Hoort hier een slang?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
LuukNL
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 13.08.2006 - 12:37

Hallo,

In de behuizing van de ECU unit zit een opening, het klijkt alsof hier een slang op hoort, maar er zit nu niets. Kunnen jullie mij verder helpen?
Ik heb in een ander forum een topic gevonden, daar heb ik deze foto afgehaald. De meningen daar waren verdeeld, en ik weet nu eigenlijk nog niets. Het lijkt mij vreemd dat de behuizing zo open staat, er kan eenvoudig vuil in komen, en dat lijkt mij toch niet de bedoeling.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Daar hoort een plastic buis die naar het front loopt in een Z-vorm (tweemaal een haakse bocht). Dit is om de ECU te koelen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
S60 170pk Lpi
4th Gear member
Berichten: 506
Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17

Volgens mij ontbreekt deze ook bij mij ::?
Gebruikersavatar
ICEFOX
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
Locatie: Wijhe

Zie pijpje http://www.icefox.nl/vadis/ceu_ec.pdf

Er mist inderdaad wat...
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

edraket schreef:Daar hoort een plastic buis die naar het front loopt in een Z-vorm (tweemaal een haakse bocht). Dit is om de ECU te koelen.
Met dat koelen zal het wel meevallen want de opening binnenin de buis is helemaal afgesloten :!:
Bij mij heeft er in ieder geval nooit een buis op gezeten.....
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die hoort er volgens mij ook niet op voor NL (of ik heb er 20 staan waar hij gejat is)
Volvo for life
LuukNL
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 13.08.2006 - 12:37

Alvast bedankt voor het meekijken,

het lijkt erop dat er verschillende mogelijkheden zijn:

met buis, en opening
zonder buis, wel opening
zonder buis, zonder opening

Die van mij is in ieder geval open, ik kan zo mijn vinger tegen de unit duwen.

Ik heb ook even gebeld met Toncar, volvospecialist, volgens hen zijn er inderdaad in eerdere series buizen gebruikt, waren ze later zonder buis, en zijn ze nu helemaal dicht.

Luuk
Gebruikersavatar
Gertjan R
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
Locatie: Paterswolde

Kan het zijn dat ik 'm er eerst wel op had zitten, maar dat deze na het vervangen van de koelventilator-unit (terugroepactie wegens brandgevaar) kwam te vervallen?
BMW 530D Touring HE 2011
V70N 2.4T 2000
V70 2.5 1998 459.000 km
V70 D5 Summum geartronic 2008
Audi A4 2.4 cabrio
V70 edition II D5 geartronic 2005
LuukNL
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 13.08.2006 - 12:37

Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat ik hem wel eens heb losgemaakt om een lampje te vervangen, maar ja, de leeftijd begint ook z'n tol te eisen..

klinkt wel aannemelijk
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Hier ook zonder buis, en gesloten unit. Er zit wel een xenon ballast tegen aan geplakt :D
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Rampjaar
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 26.05.2008 - 16:56

Hallo,
Ook ik ben sinds kort de trotse bezitter van een V70 van 8/2000. Italiaanse herkomst via Nederlandse kennis van een bekende. 162.000 km. “Ik verkoop hem als nieuw”, had de kennis gezegd, “voorlopig geen reparaties te verwachten”. Een 30.000 km-beurt laten geven door een Volvo-garage. Meerdere keren gebeld voor toestemming om een onderdeel te vervangen of te repareren, anders dan was afgesproken, zoals banden, distributieriemen en remmen. Hij bleek rechtsvoor behoorlijk in elkaar gezeten te hebben. Diverse onderdelen door de uitdeuker op z’n boerenfluitjes teruggeplaatst. Niet altijd even zachtzinnig. Immers, het is behoorlijk krap onder de kap van een vijfcilinder 2,5 D.

Ook het huis van de ECU. Bij mij mist de buis ook. “Hoort zo”, zeiden ze bij Volvo. “Maar ook de bodem van het huis mist.”, zei ik. “Niet belangrijk, als de ECU het maar doet!” Niets tegen in te brengen, toch.

