Hallo Volvo vrienden,
Ik ben de trotse eigenaar van een S70 2.5T van 98. Ik heb hier een LPG installatie in laten bouwen bij Mesman. Het eerste jaar geen enkel probleem, alleen maar genieten.
Echter de laatste weken heeft hij het soms moeilijk om te starten. Er is voldoende power van de accu, de startmotor gaat rond en het lijkt of hij aanslaat. Hij valt helaas direct weer stil. Na een aantal maal proberen lukt het uiteindelijk wel om te starten maar het lijkt mij niet normaal. Hij geeft ook geen enkele melding op de display.
Heeft iemand een suggestie?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Chris
Startproblemen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ik weet niet hoe het bij een gasinstallatie van een S70 is, maar bij mijn S40 start hij ongeacht tempratuur o.i.d op benzine. Na verloop van tijd gaat deze over op gas.
Waarom ik dit vertel; ervan uitgaande dat dit ook bij jou S70 gebeurd zou het dus iets met je benzine toevoer kunnen zijn / injectoren. Het kan ook zijn dat het relaid dat de switch gas / benzine regelt niet jofel is.
Waarom ik dit vertel; ervan uitgaande dat dit ook bij jou S70 gebeurd zou het dus iets met je benzine toevoer kunnen zijn / injectoren. Het kan ook zijn dat het relaid dat de switch gas / benzine regelt niet jofel is.
- LeonW
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
- Locatie: Drenthe
Het lijkt erop dat je sleutel niet goed correspondeert met de auto.
Heb je nog een reservesleutel? probeer die dan eens.
Als je nog een andere sleutel aan de sleutelbos hebt kan deze storen op de volvosleutel.
Heb je nog een reservesleutel? probeer die dan eens.
Als je nog een andere sleutel aan de sleutelbos hebt kan deze storen op de volvosleutel.
Volvo S70 2.5T
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
LeonW, klinkt ook logisch, maar... Gaat er dan geen lampje o.i.d branden?
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:43
- Locatie: Drachten
Bedankt voor jullie reacties.
De reserve sleutel had ik al getest. Probleem blijft. Ook hangt er geen andere sleutel aan de bos.
De LPG installatie is een van vialle, een lpi G3. Deze start uiteraard eerst op benzine om vervolgens op gas over te gaan.
Bij mijn vorige S70 is er eens storing geweest wat we ook niet konden vinden en dat bleek de pingelsensor te zijn, alleen heeft die volgens mij niets van doen met starten. Tevens lees ik het een en ander over de lucht massa meter, zou dat iets kunnen veroorzaken???
MVG
Chris
De reserve sleutel had ik al getest. Probleem blijft. Ook hangt er geen andere sleutel aan de bos.
De LPG installatie is een van vialle, een lpi G3. Deze start uiteraard eerst op benzine om vervolgens op gas over te gaan.
Bij mijn vorige S70 is er eens storing geweest wat we ook niet konden vinden en dat bleek de pingelsensor te zijn, alleen heeft die volgens mij niets van doen met starten. Tevens lees ik het een en ander over de lucht massa meter, zou dat iets kunnen veroorzaken???
MVG
Chris
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Huh? Als je startonderbreker geactiveerd blijft, dat gaat de startmotor toch niet eens rond?? :?: :roll:LeonW schreef:Het lijkt erop dat je sleutel niet goed correspondeert met de auto.
Heb je nog een reservesleutel? probeer die dan eens.
Als je nog een andere sleutel aan de sleutelbos hebt kan deze storen op de volvosleutel.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:43
- Locatie: Drachten
beide sleutels werken
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:43
- Locatie: Drachten
startonderbreker lijkt mij niet het probleem
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Misschien een hele stomme.... maar ik heb het eens gehad dat mijn benzinetank vacuum trok. Dan loop je rot te zoeken naar het euvel en achteraf bleek het dus maar een heel klein euvel te zijn.
Geloof je misschien niet maar dat was bij mij ooit eens het probleem van deze startproblemen die je nu beschrijft. Je merkt het snel genoeg, even de tankdop open. Hoor je geen gesis dan zal het wel meevallen.
Als je motor helemaal niet loopt lijkt mij de ontsteking het eerste waar ik na zou kijken.
Geloof je misschien niet maar dat was bij mij ooit eens het probleem van deze startproblemen die je nu beschrijft. Je merkt het snel genoeg, even de tankdop open. Hoor je geen gesis dan zal het wel meevallen.
Als je motor helemaal niet loopt lijkt mij de ontsteking het eerste waar ik na zou kijken.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- LeonW
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
- Locatie: Drenthe
Verschilt per type sommige starten wel en andere doen niks.Quota schreef:Huh? Als je startonderbreker geactiveerd blijft, dat gaat de startmotor toch niet eens rond?? :?: :roll:LeonW schreef:Het lijkt erop dat je sleutel niet goed correspondeert met de auto.
