conformiteitsattest volvo

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
michelli
Starter

hallo,
ik heb een volvo xc90 gekocht in usa;om die te homologeren in belgie
heb ik een conformiteitsattest ( of een officieel document van volvo met alle technische specificaties ) nodig ; maar bij volvocars sturen ze me van het een naar het ander; belgie zegt dat ik volvo-usa moet aanspreken, volvo-usa zegt dan weer dat ik Volvo-zweden moet aanspreken en deze sturen me weer terug naar volvo-België
kan iemand mij misschien verder helpen ?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Geen antwoord op jouw vraag maar wel wat aanvullende informatie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=370002
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat COC moet (kan) de Amerikaanse importeur/leverancier aanleveren, een Europese importeur zal dat zeker niet gaan doen, die zijn geen partij in dezen, de auto voldoet immers niet aan de Europesche typegoedkeuringseisen.
Gast

Klopt.
Met een Europese COC geeft de importeur aan dat deze volgens de regels van de EU is toegelaten - dus een Europese typegoedkeuring heeft.
In elk land van de EU zul je dus m.b.v. deze COC een kenteken kunnen verkrijgen.
Dat verhaal wordt anders met een Amerikaanse import - deze heeft immers geen Europese typegoedkeuring, dus de Nederlandes importeur zal hiervoor geen COC afgeven.
michelli
Starter

dus ik moet aankloppen bij volvo usa ?
Maar de wagen staat ondertussen in Belgie, misschien dat zij dus ook geen 'type proposal' willen afleveren ?
Tout court, ik heb een volvo gekocht, iemand van bij volvo GLOBAL zou mij toch die 'manufacturing data' moeten kunnen leveren ?
Dus het is geen goedkeuringsattest dat ons ministerie eist, maar een technische fiche van dit voertuig...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

michelli schreef:dus ik moet aankloppen bij volvo usa ?
Maar de wagen staat ondertussen in Belgie, misschien dat zij dus ook geen 'type proposal' willen afleveren ?
Tout court, ik heb een volvo gekocht, iemand van bij volvo GLOBAL zou mij toch die 'manufacturing data' moeten kunnen leveren ?
Dus het is geen goedkeuringsattest dat ons ministerie eist, maar een technische fiche van dit voertuig...
Toch lijkt de US de plek om te zoeken, de auto is daar tenslotte ooit aangeleverd met alle bijbehorende technische gegevens.
Denk dat Volvo zomaar niet iets aan zal gaan leveren als er geen duidelijke documentatie van de herkomst voorhanden is, zou men dat doen is een ontvreemde auto ook gemakkelijk te legaliseren.
michelli
Starter

ik heb de wagen gekocht van een officiele FORD-dealer die behoort tot een overkoepelende firma die meerdere dealers behuist, oa volkswagen en volvo
ik heb de volledige historie van de wagen (carfax-report) en is altijd onderhouden in voornoemde volvo-dealer
dus ben ik ook in bezit van een officiele faktuur en 'title of the car'
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

In Nederland zou een "individuele typegoedkeuring" mogelijk uitkomst brengen
Volvo for life
Gast

ja, en dat is (erg) duur.
michelli
Starter

er moet toch een oplossing komen vanuit Volvo global ?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

michelli schreef:er moet toch een oplossing komen vanuit Volvo global ?
die leverden XC90's specifiek voor Europa die voldeden aan de daar geldende eisen, best structureel zou ik zeggen
michelli
Starter

De wagen kan goedgekeurd worden in belgie, maar ik hoef enkel dit document zien te krijgen
weet iemand hier misschien iets over, of hoe de administratie werkt bij volvo global ?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Global is volgens mij een heel ander verhaal. Jouw contactpersoon in deze is, zoals eerder gemeld, Volvo USA.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”