fredhead schreef:Als ik alle rammel en kraak problemen hier lees moet ik wel een hele speciale S60 hebben gehad. Die van mij had 0,0% last van rammeltjes of kraakjes zelfs met 18 inch velgen niet
hold on a minute !!!!
die van mij ook niet
ben alleen wat aan het experimenteren geslagen met de bandendruk
zet onder die van jou maar vol rubber banden en ga met 85 km/h over deze polderwegen
garandeer je dat je zelf door de auto gestuiterd wordt en kom je hoekjes en gaatjes tegen waarvan je bestaan voorheen niet wist !!!! :blob8:
Qua manipuleren van deze cijfers, ikzelf heb daar geen belang bij, noch diegene die deze gegevens heeft verstrekt, dit zijn gewoon cijfers die uit het systeem van een grote leasemaatschappij “gerold”zijn. Een vergelijk met de invasie in Irak gaat wat mij betreft dan ook geheel mank, lijkt me ook niet gepast in deze context.
nee nee
lees a.u.b. verder
dergelijke cijfers zullen ongetwijfeld kloppen
gaat mij erom dat men dergelijke vergelijkingen niet kan maken
zal ter verduidelijking het in het extreme ( absurde ) trekken :
1 basic auto ( 4 wielen /stuur / motor etc etc ) laten we zeggen : opel kadet 1970
2 nieuwste mercedes ( laatst op tv gezien ) nieuwste snufjes /toeters / bellen / noem het maar op : je zou denken dat jezelf niets meer hoeft te doen
10 nieuwe opels uit het museum halen
10 nieuwe mercedessen bij de dealer
allen 5 jaar in de lease
hoe denk je dat de cijfers er na 5 jaar uit zullen zien m.b.t. beide auto's ?
fredhead schreef:Als ik alle rammel en kraak problemen hier lees moet ik wel een hele speciale S60 hebben gehad. Die van mij had 0,0% last van rammeltjes of kraakjes zelfs met 18 inch velgen niet
hold on a minute !!!!
die van mij ook niet
zet onder die van jou maar vol rubber banden en ga met 85 km/h over deze polderwegen
garandeer je dat je zelf door de auto gestuiterd wordt en kom je hoekjes en gaatjes tegen waarvan je bestaan voorheen niet wist !!!! :blob8:
Dat zijn er al 2 die rammelvrij zijn (eigenlijk weet ik nummer 3 ook, namelijk die van mijn ouders)
Helaas kan ik jouw experiment niet meer uitvoeren met mijn S60 (total loss sinds een paar maanden)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
hold on a minute !!!!
die van mij ook niet
Dat zijn er al 2 die rammelvrij zijn (eigenlijk weet ik nummer 3 ook, namelijk die van mijn ouders)
Helaas kan ik jouw experiment niet meer uitvoeren met mijn S60 (total loss sinds een paar maanden)
gotcha !!!!
die laatste was een grote rammel/kraak
24AB2 schreef:
ben de eerste weken dat ik een andere auto heb altijd wat aan het experimenteren
heb het idee dat de S60 een tamelijk stug geveerde auto is
type banden en bandendruk hebbben derhalve invloed
bij 3.0 bar ( voor en achter ) op de 80 km polderwegen inderdaad wat "kraakjes"
keuze : voorgeschreven bandendruk + .1 bar
Klopt, maar mijn S60 heeft een amerikaans onderstel (neem ik aan) en 15" wielen, met standaard banden (Michelin) kraakte het aan alle kanten. Nu met speciale eco/touring banden is het minder maar kraaakt nog steeds flink (die nieuwe banden staan trouwens ook op een hogere bandendruk, 2.6 bar).
ok
even wat dieper in mijn geheugen graven
4/6/8 baans interstates 65mph en het kraakt aan alle kanten ?
must be a case of Californiacation
oplossing : trip naar Big Bend ( Texas )
wel even een fietsdrager met fiets monteren
je moet tenslotte ook weer terug naar L.A. :signlol:
Ja de wegen zijn hier wel slecht, maar de meeste stukken vallen mee, het is niet zo dat ik vind dat het zo slecht is dat een auto best mag kraken. Binnenkort op vakantie naar het oosten, dan zal ik eens opletten of ik betere wegen tegenkom.
Zaterdag voor $20 de olie laten vervangen, vloeistoffen laten controleren en banden geroteerd, ik kan weer 4 weken vooruit
voor naar achter en andersom
maar hopelijk toch niet links naar rechts en andersom
draairichting banden !!!
