Miskoop

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Rampjaar
1st Gear member

[quote="VolvoKramer"]Sorry ik heb mijn bericht weggehaald.
Volgens mij mag je niet teveel uitweiden hier over negatieve ervaringen met dealers.
Ik heb in ieder geval minder positieve ervaringen met De Beemd. Daar laat ik het bij.[/quote]

Hallo VolvoKramer,
Verstandige opstelling. Wat voor de tandarts geldt, is ook van toepassing op je garage: 'Argumenteer nooit met je tandarts...'
Mijn Volvo-dealer zit in Brive (19) Zuid-Frankrijk. Vriendelijke lui. Hun vakkenis kan ik niet beoordelen. Zeggen met pertinentie dat 'dat en dat' de oorzaak is en zeggen hoeveel het gaat kosten. Een vraag zoals: 'zou het uitvallen van de compressor van de koeling niet een voorteken kunnen zijn geweest van de dynamo die op zijn laatste benen liep?', werd ontkend. Kosten voor compressor en dynamo samen € 1.381.
Naast Volvo-dealer, dealt deze dealer ook nog in Saab, Landrover, Jaguar en Mitsubishi. Van alle markte thuis dus. Verwarrend lijkt me dat. Niet wanneer ze zich beperken tot het rigoreus vervangen van de onderdelen waar het mogelijkerwijs aan zou kunnen liggen.

Na de auto (V70 2,5D van 8/2000 160.000 km) van een kennis van een kennis 'als nieuw' * gekocht te hebben is er voor € 5.000 aan vervangen.
Hij is dus nu als nieuw (hoop ik). Ik zoek nu nog een manier om die € 5 000 van de vorige eigenaar terug te krijgen. Met alle middelen, ook rechtens.

Heeft iemand wel eens met dit bijltje gehakt en/of kent iemand een advokaat (Amsterdam) die daarmee ervaring heeft?
Bedankt alvast lotgenoten,
Rampjaar.

*' Als nieuw' betekende : voorlopig geen kosten voor reparatie te verwachten....
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
In dit topic lopen verschillende onderwerpen door elkaar.
Zet je positieve verhaal in de betreffende rubriek en stel de vragen in een nieuw topic in een rubriek die daar dan weer voor bedoeld is.

Topic voorlopg maar hiernaartoe verplaatst om de dealerrubriek niet Off Topic te laten gaan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
J
3rd Gear member

om te beginnen zou mijn advies voorafgaande aan de aankoop zijn geweest, koop nooit een dure auto van een kennis. maar dat is nu mosterd na de maaltijd
zelf heb ik nooit met dit bijltje gehakt, maar volgens mij kan je zonder koopcontract weinig beginnen.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

er zijn kennelijk geen keiharde beloftes op papier gezet, dus val je (juridisch) terug op het principe "wat mag je van een 8 jaar oude auto met ruim anderhalve ton op de teller verwachten"; koop je bij een dealer dan kan je naar de geschillencommissie, koop je bij een particulier dan moet je naar de rechter. Je hoeft geen jurist te zijn om te begrijpen dat je bij een auto van 8 jaar oud best wel mag/kan verwachten dat er e.e.a. vervangen dient te worden; dus heb je ook rapporten van experts nodig om e.e.a. aan te tonen. Een advokaat kost een 2500-4000 euro in zo'n procedure en dan komen er nog diverse kosten bij plus tijd en ergernis; en dat allemaal om heel misschien een deel van je claim terug te krijgen.
Kortom: pak je verlies, stop hier geen (negatieve)energie meer in en koop de volgende keer verstandiger en met meer garanties
ALF
4th Gear member

ps-amazon schreef:er zijn kennelijk geen keiharde beloftes op papier gezet, dus val je (juridisch) terug op het principe "wat mag je van een 8 jaar oude auto met ruim anderhalve ton op de teller verwachten"; koop je bij een dealer dan kan je naar de geschillencommissie, koop je bij een particulier dan moet je naar de rechter. Je hoeft geen jurist te zijn om te begrijpen dat je bij een auto van 8 jaar oud best wel mag/kan verwachten dat er e.e.a. vervangen dient te worden; dus heb je ook rapporten van experts nodig om e.e.a. aan te tonen. Een advokaat kost een 2500-4000 euro in zo'n procedure en dan komen er nog diverse kosten bij plus tijd en ergernis; en dat allemaal om heel misschien een deel van je claim terug te krijgen.
Kortom: pak je verlies, stop hier geen (negatieve)energie meer in en koop de volgende keer verstandiger en met meer garanties
niks meer aan toe te voegen...
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Paul
Geartronic member

Als ik een auto aan iemand verkoop van 8 jaar oud, met 160.000km dan zou ik laten zien dat hij laatst nog een complete beurt heeft gehad. Dat hij altijd dealer onderhouden is, dus de papieren heeft.

Ja je weet dat er bij 160.000km een distributieriem vervangen moet worden, hier zou ik naar vragen of dit gedaan is. Dan weet je dat daar nog kosten aan mag hebben.
Verder denk ik dat hier zat eigenaren zijn die ook voor veel geld onderhoud moeten uitgeven aan hun auto.

Maar om dat achteraf te gaan claimen bij de vorige eigenaar, gaat mij wat ver. Tenzij je echt de hoofdprijs hebt betaald en zwart-op-wit hebt dat de auto in nieuwstaat was en juist al die dingen net waren vervangen.
(dit kan je toch achterhalen in de onderhoudshistorie bij de dealer?)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
gertvanderspek
3rd Gear member

De volgende keer toch beter voorwerk doen!! Nu heb je pech lijkt mij.

Zelf heb ik een pas een volvo 440 gekocht. Met verkoper afgesproken dat de auto bij een extren bedrijf gecontroleerd werd. Dit op mijn kosten.
Hier is een lijst met defecte onderdelen uit gekomen samen met de prijs om dit te reparen. Heb voordat de koop gesloten de verkoper hier mee geconfronteerd en deze was bereid om de vraag prijs te verlagen naar een aanvaardbaar bedrag.

Je weet van te voren bij koop particulier dat je geen garantie heb of het moet zwart op wit staan.

Maar je bent ook circa 1/3 goedkoper uit dan bij de dealer.

Het is maar wat je wil.

Dus pak je verlies en denk de volgende keer goed na!!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”