Hallo,
Ik heb een V50 2.4i (170pk) op het oog, 170.000 km.
Is hiervoor een gasinstallatie G3 in te bouwen?
Er zijn nauwelijks tweedehands V50 te vinden op gas. Zoals ik begrepen heb komt dit omdat Volvo enkele jaren terug geen gas meer af fabriek inbouwde :?
De 2.4i motor is toch dezelfde als in de V70 hangt, dus lijkt het me gewoon mogelijk??
Hopelijk zie ik wat reacties.
Groetjes,
Een nu nog XC rijder
Gasinbouw V50 2.4i
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de minimale hoeveelheid V50's op gas zou je mogelijk aan het denken moeten zetten
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
daar is hij zonder "nadere kunstgrepen" idd net zo ongeschikt voor gasXC70_D5 schreef:Ja, dat zet me inderdaad aan het denken.
Al vraag ik me af of de 2.4 motor niet geschikt is. Die hangt toch ook in de grotere Volvo's?
@Bart is altijd een beetje negatief over gas.
Tja 
MAAR: het kan gewoon, tik even LPG in bij zoek.
Jouw vraag is hier al heel veel gesteld.
En ja het is idd dezelfde motor als S60, S80 en V70.
Flashlube bij op laten bouwen en gaan met die (LPG) auto.

MAAR: het kan gewoon, tik even LPG in bij zoek.
Jouw vraag is hier al heel veel gesteld.
En ja het is idd dezelfde motor als S60, S80 en V70.
Flashlube bij op laten bouwen en gaan met die (LPG) auto.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
auto's zijn hier duurder dan in België, de waardevermindering door gasmontage komt hier dus harder aan.Ludo schreef:hier in Belgie rijden er zat rond.
waarom zou het in Nederland dan niet kunnen.
zo speciaal zijn jullie nu ook weer niet.![]()
Gas Volvo's zijn hier zeer lastig verhandelbare objecten
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Denk dat er zometeen uiteindelijk toch meer vraag naar Gas gaat komen.
Zag overigens onderweg (spanje-nl) heel veel citroens met gas
Zag overigens onderweg (spanje-nl) heel veel citroens met gas
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Heb je een foto van een Citroén V50?
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
en wat heeft dit te maken met 'ongeschikt' waar je steeds mee uitpakt?.bart simpson schreef:auto's zijn hier duurder dan in België, de waardevermindering door gasmontage komt hier dus harder aan.Ludo schreef:hier in Belgie rijden er zat rond.
waarom zou het in Nederland dan niet kunnen.
zo speciaal zijn jullie nu ook weer niet.![]()
Gas Volvo's zijn hier zeer lastig verhandelbare objecten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 13:28
Dat is eigenlijk het enigste waar ik mee zit.
De 5 cylinder die in een V50 hangt is er toch al een van de oude stempel, met neem ik aan wat modificaties in de loop der jaren.
Ik neem aan dat een V70 van pak 'm beet bouwjaar 2005 toch voorzien is van dezelfde 2.4i moter die in datzelfde jaar in de V50 hangt.
Als het voor een V50 niet financieel lonend is geweest om een gasinstallatie in te bouwen, dan begrijp ik het. Als het technisch maar mogelijk is zonder veel problemen (kan toch per auto verschillen, dat weet ik wel)
De 5 cylinder die in een V50 hangt is er toch al een van de oude stempel, met neem ik aan wat modificaties in de loop der jaren.
Ik neem aan dat een V70 van pak 'm beet bouwjaar 2005 toch voorzien is van dezelfde 2.4i moter die in datzelfde jaar in de V50 hangt.
Als het voor een V50 niet financieel lonend is geweest om een gasinstallatie in te bouwen, dan begrijp ik het. Als het technisch maar mogelijk is zonder veel problemen (kan toch per auto verschillen, dat weet ik wel)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zonder verdere aanpassingen is een 2.4 ongeschikt, toch weten ook de gasrijders hier dat het vervangen van een cilinderkop bij het rijden op gas niet echt ongewoon is, dat laatste kom ik bij zowel benzines als diesels niet tegen.Ludo schreef:en wat heeft dit te maken met 'ongeschikt' waar je steeds mee uitpakt?.
Er zijn hier een aantal enthousiasten op het forum die op gas rijden, garanderen dat het heel blijft willen/zullen/kunnen zij alleen ook niet.
Er staan 3 stuks V50 op lpg te koop op www.gaspedaal.nl, allen met relatief lage kilometerstanden, vast omdat het zo goed beviel.
