roest motorblok

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teigetje240
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
Locatie: Asse
Contacteer:

Hello allemaal,

Heeft jullie 4xx hier ook zo'n last van?

Hoe erg is dit al?
En wat kan je er het beste tegen doen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Heb ik gelukkig geen last van.
Je zou het schoon kunnen maken en dan met zwarte verf die bestand is tegen hitte weer beschermen?
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Tja, de motorblokken zijn van gietijzer en dat wil nog wel eens oppervlakkig gaan roesten.

Je moet je blok gewoon goed schoonhouden en zo nu en dan met een beschermende wasbeurt verwennen. (motorontvetter, vaak gewoon een optie bij de wasstraat)


Heb mijn blokje eerst met de motorontvetter afgespoten, met de staalborstel geheel afgeborsteld en gepolijst en toen een nieuwe coating gegeven.

Afbeelding

N.B. Valt me op dat al die 4xx's FRAM filters hebben... voor nog geen €10,- heb je een origineel Volvo filter.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

FRAM filter niet ok?
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Gast

Fram filters hebben over het algemeen (tenminste zo was het altijd) terugloopventiel.
d.w.z. dat het een poosje kan duren voordat de olie bovenin het blok is en het oliedruklampje uitgaat.
Volvo filters hebben dit wel.
Tenminste zo was mijn ervaring uit het (240) verleden altijd.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Auk heeft gelijk, Fram is troep. Hou het bij MANN of origineel. Origineel is trouwens MANN. Ik zou je blok trouwens niet met ontvetter reinigen, behalve als je hem wilt verven natuurlijk. Lekker vetlaagje voorkomt roest! Of het moet al te erg worden...
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ik denk dat jij inderdaad belachelijk veel last van roest hebt, Zo heb ik het nog noiit gezien behalve op blokken van 60 jaar oud.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Er zit zeker geen bodemplaat meer onder, die beschermt de boel tegen alle pekel ed.
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Nou op de 2e foto lijkt er wel een bodemplaat onder te zitten. Maar ik vind het raar dat de steunn van de dynamo wel nog "goed" is. Ik denk dan even weer aan een Franse metaal kwaliteit. Pisbakkenstaal noemen we dat.
Dat kunstje hebben ze mij ook geflikt bij de vriesstoppen: aan de binnenzijde een half doorgeroeste vriesstop en de andere helft was nog blinkend (verklaar u nader RENAULT!), Alle vriesstoppen zijn ondertussen vernieuwd
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Op de 2e foto kijk je op de grond, of word ik nou gek. Maar echt goed te zien is het niet. De steun van de dynamo is volgens mij gegalvaniseerd.
Gebruikersavatar
VLOVLO
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 27.01.2008 - 08:53
Locatie: de meern

mijn blok ziet er ook zo uit qua roest, qua fram filter ook trouwens, ik maak mij meer zorgen om die stalen leiding....





.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Idd, die koelvloeistofleidingen willen nog weleens doorrotten. Ik zou hem dan ook tijdig vervangen, voordat ie in enne doorrot en je stil komt te staan.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”