Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
DeNNiS_
4th Gear member

mij 480 ook net zo snel als VR6

maar me 480 heeft goeie wegligging dus dat wilt wel :)

begint er overgens al netjes uit tezien!
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
gvanminnen
4th Gear member

Vanmiddag me achterbank eruit gehaald :D, omdat me achterbanden aanslepen. Had gelezen hier op het forum dat je 17 inch en 205 breed kwijt kon maar dat gaat dus niet helaas.

Slepen alleen aan al ga ik hard over een hobbel en hoef dit dus zeker niet met iemand achterin te proberen dus dan maar alles eruit.
Reserve wiel is er ook uit en neem wel een busje schuim mee:D

Vacuum van de rembekrachtiger ook vervangen, deze was iets te kort geworden, omdat de veerpootbrug in de weg zat.

Komen ook nog wel foto's van.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
gvanminnen
4th Gear member

Vanochtend vertrek ik naar me werk en hoor tijdens het rijden een electrisch motortje draaien. Dacht eerst me antenne, maar klonk toch iets anders. Blijft er dus 1 ding over me brandstofpomp. Aangekomen bij me werk dacht ik er niet meer aan en moest wat dingen uit laden. Na 2 uur wil ik weg niet starten, accu leeg.
Gestart met kabels en sloeg gelijk aan. Rijden na 5 minuten stotteren en geen vermogen. Even later bij ongelijk had ineens geen stuurbekrachtiging. Daarna weer bijna ongelijk geen rembekrachtiging. Schrok me dood.

Elk stoplicht viel die bijna uit, moest hem met gas aan houden. Afremmen koppeling en remmen en gassen om hem aan te houden, was gewoon gevaarlijk.

Kwam thuis aan en sloeg direct af toen ik gas los liet en kom hem in het parkeervak duwen.

Zag zo gauw niet op internet een goede 2ehands brandstofpomp en heb me auto nodig eind van de week. Dus weg gebracht naar de volvo dealer.
Hopelijk niet de hoofdprijs.

Raar is tijdens het rijden dat alles uitviel ook de boordcomputer, want auto zo toch voldoende stroom direct af moeten geven toch?

Hoop hem gauw terug te hebben en jullie horen het nog.
gvanminnen
4th Gear member

Kreeg te horen dat de dynamo niet meer goed was. Vond het vreemd, want brandstofpomp deed anders als normaal en vlotter niveau klopte niet.
Monteur had dus niet mijn klacht gelezen op de bon en blind aan de auto begonnen. Dynamo was niet meer goed volgens hem. Reed sind 2 weken geleden anders wel met 2 versterkers rond die het altijd uitstekend deden. Vreemd! Maar hij had hem gemeten en was kapot, oke. Ik naar me auto, net 400 euro betaald, stap in en start de auto en blijft die bijna niet stationair lopen en alles trilt. Nog steeds zelfde probleem en kon bijna geen gas geven.

Nu was het de luchtklep die stationair lucht in het spruitstuk toevoert. En hij zei dat het normaal is dat je de brandstofpomp altijd hoort. Ik achterdeur open ik zeg en nu dan. Nu hoor je toch ook niks, vent keek een beetje raar en snapte het zelf ook niet. Als de brandstofpomp het was liep die ook niet stationair zei die. Monteur sprak zichzelf steeds tegen en verzon weer een ander mooi verhaaltje.

Ik heb hem maar weer laten staan, omdat ik me auto toch nodig heb af en toe. Gaat denk ik heel veel geld kosten, want ze vervangen maar hier en daar wat! Heb er dus ook helemaal geen vertrouwen meer in, overal kom je oplichters tegen, omdat ze alleen maar aan geld verdienen denken.

Morgen hoor ik meer en jullie dus ook.
MDA
5th Gear member

irritant die monteurs die wel iets vervangen, terwijl je problemen blijven...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
gvanminnen
4th Gear member

Vandaag hebben ze er weer naar gekeken. '' Cis klep'' was erg vervuilt maar werkte wel. Luchtklep die de lucht regelt als die stationair loopt.

Hiervan ging die beter lopen zeiden ze. Stationair hebben ze opgeschroeft, terwijl ik dat niet wilde, want daarmee omzeil je het probleem. Zei hoeveel toeren nu dan, ja 8 a 900 toeren, dacht oke mooi. Auto starten, tuurlijk 1200 toeren. Maar had haast en was al te laat ben ik weg gegaan.

Ze konden niet in me computer komen, om fouten uit te lezen en op te lossen. Als dit wel kon, konden ze het probleem in orde maken.
Hij is gechipt bij RICA dus denk dat hier de problemen vandaan komen.
Ga van de week contact met ze opnemen en vragen of ze het kunnen oplossen. Want echte volvo dealer moet wel me computer kunnen uitlezen.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

mijn 440 turbo kan ik ook niet uitlezen met de systeemtester, zit geen Pin op de 2e positie (ECU). Maar ik snap je probleem niet helemaal, heb je nu problemen met je stationaire toerental? Te hoog of juist te laag? Als ie te hoog is, heb je veel kans dat je ergens valse lucht aanzuigt, veel slangetjes drogen uit en gaan scheuren.
gvanminnen
4th Gear member

Hij liep eerst helemaal niet stationair sloeg uit of het schommelde heel erg heen en weer.

Nu loopt hij weer en net een stukje gereden. Heb wel volle vermogen maar stationair 1200 toeren. Stond even stil en gaf wat gas een paar keer en toen liep die weer 900 toeren. Motor aan en weer uit toen liep die weer 1200 toeren.