De 5 cilinder die in zowel de V50 als de V70 geleverd wordt is een wezenlijk andere dan diegene die in de 850 zat en die probleemloos tonnen op gas aankon
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Dan verkoop je hem toch aan een Belg !!! Mijn XC70 gaat eind deze maand ook op gas. (LPi met flashlube) waardevermindering of niet. Als ik 200000 km op gas kan rijden ben ik al lang blij. Tegen dan kan ik met de winst tov benzine een nieuwe motor betalen en nog een paar mooie reisjes maken,...bart simpson schreef:auto's zijn hier duurder dan in België, de waardevermindering door gasmontage komt hier dus harder aan.Ludo schreef:hier in Belgie rijden er zat rond.
waarom zou het in Nederland dan niet kunnen.
zo speciaal zijn jullie nu ook weer niet.![]()
Gas Volvo's zijn hier zeer lastig verhandelbare objecten
Wim
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 13:28
De basis van die motor zal toch wel gelijk zijn gebleven. Neem aan de rest kwalitatief dus niet...bart simpson schreef:zonder verdere aanpassingen is een 2.4 ongeschikt, toch weten ook de gasrijders hier dat het vervangen van een cilinderkop bij het rijden op gas niet echt ongewoon is, dat laatste kom ik bij zowel benzines als diesels niet tegen.Ludo schreef:en wat heeft dit te maken met 'ongeschikt' waar je steeds mee uitpakt?.
Er zijn hier een aantal enthousiasten op het forum die op gas rijden, garanderen dat het heel blijft willen/zullen/kunnen zij alleen ook niet.
Er staan 3 stuks V50 op lpg te koop op www.gaspedaal.nl, allen met relatief lage kilometerstanden, vast omdat het zo goed beviel.
De 5 cilinder die in zowel de V50 als de V70 geleverd wordt is een wezenlijk andere dan diegene die in de 850 zat en die probleemloos tonnen op gas aankon
Het geluid is anders wel hetzelfde gebleven, dat was met die 850 wel werelds trouwens.
Dus een V50 benzine met 170 pk op gas laten lopen is niet verstandig?
Heb even op gaspedaal.nl gekeken, zo'n 1.8 een beetje ondergemotoriseerd vind ik. En inderdaad verdacht lage kilometerstanden..
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De basis is zeker niet gelijk, de onderblokken van een V50 en van een V70 zijn zeer verschillend qua maatvoering en de kop is anders qua constructie, dat zegt overigens weer niets over kwaliteit.
Wat ik er overigens voor belang bij hebben om gas te ontraden? ik zie beroepsmatig de nadelen en de ontevreden Volvorijders.
Wat ik er overigens voor belang bij hebben om gas te ontraden? ik zie beroepsmatig de nadelen en de ontevreden Volvorijders.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
- Er zijn ook zat diesels te vinden met lage kilometerstanden.
- Ik denk dat een LPI installatie een waardeverMEERdering opleverd. Diesel wordt alleen maar duurder tenopzichte van benzine/lpg. Je ziet 2de hands vele diesels staan met lage kmstanden en goedkoper dan lpg broers.
- Ik ken ook D5'jes met kapotte koppakking.
Nogmaals. Een motor gaat niet kapot van LPG. De motor wordt warmer onder dezelfde omstandigheden dan benzine. Is jou rijstijl 100% stampen zoals de meeste dieselrijders doen. Dan is LPG niets voor jou, de motor slijt dan vele malen sneller op LPG dan op benzine. Flashlube is een prima alternatief om kleppen gesmeerd te laten. Mijn inzien niet echt nodig, maar voor e150,- extra is dit ook niet het probleem. Dat is 2x je benzinetank vullen.
De motor wordt wel storingsgevoeliger. Benzine is sowieso al storingsgevoeliger dan diesel. LPG maakt het alleen maar erger, je plaatst immers meer onderdelen op het motorblok die kapot kunnen gaan.
De nieuwere 2.4blokken van Volvo hebben geen hydraulische kleppenstoters meer. Hierdoor moet je goed rekening houden met de kleppenstanden. Dit tijdens LPG inbouw na laten meten. Dan iedere 25.000km. Mijn Volvo heeft tijdens zijn LPG verhaal geen kleppen meer hoeven te stellen. Deze staan nog steeds prima.
Het voordeel is dat olie en het inwendige van het motorblok veel schoner blijft bij LPG dan bij benzine of diesel blokken.
Laat je niet gek maken door persoonlijke gevoelens voor of tegen LPG. LPG heeft bij sommige mensen een erg slechte vooroordeel. Andere mensen zien alleen maar het voordeel. Het is als zovaak een gulle middenweg.
Bel een aantal LPG deskundigen (Mesman Son bijv). Deze zeggen natuurlijk allemaal dat het kan en geen problemen opleverd. Bel ook wat Volvo dealers, die zeggen natuurlijk allemaal dat het niet kan. Als er namelijk problemen zijn dan mogen zij het uitzoeken terwijl ze alle gezeur meekrijgen. Ik denk als je alle pro's en con's bij elkaar opteld dat je een beetje realistisch bent over LPG.
