Hallo,
De deur hangt m.i. wat scheef en als ik de deur bij de handgreep optil zit er aardig wat speling in de scharnieren. Is hier iets aan te doen? Is er nog iets aan af te stellen?
Alvast bedankt.
Volvo 460 Portier bestuurderszijde sluit niet goed.
-
- 5th Gear member
JA, nieuwe scharnieren, spel;ing kun je er niet uit stellen.
Volgende keer iets vaker smeren
Volgende keer iets vaker smeren
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Kwekkel
- 1st Gear member
Bedankt, ja,...maar...ehhh...slik... ik heb de auto pas twee weken.
Heb hem als budget auto als 2e vervoermiddel erbij gekocht. Heb hem gekocht met de gedachte als ut maar rijdt.(nieuwe APK en belasting betaald door vorige eigenaar)
Blijkt mijn vrouw, zoon en ik eigenlijk ook wel erg enthousiast te zijn geworden over deze auto.:3some: (eerste Volvo, tel nu zelfs mee bij mijn collega's) Het blijkt ondanks zijn 16 jaar prima, nee, geweldig te rijden. Dus wil ik toch het een en ander aan renovatie gaan doen. Onderdelen zijn hier redelijk goedkoop en op de sloop kan je bijna onderdelen op de kleur van de auto uitzoeken.

Heb hem als budget auto als 2e vervoermiddel erbij gekocht. Heb hem gekocht met de gedachte als ut maar rijdt.(nieuwe APK en belasting betaald door vorige eigenaar)
Blijkt mijn vrouw, zoon en ik eigenlijk ook wel erg enthousiast te zijn geworden over deze auto.:3some: (eerste Volvo, tel nu zelfs mee bij mijn collega's) Het blijkt ondanks zijn 16 jaar prima, nee, geweldig te rijden. Dus wil ik toch het een en ander aan renovatie gaan doen. Onderdelen zijn hier redelijk goedkoop en op de sloop kan je bijna onderdelen op de kleur van de auto uitzoeken.
- Iroll
- 6th Gear member
Kijk eerst eens of het chassis niet uitgescheurd is waar de scharnieren aan het chassis gelast zitten. Dat gebeurt nogal eens als gevolg van metaalmoeheid. In dat geval moeten ze opnieuw gelast worden. Of, als je geluk hebt, alleen een paar nieuwe scharnier pinnen plaatsen om de speling eruit te halen. Anders zul je er toch nieuwe scharnieren in moeten zetten zoals Wim zegt, hij wordt er nl op afgekeurd bij de APK. Ze hebben het duidelijk over het hoofd gezien bij de laatste keuring.
- Kwekkel
- 1st Gear member
Hallo. Bedankt voor je reactie.
Het metaal ziet er niet uitgescheurd uit dus waarschijnlijk kan ik het oplossen met alleen scharnieren. Ik ga eens een poging wagen.
Wat betreft de APK: hier in Zweden gaat het in een hoop opzichten er behoorlijk anders aan toe. Bij mijn andere auto werd er een slang op de uitlaat gezet tijdens de keuring. Bleek de achterdemper verrot waardoor de slang met het laatste stuk pijp en stuk demper er af viel. Hoop lawaai maar tot mijn verbazing goedgekeurd en en op het rapport stond een advies vermeld om de demper de vervangen. Ook de rubbers van een as tussen stabilisatorstang en wieldraagarm waren totaal verdwenen maar ook slechts een reparatie advies. In Nederland kom je hiermee volgens mij niet mee weg bij de keuring. Dus zal die deur ook niet echt een probleem zijn. :roll:
Het metaal ziet er niet uitgescheurd uit dus waarschijnlijk kan ik het oplossen met alleen scharnieren. Ik ga eens een poging wagen.
Wat betreft de APK: hier in Zweden gaat het in een hoop opzichten er behoorlijk anders aan toe. Bij mijn andere auto werd er een slang op de uitlaat gezet tijdens de keuring. Bleek de achterdemper verrot waardoor de slang met het laatste stuk pijp en stuk demper er af viel. Hoop lawaai maar tot mijn verbazing goedgekeurd en en op het rapport stond een advies vermeld om de demper de vervangen. Ook de rubbers van een as tussen stabilisatorstang en wieldraagarm waren totaal verdwenen maar ook slechts een reparatie advies. In Nederland kom je hiermee volgens mij niet mee weg bij de keuring. Dus zal die deur ook niet echt een probleem zijn. :roll: