na enige tijd afwezig te zijn geweest, een vrachtwagen chauffeur wilde mijn S80 eens van heel dichtbij bekijken.....

aangezien ik, toen ik nog in mijn S80 reed, soms wat jaloers naar die fraai gelijnde S60 keek, dacht ik eraan om me eens wat te gaan verdiepen in de wereld van de S60 maar dan wel op GAS :shock:
aangezien de de dieselprijs tot ongekende hoogten aan het stijgen is leek me dit een legitieme overweging......
meningen lopen uiteen van "gas is om op te koken" tot "ik wil nooit iets anders meer!!" zowel binnen als buiten dit forum.
een eigen ervaring lijkt me dus de enige oplossing aangezien de voors en tegens zich min of meer in evenwicht lijken te houden.
maar nu...mijn vra(a)g(en)....
vooral aan de S60 bifuel rijders, ik denk aan een bifuel aangezien de meesten er wel overuit zijn dat dit de meest betouwbare G3 motoren zijn.
maar ook aftermarket tips zijn meer dan welkom...
-zijn er onderdelen die na een bepaald aantal kilometers vervangen dienen te worden?
-zijn er onderdelen die vaak na een bepaald aantal kilometers de geest geven?
-is 200.000 km een soort magische grens? ik vind namelijk nogal wat auto's rond die stand. zit er dan iets kostbaars aan te komen?
-klopt het dat de BC geen verbruik aangeeft in een G3 wagen?
-is een toevoeging als flashlube aan te raden?
-is het beige interieur goed te reinigen? of is het vies=vies en niet meer te reinigen?
-hoe groot is de benzinetank in een bifuel(gas is 70 liter?)
-waarop moet ik letten als ik het onderhoudsboekje kontroleer, afgezien van het logische als beurten op tijd etc.
ik heb al twee dealers gebeld en die hadden geen zin of tijd om hierover met mij van gedachten te wisselen....

ook heb ik de zoek functie geraadpleegd maar zou graag van de bifuel rijders hun mening over deze zaken horen en een ongezouten mening hoor ik ook graag, maar dan wel enigzins onderbouwd.....
Ik hoor het graag, ik zou graag weer in een volvo stappen maar ben niet zeker meer over diesel.....
greetzzzz Bert.