Via dit forum wil ik graag jullie meningen en adviezen horen over een aantal dingen.
Ik ben van plan om mijn S40 uit 2002 met 1.6 motor (met nog geen 23000 op de klok!!) in te ruilen voor een nieuwe C30 1.6 Advantage in de kleur Black Sapphire Metallic met de Ceryx 16" velgen.
Aangezien ik de auto privé aanschaf probeer ik het kostenplaatje uiteraard zo gunstig mogelijk te krijgen, vooral ook om de wederhelft over de streep te krijgen, zal erg moeilijk worden, die is nog dik tevreden met de S40, maar dat terzijde.
Ik weet inmiddels dat er op de Advantage geen fabrieksopties besteld kunnen worden maar dat er wel een aantal accessoires te leveren zijn, zoals mistlampen, rokerspakket, dakspoiler, parkeer sensoren en een USB interface etc. (klinkt gek maar mistlampen en parkeersensoren en USB interface zijn géén fabrieksopties, die kunnen later ook nog ingebouwd worden is mij verteld)
Mijn vragen aan jullie zijn de volgende:
Eerste vraag is gelijk een moeilijke en een heel persoonlijke, ik weet het, maar wat vinden jullie van dat zwart (dealer heeft een zwarte, nog helemaal in plastic op voorraad staan, dus kan wel heel snel leveren)
Anders geformuleerd: wat vinden jullie de mooiste metallic kleur voor een C30
Ja ik weet het, is persoonlijk maar toch :roll:
Is 1.6 motor vergelijkbaar met de 1.6 uit de S40? of heeft deze meer "pit"
zouden jullie op deze auto wel of geen dakspoiler bestellen
zouden jullie wel of geen mistlampen bestellen
met als 2e vraag hierbij, is zelfmontage redelijk makkelijk te doen, zit de bedrading er al en is er al een schakelaar voor aanwezig, ik zag namelijk dat de mistlampen en trouwens nog veel meer accessoires in België aanzienlijk goedkoper zijn dan bij ons!
hoe bevalt de standaard audio installatie, kan er toch niks aan wijzigen maar ben toch wel benieuwd hoe die klinkt.
zouden jullie parkeer sensoren achter bestellen of is dat zinloos, hoe is het zicht naar achter, moet zelf nog een proefrit maken maar wil graag jullie mening weten.
USB interface, zinvol? werkt het goed? of werkt alleen een kabeltje vanaf de Ipod ook goed? (nadeel, speelduur batterij denk ik) wel duur trouwens die interface :-x
is dat eventueel zelf in te bouwen of is dat een drama
Wat vinden jullie van die velgen, er is een beperkte keuze uit 3 modellen, welke weet ik niet predies maar wellicht raden jullie mij andere aan.
Hebben jullie nog andere tips, goede raad of adviezen (hou de S40 ofzo) laat het me weten.
Laatste vraag voor nu:
Wie zoekt er eventueel nog een leuke S40 met weinig km

ik hoop dat jullie mij advies kunnen en willen geven.
Theo