Hallo,
Ik heb de indruk dat de verwarming van mijn 142 in het interieur ook wat doet als ik de knoppen helemaal dicht draai... is dit herkenbaar, of is er iets loos? Als ik mijn hand bijvoorbeeld op mijn dashboard leg, komt daar warmte uit, hij blaast alleen niet... wel wordt het warm.
vrgrROGIER
verwarming
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je kachelkraan sluit niet helemaal. Even de aansluiting van de kabel op de kachelkraan wat strakker zetten. Of de aansluiting van de kabel op de draaiknoppen strakker zetten, net waar je makkelijker bij kunt komen. Kan ook zijn dat je kachelkraan vervuilt is waardoor die niet meer helemaal sluit. In dat geval een nwe kachelkraan monteren.
- hesened
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
- Locatie: 3bergen
Ook toevallig. Ik heb precies hetzelfde.Rogier Boer schreef:Hallo,
Ik heb de indruk dat de verwarming van mijn 142 in het interieur ook wat doet als ik de knoppen helemaal dicht draai... is dit herkenbaar, of is er iets loos? Als ik mijn hand bijvoorbeeld op mijn dashboard leg, komt daar warmte uit, hij blaast alleen niet... wel wordt het warm.
vrgrROGIER
@Iroll: waar zit die kachelkraan? want bij de kabel op de draaischijven is heel moeilijk bij te komen met die grote handen van mij

Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Vlak bij het gaspedaal.
De afstelling ervan kun je trouwens het beste even nalopen bij de draaischijven; hier wil het een en ander wel eens los raken heb ik gemerkt.
Alles even goed strak zetten en de kraan wordt weer netjes dichtgeduwd.
De afstelling ervan kun je trouwens het beste even nalopen bij de draaischijven; hier wil het een en ander wel eens los raken heb ik gemerkt.
Alles even goed strak zetten en de kraan wordt weer netjes dichtgeduwd.
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Ha ik geloof dat iedere oude kar dat wel heeft. Wel vervelend als het warm weer wordt 
Ga ik ook maar eens naar kijken. Ik had overigens laatst koelvloeistof in de cabine, nadat ik alle schuiven op koud had gedraait...

Ga ik ook maar eens naar kijken. Ik had overigens laatst koelvloeistof in de cabine, nadat ik alle schuiven op koud had gedraait...
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kachelkraan loopt op zijn latste benen. Hou je koelvloeistof peil goed in de gaten, en je voetenruimte natuurlijk....Ga ik ook maar eens naar kijken. Ik had overigens laatst koelvloeistof in de cabine, nadat ik alle schuiven op koud had gedraait...
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je de slangen loshebt, is het verstandig om gelijk je kachelradiateur goed door te spoelen. Hang een tuinslang in de slang van de kachelradiateur en flush hem omstebeurt door, eerst de ene slang en dan de andere. Minstens 5 minuten laten lopen per slang. Raak je alle losse troep kwijt die er in de loop der jaren in is gaan zitten. En uiteraard weer bijvullen met verse antivries en goed doorgekookt water(kook je alle kalk eruit) 50/50.