F*ck*ng Steenmarters

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Mathy
2nd Gear member

Hallo safarigeel
safarigeel schreef:Ik zal eens proberen een WC-blok te hangen. (als ik nu maar geen last krijg van wildplassers....)
Je zou ook kunnen overwegen, om zelf "geursporen" onder de motorkap uit te zetten. :mrgreen:

Groetjes

Mathy
Iroll
6th Gear member

Schiet me in eenkeer een verhaal te binnen van jaren geleden. Een maatje van me werkte toendertijd bij Sam van Lingen, een Alfa dealer. Daar kwam een klant binnen waar een kat onder de motorkap had liggen te slapen. Die was tijdens het starten door de V-snaar gegrepen. Kon die de stukken kat overal tussen het motorblok vandaan pulken. Was een groot bloedbad onder de kap. Het was een groene, maar onder de kap een Ferrari rode....
Bombina
3rd Gear member

Maar misschien zitten hier in het centrum van Nijmegen ook wel marters.
Yep, in Nijmegen zitten ook Steenmarters. Biologiestudenten van de KUN hebben ze ooit gezenderd en gevolgd om meer te weten te komen over 'hun handel en wandel'.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Rob Sverige
Starter

Hej,

Ik ben op zoek naar een gebruikte schakelaar voor in de deur voor de elekrische ramen van een Volvo V 70 bj. '97.

mvh,

Rob
gertvanderspek
3rd Gear member

He Rob,

Wat heeft dit te maken met dit onderwerp?
Maestro
1st Gear member

Het WC blokje schijnt inderdaad goed te werken. Mijn ouders hebben die er ook in gehangen en sindsdien geen steenmartelaar bezoekjes meer gehad. Het moet dan trouwens wel een chloorblokje zijn (Glorix lijkt de beste). Voor het geld van zo'n ultrasoon ding kun je heel wat blikjes ophangen...
'01-'04: Volvo 850 2.5 Station 400.000km
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km

'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000)
:thumbup: Mistral Green :)
KM: 315.000+
safarigeel
2nd Gear member

Ik hem 'm gezien (de steenmarter).
Gisterennacht zag ik hem over straat schooien. Ik dacht eerst dat het een kat was, maar hij was slanker en had een enorme staart. Hij was ook veel sneller dan een kat. Een vreemde gewaarwording, zo in een woonwijk.
Ik zal het eens melden bij de gemeente om te kijken hoe ze hem gaan vangen. Ik zit niet te wachten op doorgeknaagde kabels/slangen.
Het schijnt dat die beesten een geurmarkering onder je motorkap leggen. Als er dan later een concurrent langskomt, wil die zijn eigen territoriumgeur leggen en kan dan zijn aggressie gaan afreageren op je rubberen onderdelen.
De bekleding van m'n motorruimte is intussen behoorlijk toegetakeld door zijn gekrab.
Ik hoop stiekem dat hij een dutje gaat doen op m'n poly-riem...
Ik heb alvast een WC-blokje opgehangen. ik had alleen geen idee welke geur hij nou smerig vindt. (als je pech hebt, houdt hij van citroenen)
Het is voorlopig een WC-eend geworden, ik zal er later een chlorixblok naast hangen.
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
Bombina
3rd Gear member

Ik hem 'm gezien (de steenmarter).

Dan ben je toch een van de weinigen die een steenmarter gezien hebben. Bijzonder toch?
Ik zal het eens melden bij de gemeente om te kijken hoe ze hem gaan vangen.
[-X Helaas, dat zullen ze niet doen. Het is een beschermde diersoort. Wel goed dat je bij de gemeente aanklopt, zij zijn de balie om burgers te helpen met dit soort problemen. Ik ben benieuwd of ze je advies geven waar jij mee uit de voeten kunt.
Kijk ook eens hier:http://www.vzz.nl/soorten/steenmarter/index.html

Sterkte met de overlast.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”