Enkele vraagjes omtrent het onderhoud van onze nieuwe V50 (Black Sapphire metallic).
Welke shampoo gebruik ik best om onze wagen te wassen?
Welke wax gebruik ik het best en wanneer doe ik er best een laagje op?
Groeten, elo
Onderhoud koetswerk
- Fredhead
- Geartronic member
Ikzelf gebruik Gold Class Shampoo van Meguiars
En NXT Tech Wax 2.0 ook van Meguiars
Heb nog wel veel meer spullen voor de auto.
Eens in het halfjaar (vandaag was een uitzondering) doe ik het echt grondig.
En een keer in de 3 maanden een laagje wax
En NXT Tech Wax 2.0 ook van Meguiars
Heb nog wel veel meer spullen voor de auto.
Eens in het halfjaar (vandaag was een uitzondering) doe ik het echt grondig.
En een keer in de 3 maanden een laagje wax
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- elo
- 1st Gear member
Welke produkten gebruik je nog Fredhead?
'k Heb me voorgenomen om onze nieuwe wagen extra goed te verzorgen. Tot nu toe waste ik mijn oude wagen (Opel Astra) zo eens om de 4 maanden met water...
Iemand een idee waar ik de produkten van Meguiars kan verkrijgen in Belgie?
Zijn de produkten van Turtle wax betrouwbaar?
'k Heb me voorgenomen om onze nieuwe wagen extra goed te verzorgen. Tot nu toe waste ik mijn oude wagen (Opel Astra) zo eens om de 4 maanden met water...
Iemand een idee waar ik de produkten van Meguiars kan verkrijgen in Belgie?
Zijn de produkten van Turtle wax betrouwbaar?
- Fredhead
- Geartronic member
Alles wat ik gebruik is van Meguiars, maar ik heb hier thuis staan:
Gold Class auto shampoo
Clean Surface Kit (klei, quick detailer spray)
Paint Cleaner
Deep Christal Polish
NXT Tech Wax 2.0
Gold Class Trim Detailer
Tyre Protection Gel
Quick Interior Detailer
Carpet Cleaner
Heb verder nog een gewone Cleaner Wax staan.
Net als een gewone was op teflonbasis, die is wel van Turtle wax, maar gebruik die bijna nooit eigenlijk.
En heb nog 2 soorten grove cleaner staan van Commandant, maar die zijn niet voor de Volvo.
Heb eigenlijk aardig wat dingen staan kom ik zo ineens achter
Bestel zelf mijn Meguiars spullen altijd bij Carshop Foruin in Den Haag, die bezorgen alles gratis thuis.
Weet niet of het mogelijk is dat zij de producten ook naar België opsturen.
http://www.carshopfortuin.nl
De producten van Turtle wax heb ik niet echt veel ervaring mee, maar volgens mij zijn die ook wel oké
Kijk hier anders eens voor het effect van Meguiars:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=23311
Gold Class auto shampoo
Clean Surface Kit (klei, quick detailer spray)
Paint Cleaner
Deep Christal Polish
NXT Tech Wax 2.0
Gold Class Trim Detailer
Tyre Protection Gel
Quick Interior Detailer
Carpet Cleaner
Heb verder nog een gewone Cleaner Wax staan.
Net als een gewone was op teflonbasis, die is wel van Turtle wax, maar gebruik die bijna nooit eigenlijk.
En heb nog 2 soorten grove cleaner staan van Commandant, maar die zijn niet voor de Volvo.
Heb eigenlijk aardig wat dingen staan kom ik zo ineens achter

Bestel zelf mijn Meguiars spullen altijd bij Carshop Foruin in Den Haag, die bezorgen alles gratis thuis.
Weet niet of het mogelijk is dat zij de producten ook naar België opsturen.
http://www.carshopfortuin.nl
De producten van Turtle wax heb ik niet echt veel ervaring mee, maar volgens mij zijn die ook wel oké
Kijk hier anders eens voor het effect van Meguiars:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=23311
- Fredhead
- Geartronic member
Gold Class auto shampoo - om gewoon mee te wassen
Clean Surface Kit (klei, quick detailer spray) - om troep mee uit de lak te halen die normaal gesproken achter blijft
Paint Cleaner - voorbereiding op het polijsten en waxen
Deep Christal Polish - voor een auto die zacht aanvoelt en een mooie glans heeft
NXT Tech Wax 2.0 - bescherming van de lak
Gold Class Trim Detailer - om alle zwarte plastic delen weer mooi zwart te maken
Tyre Protection Gel - zodat de banden glimmen en gelijk een extra bescherming
Quick Interior Detailer - om het dashboard, gordels en andere interieurdelen te reinigen
Carpet Cleaner - om de matten in de auto en de rest van het vloerkleed weer mooi te krijgen
Hoop dat het zo iets duidelijker is, zo niet vraag het gerust
Clean Surface Kit (klei, quick detailer spray) - om troep mee uit de lak te halen die normaal gesproken achter blijft
Paint Cleaner - voorbereiding op het polijsten en waxen
Deep Christal Polish - voor een auto die zacht aanvoelt en een mooie glans heeft
NXT Tech Wax 2.0 - bescherming van de lak
Gold Class Trim Detailer - om alle zwarte plastic delen weer mooi zwart te maken
Tyre Protection Gel - zodat de banden glimmen en gelijk een extra bescherming
Quick Interior Detailer - om het dashboard, gordels en andere interieurdelen te reinigen
Carpet Cleaner - om de matten in de auto en de rest van het vloerkleed weer mooi te krijgen
Hoop dat het zo iets duidelijker is, zo niet vraag het gerust
- elo
- 1st Gear member
Bedankt voor je tips. Momenteel ziet de onze er nog maagdelijk uit ondanks z'n 9 maanden. De dealer heeft hem (of moet ik haar zeggen?) heel netjes afgeleverd (industrieel gereinigd, gepolijst e.d.)
Het zal een uitdaging zijn om hem in deze staat te bewaren. Jouw tips zullen zeker van pas komen. Op het moment dat ik enkele produktjes koop zal ik misschien vragen hoe ik ze best gebruik of volg ik best de handleiding die op de verpakkingen staat?
Zijn er ook mensen die hun wagen bij hun garage laten polijsten? Van dit laatste ben ik wel bang om het zelf te doen.
elo
Het zal een uitdaging zijn om hem in deze staat te bewaren. Jouw tips zullen zeker van pas komen. Op het moment dat ik enkele produktjes koop zal ik misschien vragen hoe ik ze best gebruik of volg ik best de handleiding die op de verpakkingen staat?
Zijn er ook mensen die hun wagen bij hun garage laten polijsten? Van dit laatste ben ik wel bang om het zelf te doen.
elo
- Fredhead
- Geartronic member
Graag gedaan 
De polijst die ik gebruik is verre van agressief, dus in principe prima zelf te doen

De polijst die ik gebruik is verre van agressief, dus in principe prima zelf te doen