Als dat plaatje er niet inzit waar ga je die sensor plaatsen?
Wil je het netjes doen heb je misschien wel een compleet nieuwe hemel nodig en die zijn niet gratis.
Mail anders XC70 OR eens, die kan vrijwel alles voor erg weinig geld schrijft hij steeds
(heb vanaf 2006 overigens van niemand enige bevindingen mogen vernemen)
Type alarm
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja dat kan weer anders zijn....
Maar ik zou even contact opnemen met volvos.nl, laat maar even weten!
Je kan trouwens ook kijken naar een verzekering die die Klasse III niet nodig vindt.
Maar ik zou even contact opnemen met volvos.nl, laat maar even weten!
Je kan trouwens ook kijken naar een verzekering die die Klasse III niet nodig vindt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Move D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
- Locatie: Schagen
Mij werd bij de dealer verteld dat de kabelboom geen aftakking heeft voor een interieur sensor. Deze zit gewoon niet in de duitse specificatie.
De grap is dat als je alle componenten laat installeren om het systeem naar klasse II te brengen, de dealer je automatisch een SCM certificaat geeft voor een klasse III systeem omdat hij geen lagere klasse kan afgeven. Probleem opgelost.
Overigens nemen de verzekeringsmaatschappijen vaak wel genoegen met klasse II.
De grap is dat als je alle componenten laat installeren om het systeem naar klasse II te brengen, de dealer je automatisch een SCM certificaat geeft voor een klasse III systeem omdat hij geen lagere klasse kan afgeven. Probleem opgelost.
Overigens nemen de verzekeringsmaatschappijen vaak wel genoegen met klasse II.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ga geen klasse 3 certificaat afgeven voor een niet klasse 3 alarm, alarmsystemen en certificaten worden ook steekproefsgewijs geschouwt (net zoals een steekproef bij APK), voldoet het niet volgens de norm mag je als dealer helemaal geen certificaten meer uitgeven.
Ik laat jouw probleem toch echt jouw probleem, regel het anders in Duitsland.
Ik laat jouw probleem toch echt jouw probleem, regel het anders in Duitsland.
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar die kabelboom lijkt mij echt wel dezelfde als in een NL model hoor.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
schijn bedriegtPaul schreef:Maar die kabelboom lijkt mij echt wel dezelfde als in een NL model hoor.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Vadis?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee hoor, zoek op je hemelbekledingsplaat gewoon maar eens naar het snoertje dat op Nederlandse V70 std aanwezig isPaul schreef:Vadis?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik ga jouw auto ook niet APK goedkeuren als er iets (overduidelijk) niet aan klopt, daar is niets negatiefs aan.Move D5 schreef:Ik vertel alleen hoe het bij mij gegaan is, verder niets. Probeer eens wat positiever te zijn man!
Door dit soort praktijken kan een garagist zijn alarmcerticificering kwijtraken, of het is volgens regels of je hebt pech
- Move D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
- Locatie: Schagen
Het gaat om de toon, niet de inhoud.bart simpson schreef:ik ga jouw auto ook niet APK goedkeuren als er iets (overduidelijk) niet aan klopt, daar is niets negatiefs aan.Move D5 schreef:Ik vertel alleen hoe het bij mij gegaan is, verder niets. Probeer eens wat positiever te zijn man!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mijn toon is doorgaans een zeer duidelijke, gaan lopen rotzooien en mijn bedrijfsvoering in gevaar brengen voor een klant die zijn auto toch al in het buitenland ging halen past mij niet zo.
Dat is vaak ook de klant die zaterdagmiddag rond 5 uur nog even wat als service gedaan wil zien, Duitsland is dan ineens erg ver weg...
Dat is vaak ook de klant die zaterdagmiddag rond 5 uur nog even wat als service gedaan wil zien, Duitsland is dan ineens erg ver weg...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik motiveer waarom de door jou gedane suggestie een onjuiste isMove D5 schreef:En BTW: ik heb de dealer niet gevraagd of hij een klasse III certificaat af wilde geven. Sterker nog: ik hem gevraagd of het wel klopte. Dus beticht me alsjeblieft niet van malafide praktijken.......
Dit is dus geen oplossing, de dealer zou hierop in het geheel geen certificaat af moeten geven.Move D5 schreef:De grap is dat als je alle componenten laat installeren om het systeem naar klasse II te brengen, de dealer je automatisch een SCM certificaat geeft voor een klasse III systeem omdat hij geen lagere klasse kan afgeven. Probleem opgelost.
Bij de jaarlijkse (volgens verzekeraars verplichte) controle zou het ook moeten blijken dat dit geen klasse 3 is.