Bij thuiskomst eens goed bekeken. Onder aan het huis, dat uit drie horizontale delen bestaat, zit, diagonaalsgewijs tegenover de stomp die op de foto van LuukNL zichtbaar is, een andere stomp. Iets verderop bengelt vrij in de lucht, heel dicht in de buurt van de distributieriem, een andere slang die volgens mij ooit op het huis van de CMU was aangesloten. Voor koeling?
Binnenkort met nieuw ontdekte problemen weer naar de Volvo-garage terug en dan zal ik hun eens vragen hoe het (zat) zit.

Weet iemand van de forumbezoekers hoe het precies is?

Rampjaar.
Ik Rol
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 05.04.2006 - 21:59
Locatie: At home

Gertjan R schreef:Kan het zijn dat ik 'm er eerst wel op had zitten, maar dat deze na het vervangen van de koelventilator-unit (terugroepactie wegens brandgevaar) kwam te vervallen?

Dit klopt helemaal. Met mijn vorige V70 (jan-2001) ben ik teruggeroepen naar de dealer en is deze aanpassing toen gedaan.

Achter de radiateur moet dan, als het goed is, een andere (nieuwe)schakelunit zichtbaar zijn.

han.
Gebruikersavatar
Gertjan R
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
Locatie: Paterswolde

Klopt, hij glimt erover!
BMW 530D Touring HE 2011
V70N 2.4T 2000
V70 2.5 1998 459.000 km
V70 D5 Summum geartronic 2008
Audi A4 2.4 cabrio
V70 edition II D5 geartronic 2005
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Schrik. Wel/niet/wel/niet. Voorzorg of veiligheid. Weet het nu even niet meer maar bij mij zit het er niet op. Zal kijken naar de extra schakelunit morgen en anders maar zo laten want rijdt heerlijk zonder klachten. (Op de bobine vervanging na dan)
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Als Bart Simpson er 20 heeft staan zonder de genoemde buis lijkt het me toch een uitgemaakte zaak?????
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Tenzij ze bij alle 20 gejat zijn. LOL

Maar heb vanmorgen gevoeld in het gat. Is gewoon dicht. Als het om koeling gaat dan lijkt mij een afgesloten doorgang niet zo praktisch. Geen nut dus lijkt mij. Heeft LuukNL het dus bij het rechte eind

Zit ook een glimmende schakelunit achter de radiateur.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Rampjaar
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 26.05.2008 - 16:56

Hallo T5je,
Het blijft een misterie rond de ECU. Mijn V70 2,5D van 8/2000 heeft ook een (mat) glimmend 'kastje' achter de ventilator. Geen slang. Maar de doorgang van de tubelure is verwijderd. En wel op weinig professionele wijze. Gaatjes rondom geboord en met een kniptang weggetrokken. Voor een betere koeling? Koeling genoeg zou ik zeggen, sinds het onderste deel van de behuizing van de ECU na [i]de[/i] schade niet meer is teruggezet. Het onderste en middelste deel van de behuizing hebben samen een tubelure waarop ooit een stevige slang heeft gezeten van ongeveer dezelfde diameter als aan de voorzijde. Ik weet dat omdat deze slang er nog steeds is en gewoon onder de motorkap heen en weer wappert. Ik heb er een foto van bijgevoegd. De garage - de officiele Volvo-dealer in onze regio - maakt er geen punt van. Ik durf de man niet te veel onder druk te zetten omdat dat wellicht in de papieren gaar lopen.
Ik zou eerst willen weten waarvoor die slang dienst doet voordat ik de garage opdracht geef de zaak rond de ECU op orde te brengen.
Wie weet raad?
[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Als ik er aan denk wil ik deze vraag wel aan mijn Volvo dealer stellen. Eens kijken wat zijn antwoord is. Zal dan gelijk vragen hoe het zit bij een diesel. Blijft vreemd die verschillende uitvoeringen en oplossingen.

Hoor je wel tzt van mij. Denk zelf aan volgende week dinsdag of zo.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Rampjaar
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 26.05.2008 - 16:56

[quote="T5je"]Als ik er aan denk wil ik deze vraag wel aan mijn Volvo dealer stellen. Eens kijken wat zijn antwoord is. Zal dan gelijk vragen hoe het zit bij een diesel. Blijft vreemd die verschillende uitvoeringen en oplossingen.

Hoor je wel tzt van mij. Denk zelf aan volgende week dinsdag of zo.[/quote]

Goedenavond T5je,
Bedankt alvast, ik ben reuze benieuwd.
Groeten,
Ton
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Ging wat fout.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”