Heb je nog een reservesleutel? probeer die dan eens.
Als je nog een andere sleutel aan de sleutelbos hebt kan deze storen op de volvosleutel.
Volvo S70 2.5T
- LeonW
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
- Locatie: Drenthe
Hmmm wat het ook kan zijn is dat je LPi injectoren iets doorlekken zo krijg je dubbel mengsel en daar loopt ie niet op.
Ff een paar dagen alleen op benzine rijden en kijken wat ie dan doet.
En wat Ludo typt ff foutcodes uitlzen
Ff een paar dagen alleen op benzine rijden en kijken wat ie dan doet.
En wat Ludo typt ff foutcodes uitlzen
Volvo S70 2.5T
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:43
- Locatie: Drachten
ik heb hem inmiddels laten uitlezen bij de dealer, geen foutcodes. Rijd nu voor de tweede dag op benzine. Ik ga kijken of dit wat oplevert. Tankdop ook even eraf gehad maar er gebeurt niets.
Moet zeggen dat hij de laatste paar dagen geen problemen gaf. Het is net alsof je naar de tandarts gaat, als je er bent is de pijn weg.....................
Moet zeggen dat hij de laatste paar dagen geen problemen gaf. Het is net alsof je naar de tandarts gaat, als je er bent is de pijn weg.....................
- LeonW
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
- Locatie: Drenthe
Als het nu goed is vermoed ik toch dat er een of meerdere LPi injectoren doorlekken bij de lpg-specialist of Volvo-dealer kunnen ze hier wel achterkomen.
Als je zelf technisch bent kun je het ook zelf:
auto laten draaien op LPG / uitzetten / 1 voor 1 de Lpi injectoren loshaalen en met wat spuug of afwasmiddel controleren of er gas uit de injector ontsnapt.
Als je zelf technisch bent kun je het ook zelf:
auto laten draaien op LPG / uitzetten / 1 voor 1 de Lpi injectoren loshaalen en met wat spuug of afwasmiddel controleren of er gas uit de injector ontsnapt.
Volvo S70 2.5T
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:43
- Locatie: Drachten
Ik heb bij de volvo dealer een andere tip gehad.
De ring die om het contactslot zit die de handzender uitleest schijnt ook wel eens storing te geven. Aangezien op het mechanische deel n iets mis blijkt heb ik die ring vervangen, en wat denk je?
Tot nu geen problemen meer gehad. Ik ben benieuwd of het zo blijft.......
De ring die om het contactslot zit die de handzender uitleest schijnt ook wel eens storing te geven. Aangezien op het mechanische deel n iets mis blijkt heb ik die ring vervangen, en wat denk je?
Tot nu geen problemen meer gehad. Ik ben benieuwd of het zo blijft.......
- Double O V70
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13.07.2008 - 15:59
Beste Chris,
Ik heb net zo'n auto en ben er ook erg blij mee. Is het al opgelost? Zo niet, komt er bij het doorstarten ook zwarte rook uit je uitlaat? Wat je kunt proberen is om hem te gaan starten met de stekker van de luchtmassameter eraf. Kijken wat ie dan doet, als ie dan wel start, zij het enigszins onregelmatig dan is er een grote kans dat je LMM kapot is. Heb dat ook net meegemaakt, vandaar.
Mijn V gaat volgende week naar Mesman, nog tips?
Groeten Jeroen
Ik heb net zo'n auto en ben er ook erg blij mee. Is het al opgelost? Zo niet, komt er bij het doorstarten ook zwarte rook uit je uitlaat? Wat je kunt proberen is om hem te gaan starten met de stekker van de luchtmassameter eraf. Kijken wat ie dan doet, als ie dan wel start, zij het enigszins onregelmatig dan is er een grote kans dat je LMM kapot is. Heb dat ook net meegemaakt, vandaar.
Mijn V gaat volgende week naar Mesman, nog tips?
Groeten Jeroen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.12.2007 - 19:25
Probleem klinkt heel bekend. Starten==>gelijk afslaan==> door moeten starten om de auto aan de praat te krijgen.
Is bij mij (C70 2.4t, bj 99) opgelost door door de ring op de stuurkolom te vervangen die communiceert met de chip in de contactsleutel. Zelfde oplossing dus als VolvoS702.5lpgG3 meldde op 8 juli.
Met vriendelijke groet,
Paul
Is bij mij (C70 2.4t, bj 99) opgelost door door de ring op de stuurkolom te vervangen die communiceert met de chip in de contactsleutel. Zelfde oplossing dus als VolvoS702.5lpgG3 meldde op 8 juli.
Met vriendelijke groet,
Paul