Maar LPI in een 2.4 van Volvo.... Moet gewoon kunnen en 4ton zonder problemen draaien. Ligt wel aan de installatie, onderhoud en rijstijl.
- Ik denk dat een LPI installatie een waardeverMEERdering opleverd. Diesel wordt alleen maar duurder tenopzichte van benzine/lpg. Je ziet 2de hands vele diesels staan met lage kmstanden en goedkoper dan lpg broers.
- Ik ken ook D5'jes met kapotte koppakking.
Nogmaals. Een motor gaat niet kapot van LPG. De motor wordt warmer onder dezelfde omstandigheden dan benzine. Is jou rijstijl 100% stampen zoals de meeste dieselrijders doen. Dan is LPG niets voor jou, de motor slijt dan vele malen sneller op LPG dan op benzine. Flashlube is een prima alternatief om kleppen gesmeerd te laten. Mijn inzien niet echt nodig, maar voor e150,- extra is dit ook niet het probleem. Dat is 2x je benzinetank vullen.
De motor wordt wel storingsgevoeliger. Benzine is sowieso al storingsgevoeliger dan diesel. LPG maakt het alleen maar erger, je plaatst immers meer onderdelen op het motorblok die kapot kunnen gaan.
De nieuwere 2.4blokken van Volvo hebben geen hydraulische kleppenstoters meer. Hierdoor moet je goed rekening houden met de kleppenstanden. Dit tijdens LPG inbouw na laten meten. Dan iedere 25.000km. Mijn Volvo heeft tijdens zijn LPG verhaal geen kleppen meer hoeven te stellen. Deze staan nog steeds prima.
Het voordeel is dat olie en het inwendige van het motorblok veel schoner blijft bij LPG dan bij benzine of diesel blokken.
Laat je niet gek maken door persoonlijke gevoelens voor of tegen LPG. LPG heeft bij sommige mensen een erg slechte vooroordeel. Andere mensen zien alleen maar het voordeel. Het is als zovaak een gulle middenweg.
Bel een aantal LPG deskundigen (Mesman Son bijv). Deze zeggen natuurlijk allemaal dat het kan en geen problemen opleverd. Bel ook wat Volvo dealers, die zeggen natuurlijk allemaal dat het niet kan. Als er namelijk problemen zijn dan mogen zij het uitzoeken terwijl ze alle gezeur meekrijgen. Ik denk als je alle pro's en con's bij elkaar opteld dat je een beetje realistisch bent over LPG.
Maar LPI in een 2.4 van Volvo.... Moet gewoon kunnen en 4ton zonder problemen draaien. Ligt wel aan de installatie, onderhoud en rijstijl.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
400.000 probleemloze kilometers in een V50 op gas heeft nog helemaal niemand op zijn naam staan en is dus een aanname.
@laptom, als jouw ervaringen op gas uitsluitend ervaringen in een 440 zijn plaatst dat je niet in de positie om dergelijke aannames te doen, en nogmaals, wat zou mijn belang zijn om zaken te zwartgallig voor te stellen?
@laptom, als jouw ervaringen op gas uitsluitend ervaringen in een 440 zijn plaatst dat je niet in de positie om dergelijke aannames te doen, en nogmaals, wat zou mijn belang zijn om zaken te zwartgallig voor te stellen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 13:28
Nou laptom, een heel verhaal, bedankt.
Ik geloof ook zeker dat het moet kunnen, enkele tonnen met een 2.4. Veel doorgassen is zowieso niet goed met een LPG dacht ik, dat verhaal ben ik al meer tegengekomen. Hogere temperaturen van het motorblok.
Ik vraag me wel af waarom volvo destijds gestopt is met het inbouwen van LPG installaties? Vertrouwde Volvo haar eigen motors niet meer of was er simpelweg te weinig vraag naar. Diesel is natuurlijk ontzettend in opmars geraakt enkele jaren terug.
Ik geloof ook zeker dat het moet kunnen, enkele tonnen met een 2.4. Veel doorgassen is zowieso niet goed met een LPG dacht ik, dat verhaal ben ik al meer tegengekomen. Hogere temperaturen van het motorblok.
Ik vraag me wel af waarom volvo destijds gestopt is met het inbouwen van LPG installaties? Vertrouwde Volvo haar eigen motors niet meer of was er simpelweg te weinig vraag naar. Diesel is natuurlijk ontzettend in opmars geraakt enkele jaren terug.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
En dat is weer een puur lokaal verschijnsel, want kijk naar zweden en zwitserland, waar meer benzines rondrijden. Heeft alles te maken met de manier van tax-heffing op brandstoffen inn onze streken.XC70_D5 schreef:...
...
Diesel is natuurlijk ontzettend in opmars geraakt enkele jaren terug.