Motorwissel

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Sandrona
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.07.2008 - 15:18
Locatie: Ommen

Hallo

Ik zal me even voorstellen, ik ben Sander, 28 jaar en kom uit Ommen.
We hebben hier een V70 XC staan, met motor schade. :(

Nu ben ik nog bezig met het oude blok eruit te lepelen, maar hoe kan ik
hem het beste eruit halen? Er uit takelen of met subframe laten zakken???

Ik heb dit nog nooit eerder gedaan bij een Volvo, vandaar...

Mvg Sander
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Beste is de motor er aan de bovenkant uit takelen met bak en al. Subframe moet overigens wel los, maar dat mag duidelijk zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Sandrona
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.07.2008 - 15:18
Locatie: Ommen

Dat het subframe los moest dat zag ik. Maar volgens mij kan ik het blok er niet zo makkelijk eruit takelen. Het is een AWD met automaatbak.
De bak komt dan klem te zitten tegen de rembekrachtiger en schutbord. (onder de voorruit)

Mvg Sander
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

dan moet de bekrachtiger dr dus ook uit he!
Sandrona
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.07.2008 - 15:18
Locatie: Ommen

Bedankt voor de tips! De motor is eruit. Nu nog de boel overbouwen, even alles onder de kap schoonmaken. En dan kan de "nieuwe motor" er weer in.

Zijn jullie nog fans van foto's?

Mvg Sander
Sandrona
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.07.2008 - 15:18
Locatie: Ommen

Hebben jullie nog tips met de distriebutie riem vervangen?

Ik zag al op beide nokkenas tandwielen een merkteken, moet ik die tegenover elkaar zetten???

Mvg Sander
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Tuurlijk fotos plaatsen als je die hebt ! :D

De merktekens van de nokkenaspoulies moeten met de kap overeen komen die er overheen zit, daar zitten 2 kleine uitsparingen in. Het erop leggen is best wel een kunstje als je het voor de 1e keer doet. Ik begin meestal met de rechter poulie en zet dan meteen een klip over de riem en poulie heen zodat de riem er niet weer af kan vallen. ook verdraaien de poulies snel ten opzichte van elkaar.

Ook allebei de rollen vervangen he, waterpomp goed controleren etc

Toevallig ook vandaag een 5 cilinder omgewisseld uit een S80 :P
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”