Inderdaad alleen voor naar achter en andersom. Zolang je het maar iedere 3/4000 mijl doet slijten alle banden ongeveer gelijk af. Plus, het geeft me recht op de 70000mijl garantie, die ik nodig ga hebben want na 4000mijl zijn ze al 1/6e afgesleten
voor naar achter en andersom
maar hopelijk toch niet links naar rechts en andersom
draairichting banden !!!
Inderdaad alleen voor naar achter en andersom. Zolang je het maar iedere 3/4000 mijl doet slijten alle banden ongeveer gelijk af. Plus, het geeft me recht op de 70000mijl garantie, die ik nodig ga hebben want na 4000mijl zijn ze al 1/6e afgesleten
110.000 km garantie op banden ?
overtuig die man even dat hij hier een filiaal moet openen !!!
Tot nu toe bij mijn S60 (2001) niet veel kraakjes gehad, één maal een
piepend koppelingspedaal bij intrappen, bleek na inspuiten van siliconenspray verholpen te zijn en het rammelen van los spul in de bak van de reserveband (eigen schuld)
Voor deze S60 zijn zulke kraakjes te verwaarlozen en kun je concluderen, dat deze wagen nog net zo goed is, als toen hij 7 jaar geleden van de fabriek kwam.
EEN DIKKE PLUIM IS OP ZIJN PLAATS VOOR DEZE S60.
Marius schreef:Realiseer je dat een auto op LPG altijd de eerste KM's op benzine rijdt.
Mijn Bifuel schakelt binnen een minuut over, denk ik. Zijn zeker geen km's.
Je moet als je zelf naar benzine bent overgeschakeld niet vergeten terug te schakelen. Dat kost wel geld.. :oops:
Ik heb tot nu toe drie nieuwe lease Volvo's gehad.
1) Een S40 2.0 (140 PK) op LPG. 200.000 km zonder problemen
2) Een S60 D5 (163 PK). 180.000 km. Voor garantie nieuwe injectoren, verder geen problemen. Een collega heeft na drie jaar de auto privé overgenomen. Hield er een iets andere rijstijl op na en heeft wel wat kosten gehad en een aantal keren langs de A4 gestaan.
3) Een S40 2.0 D. Slechts 102.000 meegereden omdat ik de files zat was. Ga nu met de trein naar het werk. Wel veel problemen in deze km's, vooral met de elektronica. Alles uiteraard onder garantie vervangen.
De 4e Volvo is een nieuwe S60 2.5T en heb ik privé aangeschaft. Ik heb voor deze auto gekozen, omdat ik zeer tevreden ben over de kwaliteit van mijn oude D5. Er is natuurlijk wel e.a. te koop wat "hoger"staat aangeschreven, maar daar hangt dan ook direct een ander prijskaartje aan. Een A4 met ongeveer het zelfde vermogen en opties gaat toch al snel richting de 60.000 euries. En is die dan veel beter?
Ik denk dat de onderhoudskosten sterk afhankelijk zijn van de rijstijl. Over de ruim 300.000 km in een Volvo met een rustige rijstijl heb ik geen extra onderhouds kosten (behalve de regulieren beurten en banden etc.) voor de leasemaatschappij gegenereerd. Ik heb ervaring met Mazda, Renault en Peugeot met vergelijkbare kilometrages. Alleen de 626-en gingen naar de garage voor een beurtje omdat dit volgens het boekje moest. Over de rest zullen we het maar niet meer hebben, hoewel de 206 GTI (2000) van mijn vrouw nu over de 210.000 staat en er nog geen noemenswaardige reparaties aan zijn geweest (afkloppen).
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
Ik heb met mijn D5 nu twee keer kosten gehad sinds de aanschaf in januari dit jaar. Had toen 171.000 km op de teller, inmiddels 187.000. Eenmaal airco kapot door kapotte condensator door steenslag. 525 euro. Daarna 180.000 km beurt, waarbij de bewegingssensor is vervangen van het alarm. Alles bij elkaar 630 euro. Ze gaven aan dat er teveel speling op de aircopomp zat, dus die reparatie zit eraan te komen: 800 euro. Verder waren mijn voorbanden schuin afgesleten. Al met al vallen die storingen en reparaties me een beetje tegen (behalve steenslag op die condensator, da's pech). We zien wel hoe hij zich volgend jaar houdt. Ik geniet wel van de auto!