- Move D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
- Locatie: Schagen
Erg tendensieus bart. Krijgen klanten die hun auto bij een ander dealerschap hebben gekocht ook zo'n behandeling? Is feitelijk hetzelfde laken en pak.
Blijkbaar moet je nog even wennen aan het idee dat er een open europese markt is. En trouwens, die import auto's brengen wel gewoon omzet hoor. Ik heb de dealer al flink gespekt dus geen meelij daar.
We zullen zien op de jaarlijkse controle dan. Nogmaals: ik hoef geen klasse III, klasse II is goed genoeg. En die zit erin!
Blijkbaar moet je nog even wennen aan het idee dat er een open europese markt is. En trouwens, die import auto's brengen wel gewoon omzet hoor. Ik heb de dealer al flink gespekt dus geen meelij daar.
We zullen zien op de jaarlijkse controle dan. Nogmaals: ik hoef geen klasse III, klasse II is goed genoeg. En die zit erin!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Die bewegingssensor heeft mij dit jaar nog verrast.
Normaal zelden de hond in de auto en dan in de bagageruimte als het wel zo is.
Op vakantie in .dld, bagageruim vol...
kind wel mee uit kinderzitje... hond op actherbank in U zak van halfords.
Rustig in de Lidl of Aldi winkelen, (vind wederhelft altijd leuk een supermarket in buitenland en alles onbekend wat lekker lijkt eens goed bekijken cq kopen)
Alarm dus af terwijl ik er geen bal van snapte.
Duurde een hele tijd voordat ik inderdaad erachter was dat er a) bewegingssensor voor achterbank was b) dat dit standaard op klasse III alarm zat en c) dat dit ook in mijn auto zat en d) dat ik dit inderdaad met het knopje voorin uit kon schakelen
Wel een leuke ervaring erbij
PS Bart Simpson, ik haal mijn 2e hands auto bijna nooit bij eigen dealer. Rijd net teveel om de leuke auto te rijden die ik wil om nieuw te kopen (T5 of R voorkeur bij 36.000km per jr) Krijgt wel altijd meteen een volledige aankoopkeuring als ik een nieuwe heb bij mijn dealer, groot garantiewerk dan meteen terug naar plek van aankoop met specificatie.
En onderhoud verder gewoon bij hun.
Ben ik dan ook een slechte klant?
Normaal zelden de hond in de auto en dan in de bagageruimte als het wel zo is.
Op vakantie in .dld, bagageruim vol...
kind wel mee uit kinderzitje... hond op actherbank in U zak van halfords.
Rustig in de Lidl of Aldi winkelen, (vind wederhelft altijd leuk een supermarket in buitenland en alles onbekend wat lekker lijkt eens goed bekijken cq kopen)
Alarm dus af terwijl ik er geen bal van snapte.
Duurde een hele tijd voordat ik inderdaad erachter was dat er a) bewegingssensor voor achterbank was b) dat dit standaard op klasse III alarm zat en c) dat dit ook in mijn auto zat en d) dat ik dit inderdaad met het knopje voorin uit kon schakelen
Wel een leuke ervaring erbij
PS Bart Simpson, ik haal mijn 2e hands auto bijna nooit bij eigen dealer. Rijd net teveel om de leuke auto te rijden die ik wil om nieuw te kopen (T5 of R voorkeur bij 36.000km per jr) Krijgt wel altijd meteen een volledige aankoopkeuring als ik een nieuwe heb bij mijn dealer, groot garantiewerk dan meteen terug naar plek van aankoop met specificatie.
En onderhoud verder gewoon bij hun.
Ben ik dan ook een slechte klant?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
lezen is niet je sterkste kant, er is een onderscheid tussen "reguliere klanten" en "gelegenheidsklanten" die eerste groep is bereid om vooronderhoud een normale prijs te betalen,m die laatste groep zie je alleen voor modificaties en problemen, dat laatste bij voorkeur rond of na sluitingstijd en als er een keer een rekening komt schreeuwen ze moord en brand dat het service moet zijn.Move D5 schreef:Erg tendensieus bart. Krijgen klanten die hun auto bij een ander dealerschap hebben gekocht ook zo'n behandeling? Is feitelijk hetzelfde laken en pak.
- Move D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
- Locatie: Schagen
Volgens mij heb je hier weinig talent voor lezen voor nodig....?Dat is vaak ook de klant die zaterdagmiddag rond 5 uur nog even wat als service gedaan wil zien, Duitsland is dan ineens erg ver weg...
Een beetje respect voor je mede-forum leden bart. Dat advies zou deze slechte lezer je mee willen geven.