tweede hands V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Niemeijer
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.12.2004 - 12:44
Locatie: Huis ter Heide

Ik heb een tweedehands (ex lease) V70 uit 2001 (juni) op het oog met 120.000 km Kan iemand mij vertellen wat de technische aandachtspunten zijn bij die KM stand. (nationale autopas en service record aanwezig)
B.v.d
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41193
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mijn V70 ging er destijds bij dat kilometrage ook uit. Geen enkel probleem mee gehad. Maar ja, de leasemaatschappij wilde me in een nieuwe auto hebben :? Snap ook niet waarom.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Christof
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 18.09.2004 - 12:46
Locatie: kortijk Belgie

Distributieriem is weldra aan vervanging toe!
No risk, No fun
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

hoi, ik heb nu een jaar een 2001 v70.
Toen gekocht met 147000km nu 160dkm.
In dit jaar (onder garantie) temperatuur sensor en luchtmassa sensor vervangen; maar dat valt niet te controleren vooraf.
Ook zijn de verbindingstangen tussen rolstabilisator en wielophanging vervangen omdat de ophangpunten uitgelubbert waren. dit valt mischien wel te herkennen: kloppend geluid uit het vooronder op oneffen wegdek.

Truc: het 'kloppen' houd op in een bocht (zelfs een hobbelige bocht) omdat de rolstabi dan onder spanning staat.
Ik heb in forums meer hierover gelezen dus het is mischien een algemeen euvel en voor jou een punt van aandacht.
verder heel veel succes met je auto je maakt volgens mij een prima keuze
(toch wel de 170 Pk?)

Edwin
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Niemeijer schreef:Ik heb een tweedehands (ex lease) V70 uit 2001 (juni) op het oog met 120.000 km Kan iemand mij vertellen wat de technische aandachtspunten zijn bij die KM stand. (nationale autopas en service record aanwezig)
B.v.d
Is het een benzine of een diesel? Die laatste krijgt bij 120 en 240 en etc een heeeel grote beurt. Verder... Kijk of alle portiersloten goed werken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zorg ook dat je het alarmcertificaat erbij krijgt; is dat er niet bij dan kun je er bijna niet meer aan komen.

En het instructieboekje.

En de reservesleutels (allemaal!).

En de beide alarmafstandsbedieningen.

En het onderhoudsboekje.

Als je hem koopt bij een dealer is dat meestal wel in orde, maar bij anderen wil dat nogal eens "vergeten" worden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
volvomen
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31.01.2005 - 04:46

Wanneer het een nieuw model V70 is gaat de distr. riem er vlgs. instructieboekje bij 160.000 km af. Volvo heeft dit aangepast naar 150.000 km !!! een aandachtspunt dus. Verder kan er weinig mee mis gaan. Ik heb al enige V70's en een 855 gehad.... het enige probleem was met de (VW) dieselmotor. hier liep de krukaspoelie aan stront m.a.g. 1700 euro verder !!!! Bijan alle delen aan de rechterkant v/d motor vervangen. Elektrische delen is bijna nooit iets mee bij Volvo, tenminste wij hebben er nog nooit (buiten de lampen) iets mee gehad.
Bij een ex-leaseauto zit er soms niet alles bij... de vorige eigenaar is soms laks met inleveren. Wat wel handig is om even via Volvo-NL (e-mail) te bekijken waar deze auto in onderhoud is geweest en de garage kan je dan zo vertellen of er bijzonderheden zijn. Suk6

Arie
V70 D5
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Bij de V70 van me pa moest bij 110.000KM het gasklephuis vervangen worden. Komt dit probleem vaker voor ???
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

bovenste motorophangrubber (wat het blok met de 'veerpootbrug' verbindt) controleren op scheuren
mijne is op 160000 half doorgescheurd. (maar kan nog een rondje mee volgens de dealert)
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Lekkere dealert heb jij, gaat hij dan ook je uitlaatspruitstuk vervangen als dat gescheurd is? (iets dat vooral gebeurt bij gare motorsteunen....)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

bart schreef:Bij de V70 van me pa moest bij 110.000KM het gasklephuis vervangen worden. Komt dit probleem vaker voor ???
Is bij mij ook gebeurt, maar dan bij 130.000km!
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

@Reitse, Ik denk dat de dealert geen zin had om met mij in discussie te gaan over garantie of niet. die loopt over twee weken af dus dan is het probleem uit de wereld (voor hem)

Ik wil powerflex rubber(s) bestellen en het zelf doen
ervaringen? bovenste grote moet (ooit) ivm scheur, kleinere ook gelijk? (ps prijzen hiervan bij europeantuning kloppen volgens mij niet
http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.ph ... view&id=79
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

nauticbluepearl schreef:@Reitse, Ik denk dat de dealert geen zin had om met mij in discussie te gaan over garantie of niet. die loopt over twee weken af dus dan is het probleem uit de wereld (voor hem)

Ik wil powerflex rubber(s) bestellen en het zelf doen
ervaringen? bovenste grote moet (ooit) ivm scheur, kleinere ook gelijk? (ps prijzen hiervan bij europeantuning kloppen volgens mij niet
http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.ph ... view&id=79
Het bovenste rubber wordt bij de dealer compleet met steun geleverd en is dus duur. Hoe dat bij powerflex zit weet ik niet maar vervangen is niet veel werk. Eerts de "veerpootbrug" demonteren. De plastic beschermkap op het kleppendeksel moet los (torx-boutjes) en als je een turbo hebt moet ook de buis die boven het blok loopt los. Vervolgens de motorsteun eraf. Moet geen probleem zijn.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Weet iemand wat de kosten zijnvan een distributieriem wissel voor een D5 bij de dealer? ik weet dat de kosten van mijn huidige op een 1300 euro uitkwamen, maar is de D5 net zo duur? Is er nog verschil in de kosten voor de verschillende typen D5?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Quota: Onlangs post gehad van Volvo NL met een prijsoverzicht van beurten. 160K beurt incl. distributieriem 1300 euro. En dat zal voor alle D5's zo ongeveer gelijk zijn.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”