgeven gaat het geluid weg klopt dat?
Frans z'n Volvo's:
Volvo P221, 1965 Amazon Kombi B18A +overdrive
VolVo V70 2.4 2003(MY04) Edition II,
Volvo V40 D3 Nordic+, MY17(2016)
Volvo P221, 1965 Amazon Kombi B18A +overdrive
VolVo V70 2.4 2003(MY04) Edition II,
Volvo V40 D3 Nordic+, MY17(2016)
-
- Starter
nee, helaas gaat het geluid niet weg bij gasgeven. tenminste, bij nader inzien heb ik dat volgens mij niet geprobeerd, omdat ik het blok wou sparen.
goede tip, ik ga het morgen meteen eens proberen.
weet jij of het distributiedeksel eraf te halen is zonder het blok eruit te hoeven halen?
groetjes,
V
goede tip, ik ga het morgen meteen eens proberen.
weet jij of het distributiedeksel eraf te halen is zonder het blok eruit te hoeven halen?
groetjes,
V
- Fat Rat
- 5th Gear member
neem aan dat je net als bij de latere red blocks ook bij de 145 gewoon erbij kan zonder je blok eruit te hijssen.
De boel zit aan de voorzijde van het blok. In de buurt van de waterpomp.
De boel zit aan de voorzijde van het blok. In de buurt van de waterpomp.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit