Officieel: Volvo staat te koop!

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gesloten
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

V480-S60 schreef: En laten ze nu als de wiedeweerga eindelijk eens schonere motoren gaan installeren. Ze lopen mijlenver achter bij Mercedes, BMW en VAG. En hoe je het ook wendt of keert, daar ligt toch de concurrentie.
Ben ik het wel mee eens, alleen schonere motoren? ik denk dat het verbruik veel belangrijker is geworden.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
imker
2nd Gear member

Schonere motoren en verbruik hangen samen volgens mij
xc-men schreef:
V480-S60 schreef: En laten ze nu als de wiedeweerga eindelijk eens schonere motoren gaan installeren. Ze lopen mijlenver achter bij Mercedes, BMW en VAG. En hoe je het ook wendt of keert, daar ligt toch de concurrentie.
Ben ik het wel mee eens, alleen schonere motoren? ik denk dat het verbruik veel belangrijker is geworden.
V480-S60
Geartronic member

xc-men schreef:
imker schreef:Schonere motoren en verbruik hangen samen volgens mij
Is niet helemaal waar @imker. In het verleden (eind 80-er jaren van de vorige eeuw) had toyota een zgn. Lean-burn engine ontwikkeld. Deze stootte minder uitlaatgassen uit dan een conventionele motor maar was fractioneel minder zuinig dan de conventionele motor.

Maar ik moet idd nog wat toevoegen 8).
Schonere en Zuinigere motoren. Volvo loopt behoorlijk achter op dat gebied.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
imker
2nd Gear member

Klopt ook xc-men maar die grote steden herbergen maar enkele procenten van die 1,5 miljard chinezen. Plus dan nog dat heel hun economie met "communistische" staatssteun recht gehouden wordt. Ik denk dat je nog grote ogen gaat trekken als je van het rijke ontwikkelde Korea naar China verhuisd. Of je moest in een van de rijke gedeelten terecht komen.
xc-men schreef:Imker, klopt helemaal maar in de grote steden zijn de autos niet aan te slepen.
Ik werk al een paar jaartjes in Asia en die mensen zijn gewoon gek op stijl en merknamen. Als het lukt om een merknaam als Volvo te kopen zit je in de goede richting heb je gelijk ook alles in huis om een auto op de markt te zetten stukken beter is dan alle andere die nu in China gebouwd worden. Ik ga zelf van werk plek verhuizen van Korea naar China in September, mischien rij ik wel volgend jaar in een Volvo geproduceerd in China.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break

Zullen we de situatie in China en Korea laten voor wat het is en het in dit topic alleen hebben over de geruchten dat Ford Volvo kwijt wil.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
imker
2nd Gear member

Raar, ik dacht toch dat het daar over ging?????
240 DL 170000km LPG
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

met alle respect ik snap het ook niet meer, ga maar effe wat chinees halen krijg een beetje honger.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Dacht ik ook. Wanneer je de vraag stelt:"Wil ford van Volvo af?" Vraag je tegelijkertijd ook:"Komt Volvo Cars wellicht in Chinese handen? En daar ging het over, toch?

De Chinese autobouwer zou immers interesse hebben om Volvo Cars over te kopen van het Amerikaanse Ford.
Dit nieuws was alvast te lezen in een Chinese economisch tijdschrift. De kosten voor de overname van Volvo Cars, met de fabrieken in België en Zweden worden geschat op 2,8 miljard euro.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
imker
2nd Gear member

Dat zeker, maar of je hier nog het woord Chinezen mag uitspreken is een andere zaak.
240 DL 170000km LPG
menjo
7th Gear member

Vandaag zijn de Q2 resultaten van Ford bekend gemaakt, het slechtste kwartaal in de geschiedenis van Ford ($8.7 miljard verlies). Volvo heeft $120 miljoen verlies geleden. Van de slide over het herstelplan: "We are operating Volvo on a more stand-alone basis"
Zou kunnen betekenen dat ze Volvo klaarstomen voor een verkoop?
tvc15
3rd Gear member

Van de Autoweek Website:

Ford, het noodlijdende moederconcern van Volvo, wil het Zweedse merk graag kwijt om de bedrijfsbalans wat op te kalefateren. Het Chinese Guangzhou Automobile lijkt interesse te hebben.
In een persbericht geeft het Chinese Guangzhou Automobile aan dat het geïnteresseerd is in Volvo. Maar het is onwaarschijnlijk dat het bedrijf gaat bieden voordat het beursgenoteerd wordt. Dat meldt de Chinese krant South China Morning Post.
Met Ford gaat het al lange tijd niet zo best. Vorig kwartaal is nog een verlies genoteerd van 8,7 miljard dollar. Daaraan draagt het Zweedse merk 120 miljoen bij. Inmiddels heeft Ford zijn Premier Automotive Group ontbonden. Aston Martin, Jaguar en Land Rover hebben inmiddels een nieuwe eigenaar. Alleen Volvo is nog over, maar als de voortekenen niet bedriegen, wordt ook dat merk binnenkort uit het portfolio geschrapt.
Ford ontkent officieel op zoek te zijn naar een nieuwe partner voor Volvo, maar speculaties over de verkoop van het merk, blijven de kop op steken. Het eveneens Chinese Chery zou ook interesse hebben in Volvo.
Johan s60
6th Gear member

Als Ford het nu zo snel ontkent, dan zal het wel waar zijn
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Voorlopig niet want ze zijn allemaal met vakantie..
ferretje
4th Gear member

Sambal bij? (R-edition)

Pas nu valt me op dat de prijslijst van Volvo overeenkomsten vertoont met de menukaart van de Chinees... allemaal cijfers!

