Eind juni hield de motor van mijn V70 op met soepel lopen. Stationair rammelde de auto als een diesel en veel vermogen zat er niet in. Naar de dealer gereden en de auto aan de computer. Resultaat:
motor loopt onregelmatig (ja) en cilinder 2 loopt onregelmatig. De dealer had niet zo veel idee. "Eerst maar eens de bougies gaan vervangen..."
Heb ik niet gedaan. Ik heb eerst met een vakgarage contact gehad en de monteur verwachte een defecte bobine. Dat klopte. Die is vervangen en "ik rolde" weer als vanouds. Maar na twee weken begon dezelfde ellende weer. Weer aan de computer (nu maar niet meer naar die dealer, maar een "gewone" Volvo garage) en nu was cilinder 1 aan de beurt. Wederom de bobine kapot en vervangen.
Is dit een teken dat de volgende bobines ook naar hun grootje gaan? Volgens de garage gebeurt dit maar heel zelden dat een bobine kapot gaat, laat staan twee... :?
Bobines die kapot gaan?
- Maestro
- 1st Gear member
'01-'04: Volvo 850 2.5 Station 400.000km
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green
KM: 315.000+
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green

KM: 315.000+
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Laat de aarde van de bobine's even nakijken. 2 en 3 bobine's hebben een gezamelijke aarde dmv een schroefje vlak bij de bobine's misschien dat een van de twee schroefjes iet los zit. Even goed schoonmaken voor optimaal contact en goed vastzetten, misschien dat 't helpt.
- Carfreak
- 7th Gear member
Mijn Golf 5 had 45.000 km gelopen toen de eerste Bobine vervangen moest worden. Een veel gehoord probleem bij VW en Audi vertelde de Dealer mij.
Ik weet alleen niet meer welk merk bobine erin zat. Mischien wel dezelfde als in een Volvo?
Ik weet alleen niet meer welk merk bobine erin zat. Mischien wel dezelfde als in een Volvo?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
Bij mijn vorige auto een VW sharan 1.8T zijn alle bobines (4x) vervangen.Geintregeerde onstekingsmodule noemen ze dat.De bobines gaan kapot door de hitte van het motorblok en de afdekkingskap over het motorblok houdt de warmte vast. Staat wel fraai, maar heeft wat minder prettig kanten. De bobines worden hierdoor afgedekt en behoorlijk warm. Vroeger zat de bobine gewoon naast het motorblok hadden ze ook minder last van de warmte.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
-
- 3rd Gear member
Had exact hetzelfde. Inhouden bij gasgeven, onregelmatig lopen en bij doortrappen het motormanagementlampje branden. Naar de dealer. Bleek na controle 1 bougie verbrand. Alle 5 maar vervangen en rijden. Liep als een zonnetje. Na 2 weken hetzelfde euvel en bleek de bobine van die cilinder kapot. Vervangen. Na 2 weken de volgende bobine en die ook vervangen. Weer 120 euro armer. 3 weken later weer een bobine. Heb alle bobines maar vervangen. Zelf doen kan makkelijk en 1 bobine is rond de 70 euro. Komt weinig voor volgens de Volvo dealer.Maestro schreef:Eind juni hield de motor van mijn V70 op met soepel lopen. Stationair rammelde de auto als een diesel en veel vermogen zat er niet in. Naar de dealer gereden en de auto aan de computer. Resultaat:
motor loopt onregelmatig (ja) en cilinder 2 loopt onregelmatig. De dealer had niet zo veel idee. "Eerst maar eens de bougies gaan vervangen..."
Heb ik niet gedaan. Ik heb eerst met een vakgarage contact gehad en de monteur verwachte een defecte bobine. Dat klopte. Die is vervangen en "ik rolde" weer als vanouds. Maar na twee weken begon dezelfde ellende weer. Weer aan de computer (nu maar niet meer naar die dealer, maar een "gewone" Volvo garage) en nu was cilinder 1 aan de beurt. Wederom de bobine kapot en vervangen.
Is dit een teken dat de volgende bobines ook naar hun grootje gaan? Volgens de garage gebeurt dit maar heel zelden dat een bobine kapot gaat, laat staan twee... :?
Ben het eens met de slechte plaats van de bobines. Vroeger had je er één en naast het blok. Nu 5 en bovenop het blok onder een afschermkap. Heeft met emissie eisen te maken die bobines per cilinder werd verteld. Maar daar worden ze bloedheet. En dan mogen ze na een jaartje of 8 best wel stuk gaan. Tenminste, als de vorige eigenaar ze ook al niet vervangen heeft.
Ben benieuwd naar de hoeveelheid reacties van dit probleem.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm