Hello allemaal,
Heeft jullie 4xx hier ook zo'n last van?
Hoe erg is dit al?
En wat kan je er het beste tegen doen?
roest motorblok
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Tja, de motorblokken zijn van gietijzer en dat wil nog wel eens oppervlakkig gaan roesten.
Je moet je blok gewoon goed schoonhouden en zo nu en dan met een beschermende wasbeurt verwennen. (motorontvetter, vaak gewoon een optie bij de wasstraat)
Heb mijn blokje eerst met de motorontvetter afgespoten, met de staalborstel geheel afgeborsteld en gepolijst en toen een nieuwe coating gegeven.

N.B. Valt me op dat al die 4xx's FRAM filters hebben... voor nog geen €10,- heb je een origineel Volvo filter.
Je moet je blok gewoon goed schoonhouden en zo nu en dan met een beschermende wasbeurt verwennen. (motorontvetter, vaak gewoon een optie bij de wasstraat)
Heb mijn blokje eerst met de motorontvetter afgespoten, met de staalborstel geheel afgeborsteld en gepolijst en toen een nieuwe coating gegeven.

N.B. Valt me op dat al die 4xx's FRAM filters hebben... voor nog geen €10,- heb je een origineel Volvo filter.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Fram filters hebben over het algemeen (tenminste zo was het altijd) terugloopventiel.
d.w.z. dat het een poosje kan duren voordat de olie bovenin het blok is en het oliedruklampje uitgaat.
Volvo filters hebben dit wel.
Tenminste zo was mijn ervaring uit het (240) verleden altijd.
d.w.z. dat het een poosje kan duren voordat de olie bovenin het blok is en het oliedruklampje uitgaat.
Volvo filters hebben dit wel.
Tenminste zo was mijn ervaring uit het (240) verleden altijd.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Auk heeft gelijk, Fram is troep. Hou het bij MANN of origineel. Origineel is trouwens MANN. Ik zou je blok trouwens niet met ontvetter reinigen, behalve als je hem wilt verven natuurlijk. Lekker vetlaagje voorkomt roest! Of het moet al te erg worden...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik denk dat jij inderdaad belachelijk veel last van roest hebt, Zo heb ik het nog noiit gezien behalve op blokken van 60 jaar oud.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Nou op de 2e foto lijkt er wel een bodemplaat onder te zitten. Maar ik vind het raar dat de steunn van de dynamo wel nog "goed" is. Ik denk dan even weer aan een Franse metaal kwaliteit. Pisbakkenstaal noemen we dat.
Dat kunstje hebben ze mij ook geflikt bij de vriesstoppen: aan de binnenzijde een half doorgeroeste vriesstop en de andere helft was nog blinkend (verklaar u nader RENAULT!), Alle vriesstoppen zijn ondertussen vernieuwd
Dat kunstje hebben ze mij ook geflikt bij de vriesstoppen: aan de binnenzijde een half doorgeroeste vriesstop en de andere helft was nog blinkend (verklaar u nader RENAULT!), Alle vriesstoppen zijn ondertussen vernieuwd
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Idd, die koelvloeistofleidingen willen nog weleens doorrotten. Ik zou hem dan ook tijdig vervangen, voordat ie in enne doorrot en je stil komt te staan.