Beste Forum bezoekers,
Ik zit al een hele tijd met mijn handen in het haar.
Mijn motor van mijn 850 T5 uit 94 slaat af en toe af.
Bij de garage hebben ze van alles al geprobeerd;
- uitlezen= labda sonde en klopsensor vervangen
- bobine vervangen
- rotor/verdelerkap inclusief bougies en kabels vervangen
- krukas rotatie sensor vervangen
Kortom een hele lijst met pogingen om het te verhelpen.
Het vreemde van het probleem is ook nog eens dat het niet
uit maakt of het warm of koud is en of de motor warm is.
En tevens zit er geen regelmaat in hoe vaak het gebeurd.
Motor en turbo zijn verder in top conditie, dus een electronisch
probleem ligt het meest voor de hand.
Mogelijk de complete ECU nog, maar daar moeten we eerst zeer zeker
van zijn, is een duur grapje!
Mogelijk is er een lezer die een soortgelijk probleem heeft meegemaakt of er van heeft gehoord.
Groeten Markus Kooijman
Afslaan motor 850 T5 "94
- Martijn1974
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 11.05.2008 - 09:37
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Ik heb dat in het verleden ook eens op een auto gehad, bleek toen in het contactslot te zitten.
mvg,
Martijn.
mvg,
Martijn.
2018 -heden: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
zoek op http://www.volvo850forum.nl eens naar 'relais 103'.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik kom er nu achter dat ik dit probleem waarschijnlijk ook heb gehad met mijn vorige 850. Ookal is het maar een keer of 5 gebeurd. De specialist waar hij onderhouden werd hield het ook op het contactslot.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik heb nog nooit een 850 zien uitvallen als gevolg van een defect contactslot. Wat dan gebeurt is dat je verlichting uitvalt en het ABS lampje aan gaat.HSRN850 schreef:Ik kom er nu achter dat ik dit probleem waarschijnlijk ook heb gehad met mijn vorige 850. Ookal is het maar een keer of 5 gebeurd. De specialist waar hij onderhouden werd hield het ook op het contactslot.
Spontane uitval of niet willen starten (zonder foutcodes) is 9 van de 10x relais 103 en de 10e keer de nokkenassensor.
Gr

Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km