Ik dacht ook valse lucht, want dacht ook dat ik zoiets hoorde. Die monteur zei dat het geluid normaal was en niks hoorde. Dan zal het wel.

Eerst naar Rica en dan weer verder kijken.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

1200 toeren stationair komt mij heel bekend voor, ik heb best een poos gezocht voordat ik het vond. Bij mij waren de slangetjes die naar en van het aktieve koolstoffilter liepen verrot. Ook meteen alle andere meegepakt die op het spruitstuk zitten. loopt nu weer mooi 950rpm :D
gvanminnen
4th Gear member

Wat is dat en waar zit dat filter?

Ben niet zo handig met auto's en weet ook niet waar alles zit, dus als je het wat duidelijker wil omschreven, schilt dat de helft voor mij.

Alvast bedankt.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Rechts voor onder de bumper zie je een grote zwarte pot hangen, dit is het zogenaamde koolstof-filter. Deze filter filtert de benzine dampen die in de tank zit, het overige gaat terug naar je inlaat-traject voor een schoner milieu. Er lopen dus slangetjes van je inlaatspruitstuk naar dat filter toe, die kunnen gescheurd zijn. Ik zou eerst de aansluitingen bekijken die op de linkerkant van je inlaatspuitstuk zitten, deze gaan vaak als eerst stuk. ook bij je gasklep zitten een tal slangetjes die vaak stuk gaan. Hopelijk ben ik duidelijk genoeg, schrijven is niet mijn sterkste 'ding' om te doen.
gvanminnen
4th Gear member

Ok het is al een stuk duidelijker, bedankt hiervoor.

Kan ik die slangen die van me spruitstuk naar dat filter lopen ook dicht maken. En die slangen vanaf dat filter in een ander potje laten lopen.

Misschien dat me motor dan ook minder vervuilt raakt en minder problemen krijg.
gvanminnen
4th Gear member

Laat dat wel orgineel en proberen alle slangen te vervangen zo gauw mogelijk.
Al beetje gekeken onder de motorkap en kwam een probleem tegen.
Monteur had de ' CIS klep'' schoongemaakt en hieraan zit een plastic zwart ding met een vacuum slang. Het slangeklemmetje was ervan af en dus veel mij dit op. Hebben ze natuurlijk los gehad om de klep schoon te maken.
Maar nu is de aansluiting van het slangetje afgebroken. :redhotevil:

Weet niet waarvoor die dient, maar moet wel in orde komen.

Bracht hem naar een volvo garage/dealer, omdat ik goed geholpen wilde worden. Ze vervangen niet het goede en slopen de rest.
gertvanderspek
3rd Gear member

Je heb een mooie auto. Maar kun je auto dan niet beter bij een volvo speciaallist brengen.
Deze hebben vaker de oudere volvo in onderhoud en daar ook meer kennis van.
arjen-440
3rd Gear member

ja zo werkt dat dus niet he
die nieuwe dynamo dr af en die oude er weer op
en verder zoeken naar het probleem raar gelul allemaal.
Met dat soort dingen moet je niet akkoord gaan!
gvanminnen
4th Gear member

Het is een bekende volvo dealer en de enige hier in de buurt.
Vanmiddag langs geweest en monteur werd erbij gehaald. Ik vertellen dat die nog steeds slecht loopt en dat die vacuum aansluiting was afgebroken en hij rende zo'n beetje gelijk naar het kantoortje en zei ik bestel wel een nieuwe. Monteur was zenuwachtig en chef kwam aanlopen. Ik vertelt dat die monteur maar wat loopt te balle en wat afgebroken had en maar even met kit had vastgezet en mij weer weg stuurt met nog steeds geen goede auto.

Onderdeel bestelt die en zet die erin voor mij. Of die dan goed loopt weet ik nog niet.
Kan je een losse dynamo nog doormeten of die goed is, want dan vraag ik hem terug. Als ze hem nog wel hebben.
ronaldje
2nd Gear member

beetje raar verhaal dit

ik zou zeggen als je stuurbekrachtiging er mee op houd en de electronica
is toch gewoon je multiriem eraf,met als gevolg accu leeg

gevolg de stuurberachtigingpomp zit op die riem en je dynamo ook
wel raar is liep de motortemperatuur niet hoog op /ging er geen lampje branden?

het kan zijn dat het iets anders is ,maar ik denk dat je garage hier een slaatje uit wil slaan
gvanminnen
4th Gear member

Zag niks meer branden, want boordcomputer viel uit. Dus zat ook zeker iets niet goed in het stroomcircuit.
Kan het nu toch niet meer terug draaien. Hopen dat die dinsdag in orde is.

Volgens mij hebben ze ook flink lopen gassen met me auto, want had een verbruik van 1 op 6 :shock: Krijg je alleen voor elkaar als je volgas geef.

Het is een goede les, ga nooit meer naar een volvo dealer.
EvolvE
5th Gear member

gvanminnen schreef:
Onderdeel bestelt die en zet die erin voor mij. Of die dan goed loopt weet ik nog niet.
Kan je een losse dynamo nog doormeten of die goed is, want dan vraag ik hem terug. Als ze hem nog wel hebben.
Een losse dynamo kan je zeker doormeten/testen! Dit werkt meestal beter dan
doormeten op de auto. Waar ik werk hebben ze een uitgebreide
dynamo / startmotor testbank. Kom maar eens lang zou ik zeggen!

Erwin
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
sjoerdb
5th Gear member

dat lage verbruik krijg je ook als je de motor stationair laat draaien als je niet rijdt. hij meet dan wel verbruik maar geen kilometers. niet meteen het verkeerde gaan denken dus!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”