Maandmenu: lederen bekleding, navigatie en parkeersensoren voor maar € 995.....

Als ze in China maar geen slappe aftreksels van Volvo gaan bouwen zoals die X5 kloon.

Eigenlijk boeit het me niet zo wie de aandeelhouders van Volvo zijn, ik weet nu ook niet wie eigenaar is van het beursgenoteerde Ford......

Als alle forumleden nu eens een paar ton inleggen, dan kopen we Volvo toch zelf...... :P
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
ruuds70
5th Gear member

Als ik een paar ton over had zou ik ze niet aan Volvo aandelen uitgeven, liever in Volvo's
Gummie
1st Gear member

Tsja...Guangzhou Automobile...
Ik heb eens even gezocht en leerde dat Guangzhou op jonit venture basis werkt met Toyota,Honda,Nissan en Izusu...
De Chinezen schoten tot op heden hopeloos te kort op het gebied van kostbare zaken als: veiligheid,milieu en afwerking...
Wat mij betreft moet Volvo door gaan met "echte" Volvo's bouwen met behoud van eigen indentiteit, ongeacht waar het geld vandaan komt....
---------------V50 edII 2.0D scotia 17"; titanium grey metallic----------------------
joost_sipkes
2nd Gear member

ruuds70 schreef:Als ik een paar ton over had zou ik ze niet aan Volvo aandelen uitgeven, liever in Volvo's
Zouden we als groot aandeel houder niet gewoon goede korting kunnen krijgen???
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
Johann
5th Gear member
Contacteer:

from autocar.co.uk
Ford plans to shake up Volvo
13 August 2008

Despite increasing rumours, Volvo is not for sale, according to senior Ford sources.

Instead the company has decided to turn around the fortunes of its loss-making Swedish subsidiary, rather than allow it to be sold to a Russian or Chinese bidder. Ford’s senior management wants to boost Volvo’s annual sales from 420,000 to well over 600,000 units.

Ford is said to be unimpressed that Volvo has stumbled with a product strategy, which has seen sales of most of its models falling in recent months.

One source suggested that Volvo was too small to properly compete with premium makers such as BMW and Mercedes and it would be better to play to its traditional strengths by competing with ‘premium mainstream’ brands such as VW.

Insiders say that Volvo’s future model plans will be completely re-worked. A whole new forward strategy – with plans for less expensive models that sell in larger volumes – could be rubber-stamped as early as the new year.

In future, Ford strategists are likely to insist that Volvo’s future models are more closely aligned with Ford products. Volvo’s decision to engineer the XC60 SUV solo, rather than work with Land Rover or Ford, is said to have resulted in an expensive project that was slow to arrive in the showrooms.

Another internal criticism of Volvo is that it failed to catch the ‘green’ wave and establish itself as a leader in environmentally friendly technology.

Volvo is also accused of making slow progress on hybrid technology, despite being one of Ford’s centres for hybrid development.

Ford has been strongly rumoured to be open to offers for the troubled carmaker. Chinese manufacturer Chery – along with outside investors – have been tipped in the Chinese press as front-runners to buy Volvo.

However, sources say that Ford is unwilling to allow Volvo and Ford’s advanced technology to be sold off to carmakers in emerging markets.

Ford is struggling with its own huge losses and project to switch from SUVs to building smaller cars, making Volvo’s problems an unwelcome distraction.

The cover of a recent Swedish business magazine portrayed Volvo as an XC90 sitting on bricks under the headline ‘Tired Giant’.

Workers at the Torslanda factory near Gothenburg were recently quoted in the industry press as wanting Ford to sell Volvo to a new owner.
PeeJay
4th Gear member

Johann schreef:from autocar.co.uk
Ford plans to shake up Volvo
13 August 2008

Heel verhaal.
Volgens die bronnen willen ze Volvo laten afzakken richting de 'normale' merken en geen aansluiting meer te willen bij de premium merken als BMW en Mercedes.

Zou betekenen dat het pseudo-premium gezicht van Volvo gaat verdwijnen? :cry:
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

rare interpretatie, Ford was ook degene die de huidige strategie al die tijd bepaalde, met Volvo's eigen visie was Volvo altijd winstgevend, met de bonecounters van Ford tussen de deur en de spijkerharde verplichting om verschillende delen daar af te nemen werd het ineens anders
Volvo for life
Gesloten

Terug naar “Volvo Nieuws”