
Hulp gezocht bij montage achterveren 240 in Noord-Groningen
- GrodeSwaardeBak
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 20:14
- Locatie: Onnerndaam
Wie van de techneuten in de buurt van Onderdendam (Noord-Groningen) heeft kennis en tijd over om ons te helpen bij de montage van achterveren in onze 240 Estate? Beloning in de vorm van een lekkere maaltijd of een kratje pils..... 

Volvo 145 B20F 1973 work in progress :pottytrain5:
Volvo 240 GLE 2.3 1992
Volvo 240 GLE 2.3 1992
- GrodeSwaardeBak
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 20:14
- Locatie: Onnerndaam
Domme vraag misschien, maar moet de auto daarvoor op de krik op juist niet?
Volvo 145 B20F 1973 work in progress :pottytrain5:
Volvo 240 GLE 2.3 1992
Volvo 240 GLE 2.3 1992
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
wel, dan komt de hele as naar benenden... en kan je ze er tussenuit pakken... (toch)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Inderdaad opkrikken (niet onder het differentieel) 

- GrodeSwaardeBak
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 20:14
- Locatie: Onnerndaam
Ah, waarom niet onder het differentieel? Dat raadt de Haynes nl. wel aan....
Henri heeft vanmiddag een poging ondernomen, de veer rechtsachter verwijderd. Toen bleek dat de auto rechtsvoor ook niet meer op de grond stond en dat de auto nog overhelde hebben we samen de oude veer weer teruggeklemd (hangen, wurgen en schelden) en de auto langzaam weer laten zakken. Het is nog niet niks... :confused5:
Henri heeft vanmiddag een poging ondernomen, de veer rechtsachter verwijderd. Toen bleek dat de auto rechtsvoor ook niet meer op de grond stond en dat de auto nog overhelde hebben we samen de oude veer weer teruggeklemd (hangen, wurgen en schelden) en de auto langzaam weer laten zakken. Het is nog niet niks... :confused5:
Volvo 145 B20F 1973 work in progress :pottytrain5:
Volvo 240 GLE 2.3 1992
Volvo 240 GLE 2.3 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09
Als je geen assteuntjes hebt gebruik dan een stapeltje tegels dat je onder de auto schuift als de krik omhoog staat.Laat vervolgens de krik iets zakken tot deze op de tegels rust.GrodeSwaardeBak schreef:Ah, waarom niet onder het differentieel? Dat raadt de Haynes nl. wel aan....
Henri heeft vanmiddag een poging ondernomen, de veer rechtsachter verwijderd. Toen bleek dat de auto rechtsvoor ook niet meer op de grond stond en dat de auto nog overhelde hebben we samen de oude veer weer teruggeklemd (hangen, wurgen en schelden) en de auto langzaam weer laten zakken. Het is nog niet niks... :confused5:
Je zult zien dat de auto dan wel stabiel staat.
Nooit onder een auto kruipen die alleen op de krik hangt !
Iemand bij ons in het dorp kan het niet meer navertellen

- GrodeSwaardeBak
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 20:14
- Locatie: Onnerndaam
Gelukkig dat de stapel tegels er wel onder lag, zo slim was Henri dan ook wel weer. Maar het zaakje kwam wel met een hoop gekraak weer omlaag.
Maarreh, moet de schokbreker misschien ook los om te zorgen dat de veer ertussen past, of moet de auto gewoon verder omhoog?
Wel dank aan alle mensen die gereageerd hebben op onze vraag, toch fijn om zo'n hecht netwerk te hebben waar je op terug kunt vallen!
Maarreh, moet de schokbreker misschien ook los om te zorgen dat de veer ertussen past, of moet de auto gewoon verder omhoog?
Wel dank aan alle mensen die gereageerd hebben op onze vraag, toch fijn om zo'n hecht netwerk te hebben waar je op terug kunt vallen!
Volvo 145 B20F 1973 work in progress :pottytrain5:
Volvo 240 GLE 2.3 1992
Volvo 240 GLE 2.3 1992